• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Kombi: spinave zadni okno...

SimSon

rodinný člen KLANu
434
S moji M6/GL-kombi sem absolvoval prvni delsi podzimni cestu a byl sem nemile prekvapenej jak se za jizdy zasira zadni okno. Zadni sterac sem pouzival casteji, nez predni! Je mi jasne, ze kombik je vzdycky "aerodynamickej kompromis", ale tohle je snad uz prilis. Mel sem predtim dva kombiky jinych znacek a u zadneho tohle nebyl az tak velkej problem...

Da se proti tomu neco delat? Pomuze nakej spojler, deflektory, nebo neco takoveho? Vypozoroval sem ze se to delo i kdyz neprselo jenom sem jel po mokre silnici. Usuzuji tedy ze vuz zveda vlhkost ze silnice (kolama, nebo podtlakem spodkem?) a hazi to na zadni okno. Mozna by pomohly zasterky za zadni kola, nevim...

BTW, nema nekdo nahodou k dispozici 3d-model Mazdy6/GL-kombi? Mam v praci k dispozici CFD, normalne bych udelal analyzu abych videl jak se to vlastne deje. Takhle jenom tapu...
 
S moji M6/GL-kombi sem absolvoval prvni delsi podzimni cestu a byl sem nemile prekvapenej jak se za jizdy zasira zadni okno. Zadni sterac sem pouzival casteji, nez predni! Je mi jasne, ze kombik je vzdycky "aerodynamickej kompromis", ale tohle je snad uz prilis. Mel sem predtim dva kombiky jinych znacek a u zadneho tohle nebyl az tak velkej problem...

Da se proti tomu neco delat? Pomuze nakej spojler, deflektory, nebo neco takoveho? Vypozoroval sem ze se to delo i kdyz neprselo jenom sem jel po mokre silnici. Usuzuji tedy ze vuz zveda vlhkost ze silnice (kolama, nebo podtlakem spodkem?) a hazi to na zadni okno. Mozna by pomohly zasterky za zadni kola, nevim...

BTW, nema nekdo nahodou k dispozici 3d-model Mazdy6/GL-kombi? Mam v praci k dispozici CFD, normalne bych udelal analyzu abych videl jak se to vlastne deje. Takhle jenom tapu...
Zdravím, já tam mám zástěry a špiní se také. Ale nemohu posoudit, zda víc než ostatních kombíků, jelikož jsem neměl, a zda víc se zástěrkama nebo bez nich... Ale nevnímám to, že by to bylo až tak hrozný... Jel jsem už několikrát v dešti a vždy stačilo stírnout a bylo vidět. A když jsem dojel a věděl, že pojedu třeba až příští den, tak jsem si sklo prostě umyl.... Ale jsem zvědav, zda se někdo přidá s řešením... .
 
Měl jsem před Mazdou 6 Wagon Ford Focus kombi a je to víceméně stejné- prostě za autem je aerodynamický úplav a vodní tříšť v tom lítá na zadní okno. Mám zástěrky taky a jediné řešení je kontrolovat si hladinu kapaliny do ostrikovačů, aby nedošla. Nějaké spásné řešení asi neexistuje.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava:
No ja sem mel zatim kombiky Mondeo a Octavii a to se mi nikdy nestalo, ze bych sice nemusel pouzivat predni sterace, ale musel pouzivat zadni (nebo zadni casteji nez predni). Tohle je opravdu des: omeju zadni okno, 5 vterin, a je opet uplne nepruhledne. Furt omyvat a stirat, to snad budu zadni sterac menit casteji, nez predni. Pritom M6/wagon neni zas takova neforemna krabice, tak bych cekal ze bude mit aerodynamiku zadni casti lepe vyresenou...
 
Mam M6 GH Wagon a uplne to iste. Ako riesenie vidim funkcny a dobry stierac + keramika urcena na skla. Spasonosne to nebude ale trosku sa to zlepsi.
 
No ja sem mel zatim kombiky Mondeo a Octavii a to se mi nikdy nestalo, ze bych sice nemusel pouzivat predni sterace, ale musel pouzivat zadni (nebo zadni casteji nez predni). Tohle je opravdu des: omeju zadni okno, 5 vterin, a je opet uplne nepruhledne. Furt omyvat a stirat, to snad budu zadni sterac menit casteji, nez predni. Pritom M6/wagon neni zas takova neforemna krabice, tak bych cekal ze bude mit aerodynamiku zadni casti lepe vyresenou...
No, jak to teď popisuješ, tak to mi vážně tak moc nedělá
.. Uvidím ještě tu sůl, čí bude všude.... Takže si myslím, že zadní zástěry asi pomáhají... Vážně, zatím jsem vzadu ještě ani jednou neostřikoval...
 
