• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Konec po 20 letech! Mazda 6 byla stažena z britského trhu

Britský Autocar zveřejnil prohlášení, které jim zaslalo samotné britské zastoupení Mazdy. Ač se to místním obyvatelům líbí či ne, prodej Mazdy 6 byl ukončen a nelze si ji už pořídit jako novou. Je to smutný, ale logický krok, neboť se zkrátka neprodává.

Mazda 6 se nabízela na britském trhu v provedení sedan i kombi, a to s motory 2,0 a 2,5 Skyactiv-G, které bohužel od novějších agregátů nenabízely žádnou možnost elektrifikace. V současnosti se chce britská Mazda zaměřit na vozy, které jsou u ní populární, a sice dieselová a plug-in hybridní CX-60 a nepochybně i CX-5.

mazda6_9416-1024x683.jpg

Automobilka prodala ve Velké Británii celkově 169 123 kusů modelu 6 ve třech generacích. Ta první, kde byla součástí nabídky i sportovní verze MPS, se představila v roce 2003, druhá 2007 a třetí v 2013. Citelně slabé prodeje Mazdy 6 jsou i na celém evropském kontinentu. Dle analytiků JATO Dynamics prodala Mazda v roce 2021 jenom 4865 kusů v celé Evropě, což je pokles o 28% ve srovnání s rokem 2020. Za loňský rok do konce listopadu bylo prodáno pouze 4104 kusů „šestky“.

Podíváme-li se ve statistikách na úspěšnost SUV s logem Mazdy, tak do listopadu 2022 se prodalo v Evropě 32 636 kusů CX-30, 27 828 kusů CX-5 a 8162 kusů nové CX-60.

Situace na ostatních trzích?​


Mazda 6 sice končí v Británii, ale na australském trhu se bude prodávat dále, neboť jde o důležitý model, jak prozradila mluvčí australského importu Mazda. Navíc se těší na příjezd výroční edice 20th Anniversary, která si své zákazníky na tamním trhu zajisté najde. Jak to dopadne na ostatních trzích v Evropě, to se dozvíme brzy, ale osobně si myslím, že výroční edice sem zavítá, avšak v malém počtu.

mazda6_932-1024x683.jpg

Zástupce střední třídy od Mazdy byl stažen z prodeje i v USA a Kanadě, stalo se tak v roce 2021, ale nadále je k dispozici v Japonsku, Novém Zélandu i Číně. Dokonce Nový Zéland a Austrálie jsou víceméně posledními trhy, kde je možné zakoupit přeplňovaný 2,5litrový benzínový čtyřválec, poněvadž v Japonsku se nabízí už jen 2,2litrový dvojitě přeplňovaný naftový čtyřválec.

Nástupce Mazdy 6? Nepravděpodobné…​


Původní spekulace a neověřené informace mluvily o tom, že se chystá nová generace Mazdy 6 na platformě s pohonem zadních kol, kterou využívá CX-60 i představená CX-90. Pochopitelně by postoupila v prémiosti a tím pádem by se stala konkurentkou pro Infiniti Q50, Lexus IS nebo Genesis G70. Bohužel japonský deník loni v červenci oznámil, že nástupce Mazdy 6 nejspíš nedorazí.

A je tomu tak nadále, poněvadž prohlášení Mazdy mluví o tom, že se musí značka zaměřit na elektrifikaci svých modelů a samozřejmě nelze přehlížet stoupající poptávku po vozech SUV. Současná Mazda 6 tak dostala další modernizaci pro rok 2023 a dle mého názoru to je poslední inovace před samotným koncem… letošní rok ukáže pravdu. Proto pokud chcete novou „šestku“, utíkejte k dealerovi co nejdříve.

Zdroj: carexpert.com.au, autocar.co.uk

Pokračujte ve čtení...
 
Čistě hypoteticky by mě zajímalo, kdyby nenechávali současnou M6 tak dlouho na životě a místo GL verze 3.7.4 udělali už třeba v roce 2021 (to je po 8 letech od GJ) úplně novej model, jestli by ty prodeje byly taky tak špatný. Asi určitě by to nedosáhlo na SUV, ale byla by to taky taková hrůza nebo by se to už vyplatilo ?
Že se GL neprodává se ani nedivým, když je to od dob GJ jen facelift na facelift a pro jistotu znovu facelift s hezkym odznáčkem Anniversary:confused:
 
Zastaralá platforma už prostě jen kazila papírové flotilové emise CO2, nic víc bych za tím neviděl. Žádný hybrid, žádná elektrika = žádné možnosti vytrollení (viz. MX-30 s wankelem a avízovanou spotřebou 1 l/100 km prvních 100 km a pak 8-9 litrů/100 km). Plus v USA ji dávno drtí modernější Camry, Genesis a KIA.
 
Čistě hypoteticky by mě zajímalo, kdyby nenechávali současnou M6 tak dlouho na životě a místo GL verze 3.7.4 udělali už třeba v roce 2021 (to je po 8 letech od GJ) úplně novej model, jestli by ty prodeje byly taky tak špatný. Asi určitě by to nedosáhlo na SUV, ale byla by to taky taková hrůza nebo by se to už vyplatilo ?
Že se GL neprodává se ani nedivým, když je to od dob GJ jen facelift na facelift a pro jistotu znovu facelift s hezkym odznáčkem Anniversary:confused:
O tom dost pochybuju. Takovej Passat padnul v prodejich v USA na mene nez desetinu za poslednich deset let, Audi A4 USA+Kanada skoro na tretinu (a to v premiovkach byla urcite na sedany/kombiky vetsi setrvacnost), A6 min jak tretina, Kia Optima 2012-2020 ctvrtina... Proste ten segment celosvetove umira, a to i v zemich, ktere byly nizkym limuzinam, idealne v sedanu, zaslibene. A umira to v i v premiovkach, kde to jeste vic byl tradicni styl auta manazeru ci (vyssich) obchodnich zastupcu. Je to bez sance.
 
Back
Top