Kolaps
nový člen
- 8
Zdravím,
mám podezření na zaseknutý ventil PCV na své Mazdě Skyactive G120, usuzuji dle:
- stříká olej víčkem od oleje při nastartovaném motoru, z otvoru fouká
- slyšitelné kolísání otáček na volnoběh při teplém motoru
- jsou cítit spaliny v motorovém prostoru
- po zhasnutí teplého motoru z otvoru víčka oleje mírně stoupá dým i po výměně oleje
Dá se jeho funkce zkontrolvat aniž bych demontoval sací parohy? Předchozí majitel tu nainstaloval separátor oleje - oil catch tank. Při pokusu odšroubovat jeho nádobku za běhu motoru to nešlo, je v ní evidentně podtlak ze sání, ale jak zjistit, jestli se něco vytáhne od PCV? Nádobka je vyčištěná a nechce se mi čekat tisíc km, abych zjistil, jestli něco zachytává. Nevím jak rychle se to má hromadit, ale při pokusu dát ubrousek do nádobky a na chvíli nastartovat zůstal čistý. Případně je možný to otestovat diagnostikou? Na palubce žádná kontrolka nesvítí, auto jede normálně. Díky
mám podezření na zaseknutý ventil PCV na své Mazdě Skyactive G120, usuzuji dle:
- stříká olej víčkem od oleje při nastartovaném motoru, z otvoru fouká
- slyšitelné kolísání otáček na volnoběh při teplém motoru
- jsou cítit spaliny v motorovém prostoru
- po zhasnutí teplého motoru z otvoru víčka oleje mírně stoupá dým i po výměně oleje
Dá se jeho funkce zkontrolvat aniž bych demontoval sací parohy? Předchozí majitel tu nainstaloval separátor oleje - oil catch tank. Při pokusu odšroubovat jeho nádobku za běhu motoru to nešlo, je v ní evidentně podtlak ze sání, ale jak zjistit, jestli se něco vytáhne od PCV? Nádobka je vyčištěná a nechce se mi čekat tisíc km, abych zjistil, jestli něco zachytává. Nevím jak rychle se to má hromadit, ale při pokusu dát ubrousek do nádobky a na chvíli nastartovat zůstal čistý. Případně je možný to otestovat diagnostikou? Na palubce žádná kontrolka nesvítí, auto jede normálně. Díky