• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Koupě Mazda CX-5 2.0 - 2.5i AWD, automat

sadd

nový člen
8
Ahoj klubáci,


porozhlížíme se po nové CX-5 r.v. od 2019, AWD, automat - pro ženu. Spíše se zaměřuji na 2.0i, díky kratším trasám (denně cca 40km) a přeci jenom i po menším výkonu (raději). Když nepočítám protikorozní ochranu, která byla u Mazd a všeobecně u Japonců docela tragická, na co se zaměřit? Dočetl jsem se pouze jenom o poddimenzovaném podvozku (ramena, silenbloky?) - jinak si myslím, že obecně platí takový etalon spolehlivosti vykoupen za trochu vyšší spotřebu. Jak toto auto hodnotíte? Jaký kód motoru pro 2.0i byl nejlepší / nejspolehlivější? S Mazdama nemám moc velkou zkušenost, ale vždy se mi líbily, zejména MPSa…. ?

Díky
Hanz
 
Ahoj.
Skyctiv-G 2.0 je určitě dobrá volba (pokud ti bude jízdně a výkonově vyhovovat). Pokud budeš měnit olej dřív než udává výrobce - za mě po 10000km nebo max.15000km/1rok - tak je to bezproblémový pohon.
U CX-5 2019 už jsou modernizovaný přední spodní ramena, takže to praskání silentbloků co bylo u starších verzí nehrozí. Zbytek předního zavěšení sice není bůh ví co (obyčejný McPherson), ale pokud s tím nebudeš skákat po poli, tak to něco vydrží. Zadní náprava+ramena jsou v pohodě.
Pokud chceš automata, tak si jen pohlídej olej. Ne všechny servisy na automaty v něm umí vypláchnout olej (jen ho obyčejně vypustí) a doporučoval bych jeho výměnu ideálně každých 60000km. Samozřejmě jsou lidi co ti řeknou že tam je doživotní náplň.
To samý ale platí i o AWD. Sice na to není žádný předpis, ale zadní diferák a přední transfér/rozvodovka není z NASA a i objemově je tam toho oleje minimu, takže pokud můžeš, tak v nich nech vyměnit olej každých 45-55000km.

Ale asi jako hlavní před koupí bych viděl si do auta sednout, projet se s ním, vyzkoušet každej čudlík a ne jen jestli to všechno funguje, ale jestli to i tobě vyhovuje.
 
Super rozbor :) Spíše s tím bude jezdit žena, pro ní to bude bohatě stačit. Přepokládám, že převodové poměry budou u 2.0i a 2.5i rozdílné o hodně (ptám se jenom kvůli velmi občasným delším cestám). U sebe v Audi měním oleje v automatu po 60Tkm, a diferák rovněž (i když znám případy, kdy auta mají přes 500TKm a původní oleje... :)) To AWD od Mazdy je na principu něco jako Haldexu? Mazdu určitě otestujeme, přeci to je trochu skok do "neznáma"
 
Konkrétní pocity s CX5 2019 KF 2.0 automat ti neřeknu, protože v rodině máme KF 2019 ale 2.5 s vypínáním válců v automatu awd. Ta 2.5 má výkon pěknej (SUV Ferrari to samozřejmě není), ale ty automati jsou dneska stejnak nastavený, pokud nezmáčkneš sport nebo nesešlápneš kick-down, že jezdí v nejnižších ekologických otáčkách co jde a když s tím občas jedu klidnou jízdu, tak mi přijde že otáčkoměr je tam skoro zbytečnej, protože na něm není co vidět (furt v nízkejch otáčkách). Ale na tohle ti odpoví někdo kdo přímo tuhle specifikaci co chceš má.

Mazda tomu AWD marketingově říká i-ACTIV AWD, ale je to klasika s elektronicky řízenýma spojkama v zadním diferáku, takže jako "haldex".
 
Poslední úprava:
Ok. Koukal jsem se i po těch 2.5i, cenově mi přijdou téměř totožné. Co se týče vypínaní valců, má to nějakou delší odezvu při akceleraci? - z důvodu nějaké krizové situace nebo předjíždění..
 
