• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Kontrolka motoru - nesourodá sada chyb

Sigin

nový člen
20
Zdravím, dnes se mi objevila kontrolka motoru a s očekáváním chyby P0420, která se mi pravidelně objevuje a snažím se ji řešit (měnil jsem přední lambdu, nechal povařit výfuk a katalyzátor), jsem připojil OBD na průmaz této chyby a vyskočila na mě tato zdánlivě nesourodá sestava chyb.
Objevilo se to po ujetí cca 80km, následne půlhodinové pauze a po ujetí 10km na to, se objevila kontrolka. Dle U0073, což by podle googlu měl být problém v komunikaci mezi jednotkami, mě napadá, jestli při poslední půlhodinové pauze nepřehryzala kuna/potkan nějaký kabel, což by pak mohlo vést k této krásné sestavě chyb.

Nesetkali jste se tu někdo s něčím podobným? Poslední servisní zásah na autě byla výměna těsnění pod hlavou cca 3500 km zpět, od té doby se mi párkrát objevila P0420 a jinak nic.

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Mazda
VIN: JMZGH19F601184819

============1==============
P0420
Raw code: 0420
ECU: Engine control unit
Status: Confirmed
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============2==============
P0420(00)
Raw code: 042000
ECU: Engine control unit
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============3==============
U0073(00)
Raw code: C07300
ECU: Engine control unit
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Control module - data bus Off

============4==============
P0101(00)
Raw code: 010100
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - range/performance problem

============5==============
P0125(00)
Raw code: 012500
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Insufficient coolant temperature for closed loop fuel control

============6==============
P0300(00)
Raw code: 030000
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Random/multiple cylinder(s) - misfire detected

============7==============
P0301(00)
Raw code: 030100
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Cylinder 1 - misfire detected

============8==============
P0302(00)
Raw code: 030200
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Cylinder 2 - misfire detected

============9==============
P0303(00)
Raw code: 030300
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

============10==============
P0304(00)
Raw code: 030400
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Cylinder 4 - misfire detected

============11==============
P0505(00)
Raw code: 050500
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Idle speed control (ISC) system - malfunction

============12==============
P0661(00)
Raw code: 066100
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Intake manifold air control solenoid, bank 1 - circuit low

============13==============
P0662(00)
Raw code: 066200
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Intake manifold air control solenoid, bank 1 - circuit high

============14==============
P1260(00)
Raw code: 126000
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: THEFT Detected, Vehicle Immobilzed
Mazda: Anti-Theft System Signal Detected - Engine Disabled

============15==============
P2009(00)
Raw code: 200900
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Intake manifold air control actuator, bank 1 - circuit low

============16==============
P2010(00)
Raw code: 201000
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Intake Manifold Runner Control (IMRC) Solenoid Control Circuit High Voltage

============17==============
P2177(00)
Raw code: 217700
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: System too lean off idle, bank 1

============18==============
P2178(00)
Raw code: 217800
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: System too rich off idle, bank 1

============19==============
U3000(41)
Raw code: F00041
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Control module

============20==============
P0420(00)
Raw code: 042000
ECU: Engine control unit
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============21==============
U0073(00)
Raw code: C07300
ECU: Engine control unit
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Control module - data bus Off

============22==============
P0420(00)
Raw code: 042000
ECU: Transmission control unit
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============23==============
U0073(00)
Raw code: C07300
ECU: Transmission control unit
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Control module - data bus Off

============24==============
P0420(00)
Raw code: 042000
ECU: ABS control unit
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============25==============
U0073(00)
Raw code: C07300
ECU: ABS control unit
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Control module - data bus Off

============26==============
P0420(00)
Raw code: 042000
ECU: Dashboard
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============27==============
U0073(00)
Raw code: C07300
ECU: Dashboard
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Control module - data bus Off

============28==============
P0420(00)
Raw code: 042000
ECU: BCM
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============29==============
U0073(00)
Raw code: C07300
ECU: BCM
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Control module - data bus Off

============30==============
P0420(00)
Raw code: 042000
ECU: Steering
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============31==============
U0073(00)
Raw code: C07300
ECU: Steering
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Control module - data bus Off

============32==============
P0420(00)
Raw code: 042000
ECU: SRS/Airbag
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============33==============
U0073(00)
Raw code: C07300
ECU: SRS/Airbag
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Control module - data bus Off

============34==============
P0420(00)
Raw code: 042000
ECU: Driver seat
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============35==============
U0073(00)
Raw code: C07300
ECU: Driver seat
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Control module - data bus Off

============36==============
P0420(00)
Raw code: 042000
ECU: DCM
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============37==============
U0073(00)
Raw code: C07300
ECU: DCM
Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
OBDII: Control module - data bus Off
 
