• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Kontrolka motoru a nouzový mód u R2, otáčky max. 2500 ot/min, lambda sonda

Dvoři

člen KLANu
66
Ahoj dámy a pánové,
tak si tak jedu po D1 na Humpolec a jen co sjedu do města, tak se mi rozsvítí ta krásná a všemi milovaná kontrolka motoru. Auto jede, nic dalšího se na polubovce neděje, tak pokračuju v jízdě směle dál. Po asi dalších 15 km si všimnu, že motor netáhne a jeho strop je ve 2500 otáčkách za minutu.
2.2 diesel, 132 kW, veškeré filtry a provozní kapaliny buď nové a nebo pravidelně měněné.
Měl někdo nebo MÁ někdo podobnou potíž? Ve směs si myslím, že to nebude nic vážnýho, protože auto jelo do tý doby naprosto ohne Problem, ale zkušenosti jiných bych uvítal :)
 
podle mě díky nějakému problému s motorem se auto přeplo do servisního módu = max 2500 ot/min. podobně to měl třeba kamarád s citroenem, vyskočila mu chyba a otáčky omezeny. auto tě tímto chce donutit navštívit servis, což se mu asi povede
 
To víš, že jo, už jsem tam naplánovanej. Mě teď stačí čekat, co na mě servis vychrlí :D Snad to bude ''kosmetická'' záležitost.
 
Já jsem v klidu, mám androida. Akorát teď koukám, jakej modýlek si vyberu. Když už to tam budu dávat, tak chci, abych si na tom udělal co nejvíc. Když jsem to měl na GY, tak mi tam pár věcí nefungovalo (otáčky, úroveň plynu, apod... ) :cool:
 
Tak problém rozklíčován... Lambda je v prdeli... bouhužel to není ta kosmetická vada, ve kterou jsem doufal.
 
neni neni, na tu zběžně koukli a to je v pohodě. Ale oprava +- 20k! :-O teď koukám na lambda sondy na netu a jsem schoplnej najít jenom jednu a ta je za věru 6500,-. Tak nevim, čemu věřit...
 
To je asi cena opravy v autorizáku že? Ještě takovej nápad. Zkusit chybu vymazat, jestli se objeví znova. Samozřejmě po vymazání chyby nejet někam do zahraničí (to by se dobře s nouzákem nevracelo) :)
Popřípadě se prvně podívat pořádně na konektory a kabeláž a potom chybu vymazat ;)

I když je pravda, že máš auto nové, tak nejspíš byla už chyba vymazána a teď se objevila znova. To jen skromný odhad..
 
neni neni, na tu zběžně koukli a to je v pohodě. Ale oprava +- 20k! :-O teď koukám na lambda sondy na netu a jsem schoplnej najít jenom jednu a ta je za věru 6500,-. Tak nevim, čemu věřit...
A máš z toho dojem, že udělali komplet diagnózu, nebo jen stříleli od boku? Měřili auto za jízdy? Funkčnost lambda sondy se diagnostikuje za jízdy logováním výstupního proudu při odstavení plynu z 3000 ot/min, zahřátý motor. Následně ještě ohmmetrem statický odpor. Jinak číslo originálního dílu je R2AA-18-8G1A nebo R2AA-18-8G1B.
 
Poslední úprava:
Podívej, tak to si myslim, že nedělali. Ale co já vim... šel jsem na oběd a po hodině jsem se vrátil. Nicméně kabely si projdu a uvidim, jak pořídim.
 
Podívej, tak to si myslim, že nedělali. Ale co já vim... šel jsem na oběd a po hodině jsem se vrátil. Nicméně kabely si projdu a uvidim, jak pořídim.
Změř aspoň ohmmetrem, jak na tom je vyhřívání lambda sondy. Ten jízdní test ti můžu nalogovat.
 

Přílohy

  • R2 - Air Fuel Ratio (A-F) Sensor Inspection.pdf
    66,2 KB · Zobrazení: 25
Tak měřákem to vemu, ale musim se dostat za rodičema - v Praze nemám nic :( ale podle emisí je vše v pořádku, hned jak se dostanu dneska domu, tak postnu protokol. Tam bylo všechno v úplnym pořádku, ale chápu, že to neni žádná pořádná výstupí hodnota na lambdu.
 
Jinak číslo originálního dílu je R2AA-18-8G1A nebo R2AA-18-8G1B.
Teď jsem se bavil s chlapíkem, od kterýho jsem auto koupil (dělá v mazdě im Deutschland) a ten řiká, že tam jsou dvě - respektive obě... tvl, čim víc sond tim víc euro? :D
 
Jo, tak to je pecka, prošel jsem si to a jak na to tak koukám, tak by to snad neměl bejt problém. Ale co ti budu povídat, doufám, že mi bude stačit CONNECT Spray :D
 
Back
Top