To zapnutí válců naskočí bych řekl bez postřehnutí hned. Možná 1x jsem měl takovej pocit že tam byla nanosekunda prodleva, ale jinak nic. To už spíš, pokud není zapnutý sport mode, tak čekáš než automat při kickdownu podřadí což tě zdrží víc. I bych řekl, že u naší KF 2019 není ani nijak výrazný ten dvou-válcový režim (vibrace na který si lidi dřív nebo u M6 GL stěžovali). Ale neptej se mě na životnost motoru s tímhle nesmyslem. Klasická 2.5 co byla čistě holá bez vypínání válců byla super. Občas měla klasická 2.5 při dlouhých trasách pokud se s ní denně jezdilo víc než cca 200-300km v kuse (služební auta atd..) tendenci trochu papat olej (do cca 0,5-0,8 litru na 10 000km) i když byl motor v naprostym pořádku, ale to se dalo podchytit i změnou oleje (stačilo změnit výrobce - ne viskozitu). Ale já ze svýho vědomí a svědomí si prostě myslím, že 2.5 s vypínáním válců, který ten režim využívají opravdu často, tak až budou mít 10 let a víc, tak to minimálně těsnění pod hlavou odnese. Doufám že se pletu, ale je to jen můj názor.

Za sebe bych se raději 2.5 s vypínáním válců vyhnul. Na dílně se mi občas objevujou u olítanějších exemplářů takový záludný chyby co tyhle auta mají a obyčejný 2.5 na to netrpěli (ani nemohly), ale to není jen o CX5.
 
Poslední úprava:
Tak je to další nesmysl, který musí zalepit pusu ekoúředníkům aby byli spokojeni s g/co2 na km. S tím těsnením s tebou budu asi souhlasit, je otázka po jak dlouhé době by takový problém mohl nastat - zejména na vypínaných valcích - jak jsem se teď dočetl tak podmínek pro vypínání tam je více ale duležíté je alespoň těch 140km/h - předpokládám, že to nejde vypnout - uživatelsky ani diag?
 
Uživatelsky to "vypneš" jízdním stylem, ale v infotainmentu nebo jinde na to tlačítko není. Přes diag by to deaktivovat jít mělo (kontaktuj člena @shr3k ).
Pokud se pro tu 2.5 s vypínáním válců přeci jen rozhodneš, tak jsou takový dvě věci, který se občas objeví:
1) při zkušební jízdě, poslouchej jestli občas neklepe motor - je to podobnej zvuk jako kdyby byly vybroušený ložiska na klice/ojnicích - tak od takovýho auta raději ruce pryč, pokud nechceš hned investovat
2) když to auto chcípneš (musí být plně ohřátý), tak si otevři dveře a poslouchej jestli hnedka po vypnutí motoru neuslyšíš z pod auta skřípavej zvuk - u ojetějších exemplářů se stává že začne přidírat výfuková klapka

Tohle jsou takový dva trošičku víc než je zdrávo objevující se problémy na který ""může"" trpět 2.5 s vypínáním válců a nejsou úplně levný na opravu.
 
Aha, díky za info, evidentně mistr jsi :) Tys nikdy neuvažoval o deaktivaci? Osobně si ale 2.5i nemůžeš vynachválit, jak chápu. Budeme kupovat něco novějšího, nájezd třeba do 30Tkm atd.. Poslouchat určitě budu, ale přepokládám, že nějaké klepaní jestli se dostaví bude tak u aut s 250K+ atd.. ? možná i to je brzká hranice nebo se nějak zadírají?Na benzíny jsem vždy slýchaval pouze chválu, o naftě to tak kladné už nebylo..
 
Ohledně klepání úplně nejmenší nájezd co já osobně jsem zaznamel byla M6GL 2.5 s vypínáním válců s cca 60000km a pak CX5 KF 2.5 s vypínáním válců cca 80-90000km (přesně si to už nevypabuju). Další byly zase M6GL už s větším nájezdem přes 100000km. Ty auta ale normálně jedou, ale při jízdě prostě z ničeho nic začne motor klepat aniž by to mělo vliv třeba na výkon. Třeba to 2,3,5 minut klepe a pak to přestane. Je pravdou, že většina z těch aut byly dotažený a/nebo servisovaný odněkud mě neznámo odkud.
A přidřená výfuková klapka byla zatím vždy jen na M6GL 2.5 s vypínáním válců a začínalo to od cca 160000km, ale jelikož ta klapka je téměř identická i na CX5KF, tak se dá očekávat problém i tady.