Poslední úprava:
Tak výčet chyb je hezký, ale vše souvisí se vším. Já mám diesel RF7J, takže mám trochu jiné problémy :) . I
Tím chci říct, že je asi dobré začít řešit již tu chybu P0420, což může být:
P0420 MAZDA kód možné příčiny:
Vadná třícestná konvertorová banka katalyzátorů - to netuším co je - asi jde do kopru katalyzátor :)
Výfuková trubka - asi ucpaná?
Úniky nasávaného vzduchu - prasklá podtlaková hadice ?
Senzor vzdychu - váha vzduchu
Vadný vstřikovač paliva (vstřikovače) - jasné
Netěsný vstřikovač paliva - jasné
Vadné zapalovací svíčky - jasné
Nesprávné časování zapalování - kontrola
Vadný řídicí modul motoru (ECM) - asi výměna
Filtr vzduchu znečištěný - vyměnit

Read more: https://www.autocodes.com/p0420_mazda.html
Myslím, že pokud se provede kontrola "skoro všeho", tak se na to přijde co vše je nutné vyčistit, vyměnit atd. a chyby budou postupně mizet.
Já byl také nucen nechat rozebrat motor na atomy a dát vše zkontrolovat, vyměnit. Jen tak mám větší pravděpodobnost, že mě auto najednou někde neklekne zrovna v okamžiku, kdy to nejméně potřebuji. Což jsem zažíval s Mazdou na můj vkus docela často. Finančně je to nesmysl, to asi ano, ale já nerad prohrávám a navíc se mi z Mazdou jezdí skvěle. Ano, i s touto starou :).

Tak ať se zadaří. R.
 
Zdravím, vůbec netuším kam pod co bych to tu měl zařadit, tak to hodím sem a budu doufat ze někdo bude vědět.
Nedávno se mi rozsvítila kontrolka motoru a hlásí to chybový kód P2507-Výkon ECM/PCM nízký vstupní signál. Neví náhodou někdo co by to mohlo orientačně být ?
 
K té chybě jsem našel tohle - viz. přílohy. Třeba Ti to pomůže.
 
Poslední úprava moderátorem:
Zdravím, vůbec netuším kam pod co bych to tu měl zařadit, tak to hodím sem a budu doufat ze někdo bude vědět.
Nedávno se mi rozsvítila kontrolka motoru a hlásí to chybový kód P2507-Výkon ECM/PCM nízký vstupní signál. Neví náhodou někdo co by to mohlo orientačně být ?
O jaké auto se jedná?
 
Mazda 6 GH 2010 Fl 2.0 DISI
A jak to máme poznat, když to ani do toho příspěvku, ani do toho podpisu nedáš?

DTC P2507:00 Nízké vstupní napětí baterie PCM

DETEKCE STAVU
- PCM monitoruje napětí kladného pólu záložní baterie. Pokud PCM zjistí, že napětí na kladném pólu baterie je po dobu 5 s nižší než 2,5 V, PCM určí, že obvod záložního napětí má poruchu.
Poznámka k diagnostické podpoře
- Jedná se o nepřetržitý monitor (CCM).
- Pokud PCM zjistí výše uvedený poruchový stav během prvního jízdního cyklu, rozsvítí se kontrolka MIL.
- K dispozici jsou údaje o zmrazení snímku (režim 2)/Údaj o snímku.
- DTC je uložen v paměti PCM.
MOŽNÁ PŘÍČINA
- Porucha baterie
- Porucha konektoru nebo svorek PCM
- Zkrat na zem nebo rozpojený obvod v obvodu záložního napětí.
- Zkrat na zem v kabelovém svazku mezi pojistkou ENGINE+B 10 A a svorkou 1BA PCM.
- Porucha pojistky ENGINE+B 10 A
- Rozpojený obvod v kabelovém svazku mezi kladným pólem baterie a svorkou PCM 1BA
- Porucha PCM
 
A jak to máme poznat, když to ani do toho příspěvku, ani do toho podpisu nedáš?

DTC P2507:00 Nízké vstupní napětí baterie PCM

DETEKCE STAVU
- PCM monitoruje napětí kladného pólu záložní baterie. Pokud PCM zjistí, že napětí na kladném pólu baterie je po dobu 5 s nižší než 2,5 V, PCM určí, že obvod záložního napětí má poruchu.
Poznámka k diagnostické podpoře
- Jedná se o nepřetržitý monitor (CCM).
- Pokud PCM zjistí výše uvedený poruchový stav během prvního jízdního cyklu, rozsvítí se kontrolka MIL.
- K dispozici jsou údaje o zmrazení snímku (režim 2)/Údaj o snímku.
- DTC je uložen v paměti PCM.
MOŽNÁ PŘÍČINA
- Porucha baterie
- Porucha konektoru nebo svorek PCM
- Zkrat na zem nebo rozpojený obvod v obvodu záložního napětí.
- Zkrat na zem v kabelovém svazku mezi pojistkou ENGINE+B 10 A a svorkou 1BA PCM.
- Porucha pojistky ENGINE+B 10 A
- Rozpojený obvod v kabelovém svazku mezi kladným pólem baterie a svorkou PCM 1BA
- Porucha PCM
Tak to se moc omlouvám, nějak jsem na to pozapomněl, ale každopádně děkuji za odpověď. A ještě se zeptám, nevíte náhodou o někom kdo by to dokázal opravit ? Popřípadě doporučení na někoho v pardubickém, královehradeckém kraji nejlépe nebo se musím obrátit na nějaký autorizovaný servis ?
 
Back
Top