• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Kolísání otáček po nastartování v mrazivém počasí

PetrFP

nový člen
3
Zdravím,
u Mazdy 1.6, benzín, 77kw, ročník asi 2011, mám problém s výrazným kolísáním otáček po nastartování. Závada se projevuje jen pokud jsou teploty kolem nuly, nebo nižší a auto mělo dostatečný čas vychladnout, například přes noc. Auto nastartuje normálně, ale po několika vteřinách začnou padat otáčky až někde k 500 a motor buď zhasne, nebo se na poslední chvíli vzpamatuje, otáčky vyletí zpět nahoru a následně zase začnou padat dolů k 500. Takto se to cyklicky opakuje, dokud se motor dostatečně nezahřeje.
S touto závadou jsem byl ve dvou servisech, z nichž jeden byl autorizovaný servis Mazda a v obou jen krčili rameny, že na žádnou závadu nemohou přijít. Diagnostika žádný problém neukazuje. Výměna filtrů, svíček, vyčištění škrtící klapky nepomohlo. Čidlo teploty prý také ukazuje správné hodnoty.
Nesetkal se někdo s podobnou závadou, nebo netuší, v čem by mohl být problém? Za tepla se jinak auto chová zcela normálně.
 
Zdravím,
u Mazdy 1.6, benzín, 77kw, ročník asi 2011, mám problém s výrazným kolísáním otáček po nastartování. Závada se projevuje jen pokud jsou teploty kolem nuly, nebo nižší a auto mělo dostatečný čas vychladnout, například přes noc. Auto nastartuje normálně, ale po několika vteřinách začnou padat otáčky až někde k 500 a motor buď zhasne, nebo se na poslední chvíli vzpamatuje, otáčky vyletí zpět nahoru a následně zase začnou padat dolů k 500. Takto se to cyklicky opakuje, dokud se motor dostatečně nezahřeje.
S touto závadou jsem byl ve dvou servisech, z nichž jeden byl autorizovaný servis Mazda a v obou jen krčili rameny, že na žádnou závadu nemohou přijít. Diagnostika žádný problém neukazuje. Výměna filtrů, svíček, vyčištění škrtící klapky nepomohlo. Čidlo teploty prý také ukazuje správné hodnoty.
Nesetkal se někdo s podobnou závadou, nebo netuší, v čem by mohl být problém? Za tepla se jinak auto chová zcela normálně.
Ahoj, chtěl jsem napsat o tom vyčištění klapky sání, ale to už jsi udělal. Ještě mě napadá palivo, jestli není moc vodnatý (biosrajdy umí dělat divy). Zkoušel jsi už vyjet nádrž a natankovat plnou nějakýho jinýho benzínu (z jiný pumpy) ?

Ještě mě případně napadlo, když je motor úplně studený, tak jestli dávají dobrý údaje čidla polohy klikovky a vaček.
 
Ahoj, chtěl jsem napsat o tom vyčištění klapky sání, ale to už jsi udělal. Ještě mě napadá palivo, jestli není moc vodnatý (biosrajdy umí dělat divy). Zkoušel jsi už vyjet nádrž a natankovat plnou nějakýho jinýho benzínu (z jiný pumpy) ?

Ještě mě případně napadlo, když je motor úplně studený, tak jestli dávají dobrý údaje čidla polohy klikovky a vaček.
Ahoj, palivem to nejspíš nebude, poslední dobou beru většinou Shell V-Power na pumpách s velkou výtočí a vyjedu tak 3 nádrže za měsíc.
Lepší než popis je možná video.
Je to natočené za většího mrazu (asi tak -5) a tak se to projevuje razantněji, když je trochu tepleji, třeba -1, tak má motor snahu se ještě před zhasnutím chytit a otáčky vyletí znovu na těch cca 1600 a pak zase dolů.
Ty čidla asi nemám jak ověřit, můžu zkusit v servise, ale už se tam na mě dívají jak na blázna, protože jsem tam byl kvůli tomu už nejmíň šestkrát.
 
Diagnostiku asi nemáš k dispozici ?
Jako vypadá to jako by tomu motoru někdo z ničehonic ustřihnul palivo - palivový čerpadlo v nádrži kaput ?. Ale stejně bych zkontroloval ty čidla polohy klikovky a vaček. Jestli třeba za studena není moc velká mezera mezi zoubky na řemenici klikovky a čidlem klikovky.
 
Diagnostiku asi nemáš k dispozici ?
Jako vypadá to jako by tomu motoru někdo z ničehonic ustřihnul palivo - palivový čerpadlo v nádrži kaput ?. Ale stejně bych zkontroloval ty čidla polohy klikovky a vaček. Jestli třeba za studena není moc velká mezera mezi zoubky na řemenici klikovky a čidlem klikovky.
Diagnostiku bych mohl zapůjčit, jen si nejsem jistý, co bych na ní měl v souvislosti s těmito senzory vlastně vidět. Co se týče chyb, tak oba servisy mi potvrdily, že diagnostika nic nehlásí.

V prvním servise, ve kterém jsem byl (bohužel neautorizovaný), se podařilo po celonočním stání v mraze, ráno problém zopakovat. Technik s připojenou diagnostikou ale pouze konstatoval, že čidlo teploty hlásí správnou hodnotu, pouze vstřikovací impulz se mu zdá příliš krátký, že by odpovídal spíš zahřátému motoru, načež od toho dal ruce pryč, že s takovou závadou nechtějí mít nic společného.

Palivové čerpadlo se mi moc nezdá, jelikož je v nádrži a teplota motoru by na něj neměla mít žádný vliv. Také při jízdě nejsou žádné problémy s akcelerací.

Ještě by šlo nechat tato čidla preventivně vyměnit, ale to je spíš sázka do loterie.
 
Back
Top