Ale jak už jsem psal, tak tohle jsou možná setiny aut u kterých se to objevilo a bambilion ostatních se to netýká. Jen je prostě divný, že ty závady byly identický a proto je lepší si to před koupí ohlídat.

Obyč 2.5 na tohle netrpěli (jinak řízený průtok oleje a nemají výfukovou klapku)
 
Poslední úprava:
Já bych se jen zeptal/podotknul - ta CX-5 je docela velký a těžký auto. Zamýšlíte ji pro ženu jen na pár km kodrcání se ke školce, do sámošky a zpět? Na takový užití by mi to totiž přišlo jednak přerostlé a druhak nevhodné využití (pro to auto).

Jako rodinný auto na výlety je to ale super.

@Max6 To vypínání provozu na 2 válce mi asi dobrovolně v autorizáku neudělají, co? :D

Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk
 
Ahoj klubáci,


porozhlížíme se po nové CX-5 r.v. od 2019, AWD, automat - pro ženu. Spíše se zaměřuji na 2.0i, díky kratším trasám (denně cca 40km) a přeci jenom i po menším výkonu (raději). Když nepočítám protikorozní ochranu, která byla u Mazd a všeobecně u Japonců docela tragická, na co se zaměřit? Dočetl jsem se pouze jenom o poddimenzovaném podvozku (ramena, silenbloky?) - jinak si myslím, že obecně platí takový etalon spolehlivosti vykoupen za trochu vyšší spotřebu. Jak toto auto hodnotíte? Jaký kód motoru pro 2.0i byl nejlepší / nejspolehlivější? S Mazdama nemám moc velkou zkušenost, ale vždy se mi líbily, zejména MPSa…. ?

Díky
Hanz
Ja prispeju svou troskou do mlyna tim, ze to auto pro takove ucely doporucim. Presne pro takove pouziti jsem zene koupil pred necelymi tremi roky novou CX-5 (dvoulitr, manual, AWD), a presne v takovem pouziti se naramne osvedcila. Zena si to auto zamilovala, coz se neda rict o trojce, CX-3 nebo sestce (teda tyhle vsechny taky mela/ma rada, ale CX-5 nejvic). Relativne slusny vyhled treba i sikmo vzad, dobra predstava o rozmerech auta, bezpecna vyska nad vetsinu obrubniku, v pripade 17" kol i dostatecna "balonovost", aby neodrela disky. Takze za dva a pul roku nepribyl jediny skrabanec nebo poskozeni. Spolehlivost samozrejme bezchybna, spotreba vcelku unosna, s prihlednutim k tomu, ze je to SUV, benzin, AWD... predpokladam, ze zadna jina znacka na tom pri podobnem vykonu a parametrech nebude lip, nez tech nasich cca 8 - 8.5 litru pri primestskem pouziti. Pri prodeji jsem pod to auto lezl jak ja, tak detailer, a da se rict, ze ani naznak rzi/koroze (vyjimkou spoje vyfuku), i s najezdem 45tkm nulove vule v cemkoliv, proste vsechno jako nove. Verim, ze kdyz tomu 45tkm nic neudela, vydrzi to x-krat tolik.

Krom vyse uvedenho pouziti 1 - 3x tydne (davame dite do skolky jen obcas) jsem s ni za volantem pak odjezdil veskere dovolene po cele Evrope, na coz byla taky skvela. Na dlouhe trasy se s trochou snahy o ekologictejsi jizdu dalo jezdit do 7 - 7.5.

Doporucil bych klidne zvazit nejnizsi vybavy, v modelovem roce 2019 uz tam bylo skoro vsechno dulezity od vybavy Challenge - vsichni asistenti vc. slepeho uhlu a pricneho provozu za autem, nouzovy brzdeni i s detekci chodcu/kol, Androdi Auto / CarPlay, tempomat... jediny, co nam parkrat v roce chybelo, bylo vyhrivani sedacek. Ale ten Mazdacky typ textilu se aspon vcelku rychle ohreje od zadnice a zad, takze nijak zasadne nas to nestvalo.

