• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Kontrola tlaku v pneu - výstraha

demonicus

člen KLANu
46
Ahoj,

někdy minulý týden se mi podařilo prorazit pneu o díru, takže jsem měnil pneu za novou.
Vynuloval jsem čidlo tlaku a vše bylo ok.
Dnes jsem jel delší trasu - něco po dálnici, něco okresky. Když jsem sjel z dálnice, ozvala se signalizace, že došlo ke změně tlaku. Zastavil jsem a kontroloval (po cestě pak ještě jednou) a pneu se zdají být ok.
Napadá mne, čím to? Mohlo by to být rozpálenou dálnicí? Pneu se zahřály a tlak se zvětšil? Přece jen je venku cca 30 stupňů.

Díky
 
mazdar :) Podívej jen tak ze zajimavosti, ukazuje ti to aktualni tlak nebo jenom signal ze je neco v nepořadku? ... jinak samozřejmě jízdou + teplotou se kola zahřívají a plyn se rozpína :) zvětšuje tlak :) mohlo by to byt ono
 
Na trojce to neměří přímo, třeba přes ventilky, ale podle ABS - tedy jen se rozsvítí kontrolka, že je něco špatně.
 
Na trojce to neměří přímo, třeba přes ventilky, ale podle ABS - tedy jen se rozsvítí kontrolka, že je něco špatně.
Díky za info :) .. a co jinak? všechno v pořádku ne? Pokud jsi znova nepíchl nebo neprorazil plášt, tak by to mělo být jen tou teplotou :)
 
kola dofouknuta a kontrolka stale sviti, nakrátko zhasla ale opět se rozsvítila. dá se nějak lehce zjistit, které čidlo v jakém kole odchází do věčných lovišť ? váhám zda to budu řešit, kontrolka mě nijak neirituje zato cena nového ventilku jo, ale možná se hecnu
 
Ventilek 750,- Kč, není to zase taková hrůza. Původní ceny byly o dost horší.
 
Vyfouknul jsem kola a zase dotlakoval a od te doby to drzi, tak zatim zpatky na stromy

Odeslano z Lenovo Vibe pomoci aplikace Tapatalk
 
Moje auto má nepřímé hlídání změny tlaku v pneumatikách a falešné poplachy jsou docela vopruz. Dochází k nim pravidelně, když vyměním kola. Použití tlačítka pro úvodní nastavení jen jednou hned po výměně nikdy nestačí. Musím ho použít opakovaně. Občas se stane, že se falešný poplach objeví i uprostřed sezóny, když vyměním okresky za dálnici.
S těmito nepříjemnostmi jsem se smířil, když jsem předloni kvůli upozornění Check tyre pressure zas obcházel auto s tlakoměrem a v jednom kole byl tlak o 5 kPa nižší. Prohlídka ukázala, že v pneumatice je zapíchnutý kus plechu. Bylo to v den odjezdu do Řecka, tak mi neplánovaná návštěva pneuservisu v sousední vsi ušetřila dost starostí během výletu. Rezervní kolo totiž nevozím.
 
To já musím pochválit obyčejný hlídání tlaku přes ABS jako má M3 BN. Teď několik dní se najednou objevilo varování. Tlačítkem vypnu a ignorují. Po pár dnech znovu... Tak kontroluji pneu a ejhle. Hřeb jako prase. Takže hurá ke kámošovi, hodit tam knot a je klid. Na druhém autě kde je TPMS sensor to každou chvíli Jančí a furt se s tím musí laborovat aniž by nějaké kolo mělo defekt. Výhodu to má snad jen v možnosti vidět tlaky a teplotu jednotlivých pneu.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
To já musím pochválit obyčejný hlídání tlaku přes ABS jako má M3 BN. Teď několik dní se najednou objevilo varování. Tlačítkem vypnu a ignorují. Po pár dnech znovu... Tak kontroluji pneu a ejhle. Hřeb jako prase. Takže hurá ke kámošovi, hodit tam knot a je klid. Na druhém autě kde je TPMS sensor to každou chvíli Jančí a furt se s tím musí laborovat aniž by nějaké kolo mělo defekt. Výhodu to má snad jen v možnosti vidět tlaky a teplotu jednotlivých pneu.
Tak to já mám opačnou zkušenost. Na Vitaře mám dvě sady senzorů, jedny origo, druhé Continental. Provozuji 6 rokem a žádné falešné poplachy. Jen tak nějak čekám, že mi v nich brzo odejde baterka☹️. V M3 (BM verze hlídání tlaku z ABS) mi to po výměně pneu vždy hodí 2 až 3 poplachy a pak už klid. Ale za mě raději 3x zmáčknu tlačítko uložení tlaku pneu, než živit 2 sady senzorů na Vitaře (origo Suzuki 1500/ks, Continental 750/ks). Financovat senzory na celkem 3 autech (6ti sadách kol) by se mi vážně nechtělo. Zajímavé, že se Mazda s novou generací M3 (BP) zase vrátila k senzorům. Asi vlastní továrnu na senzory 😅
 
Poslední úprava:
@Blackwhite k přímému měření pomocí ventilků se mazda vrátila z důvodu že je to přesnější a řidič ty údaje může vidět na displeji.
 
Může mi někdo poradit, jestli CX-5 (2.0 benzín) ročník 2015 má senzory, nebo to bere z ABS? :)
 
@Blackwhite k přímému měření pomocí ventilků se mazda vrátila z důvodu že je to přesnější a řidič ty údaje může vidět na displeji.
To jsem tak nějak tušil, ale nemusím mít všechno😉 Ve Vitaře se podívám na tlak pneu v palubáku, až když se mi objeví varovná hláška, zpravidla s příchodem prvních mrazů, kdy poklesne tlak v pneu o nějakou desetinku.
 
Back
Top