Za jakých podmínek to bylo/ je? Vyjeté koleje plně vody, nebo stačí jen vlhká silnice? Je pravda, že jsem na zadní zašpiněné okno taky koukal, ale mám Mazdu od minulého čtvrtka, takže moje zkušenosti s ní jsou omezené...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Kdyz jsem zacal s GJ jezdit ja, mel jsem stejne pocity. Prechazel jsem na Mazdu z kombi Octavie a Focusu/Focusu II. A take jsem mel pocit, ze se mi enorme spini okno. Dokonce to tu na foru bude urcite k dohledani. Ale dnes uz to nijak neresim (a ne, neni to tim, ze jsem prestal Mazdou jezdit), patrne jsem si uz zvykl. Takze ja se precejen priklanim k tomu, ze je to "vic" nez je bezne. Ale to je asi tak jedine, co muzu udelat :D.
 
Za jakých podmínek to bylo/ je? Vyjeté koleje plně vody, nebo stačí jen vlhká silnice

Byla jenom vlhka silnice. Mozna predtim trochu prselo, ale spis to vypadalo jen jako kdyz padne rosa. Voda nestala nikde na silnici, a uz vubec ne zadne koleje. Dokonce i kdyz sem se priblizil k jinemu autu, porad sem mel vice zacakane zadni okno, nez to predni. Za deste bych to jeste pochopil, ale tohle opravdu vypada ze to jde bud od zadnich kol, nebo to zveda nevhodne tvarovanej naraznik...
 
Jo a abych doplnil svuj puvodni prispevek - mam od novoty jak zasterky, tak i priplatkovy "spoiler". Tudiz si uplne nejsem jisty, zda to ma nejaky vliv, jelikoz jak jsem psal, komentoval jsem to take.
 
Já si toho všiml u trojky po přechodu z Civica 9g taky. Zástěrky tomu pomohly, ale zasírá se to pořád.

Vysvětuluju si to tím, že Mazda má nízký koeficient odporu vzduchu, kvůli kterému vzduch obtéká auto těsněji a tudíž se víc zaprasí od toho, co ve vzduchu lítá.
 
Já mám taky WAGON (kombi) a mám zástěrky i ten originál spojler a celkem se dívám přes zadní okno a mám ho rád čisté a určitě se nešpiní tak jak píše SIMSON. Třeba má jen jinou představu o tom co je špinavé, když vlastně nepršelo a byla jen mlha, říká se tomu třeba " Dělat z komára velblouda " :)
 
Je to prostě daň za to, že to auto vypadá pěkně a to i zezadu. Myslím, že nebýt toho integrovaného spoileru u kombi, bylo by to lepší. Míval jsem kombíky předtím, než jsem pořídil M6 GH hatch, tedy liftback. A mám taky dojem, že jsem s kombíky stíral o něco míň. S liftbackem to byla paráda, zapomněl jsem na stěrač, tak holt se současným kombi stírám a stírám. Aspoň jedno pozitivum klimatické změny - neprší tolik jako dřív, tak ušetříme trochu kapaliny do stěračů.
Bohužel, Mazda přestala liftbacky dělat, tak jsem vzal zavděk kombi. Milovníci kombi stírali vždy, víc či míň a my, milovníci liftů, zamáčkneme slzu a posteskneme si s básníkem - kdeže ty loňské mazdí liftbacky jsou....

Odesláno z mého SM-A320FL pomocí Tapatalk
 
Je to prostě daň za to, že to auto vypadá pěkně a to i zezadu. Myslím, že nebýt toho integrovaného spoileru u kombi, bylo by to lepší. Míval jsem kombíky předtím, než jsem pořídil M6 GH hatch, tedy liftback. A mám taky dojem, že jsem s kombíky stíral o něco míň. S liftbackem to byla paráda, zapomněl jsem na stěrač, tak holt se současným kombi stírám a stírám. Aspoň jedno pozitivum klimatické změny - neprší tolik jako dřív, tak ušetříme trochu kapaliny do stěračů.
Bohužel, Mazda přestala liftbacky dělat, tak jsem vzal zavděk kombi. Milovníci kombi stírali vždy, víc či míň a my, milovníci liftů, zamáčkneme slzu a posteskneme si s básníkem - kdeže ty loňské mazdí liftbacky jsou....

Odesláno z mého SM-A320FL pomocí Tapatalk
Ahoj, přesně, jak píšeš... Měl jsem lifback GG, nádhera, ale přestali tuto variantu vyrábět, tak zůstala volba combi... Slz bylo více..
 
To vypadá na první kombík v životě. Aplikovat Angelwax H2GO ve dvou vrstvách a bude se to umývat samo.
 
No ja sem mel zatim kombiky Mondeo a Octavii a to se mi nikdy nestalo, ze bych sice nemusel pouzivat predni sterace, ale musel pouzivat zadni ..

To ti nevěřím ani náhodou. U Superba II mám na zadku za deště cyklovač, aby to pravidelně stíralo, jinak za chvíli je to plně neprůhledné a zrovna s Mondei mám hned dva kamarády - myslím, že je to Mondeo IV - a je to totéž. Ale nedivíme se tomu, že se to děje.
 
Back
Top