Razeni manualu je u Mazdy super, ale samozrejme pokud jsou penize na automat, i moje zena by radsi automat :). Kazdopadne to zrovna nema zadny zaludny zprevodovani nebo tezkou spojku, motor si sam pridava pri rozjezdu bez plynu, v kopci se to samo pridrzi, aby se dalo rozjet bez rucky, proste se s tim i nevyjezdenemu ridici jezdi a radi prijemne.

Takze za me jeden palec nahoru, a druhy palec drzim, at si vyberete nejaky dobry kus.
 
Ohledně klepání úplně nejmenší nájezd co já osobně jsem zaznamel byla M6GL 2.5 s vypínáním válců s cca 60000km a pak CX5 KF 2.5 s vypínáním válců cca 80-90000km (přesně si to už nevypabuju). Další byly zase M6GL už s větším nájezdem přes 100000km. Ty auta ale normálně jedou, ale při jízdě prostě z ničeho nic začne motor klepat aniž by to mělo vliv třeba na výkon. Třeba to 2,3,5 minut klepe a pak to přestane. Je pravdou, že většina z těch aut byly dotažený a/nebo servisovaný odněkud mě neznámo odkud.
A přidřená výfuková klapka byla zatím vždy jen na M6GL 2.5 s vypínáním válců a začínalo to od cca 160000km, ale jelikož ta klapka je téměř identická i na CX5KF, tak se dá očekávat problém i tady.

Ale jak už jsem psal, tak tohle jsou možná setiny aut u kterých se to objevilo a bambilion ostatních se to netýká. Jen je prostě divný, že ty závady byly identický a proto je lepší si to před koupí ohlídat.

Obyč 2.5 na tohle netrpěli (jinak řízený průtok oleje a nemají výfukovou klapku)
Tak snad to nebude tak horké a nedostaví se to nebo někdy později :) zaklépávání se tak řeší na Subaru motorech a nebo starých 2.5v6 v Audi / VW atd.. :)) ale i ty nové mají své neduhy, s vačkami atd.. ale tady jsme na jiné půdě :D Díky chlape :)
 
Caute pani,
uvazujem nad kupou Mazdy CX-5 Skyactiv-G 194 AWD, rocnik 2017-2018 s najazdom okolo 100 000 km. Na roznych forach som sa docital, ze na tychto novych 2.5 litrovych benzinovych motoroch niekedy odchadza solenoid. Viete mi poradit ci sa da nieco take odhalit pri kupe? Chapem, ze po napojeni na diagnostiku bude vidiet chybovu hlasku ak uz doslo k poruche. Da sa ale bez toho nejak identifikovat, ze s tym motorom nieco nie je OK? A hlavne viem odhlalit, ze sa tam nieco deje a coskoro by solenoid mohol odist? Ma podla vas zmysel vymenit ho preventivne skor nez sa pokazi? Nerad by som si kupil auto, ktore uz ma taketo vazne poruchy a taktiez by som sa rad vyhol tomu, ze mi nieco take odide napriklad 10 000 km po kupe. Preto by ma zaujimalo ci tomu viem nejak predist (napriklad tou vymenou este funkcneho)
 
Tušíte jak je to se zárukou? Některé auta mají předkoupenou záruku na 5 let - převádí se i na nového majitele nebo se musí opět v zastoupení Mazda ČR zakoupit - v případě dovozu.

Díky
 
Nejlépe s VINkem zavolat do svého (budoucího) servisu a zeptat se jich, jak to vidí.

Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk
 
Kdyz jsem to zjistoval, rekli mi, ze je prenosna - plati pro toho, koho vede Mazda v systemu jako majitele auta. Coz je nutny si v souvislosti s prodejem zaridit, a tvrdili mi, ze to jde jen osobne v autorizovanem servisu (novy majitel musi navstivit s kupni smlouvou, a ja jako stary majitel jim musim prodej auta a souhlas s prepisem na noveho majitele potvrdit; aspon tak jsme to delali, kdyz jsem ted prodaval CX-5).
 
Ahoj.
Skyctiv-G 2.0 je určitě dobrá volba (pokud ti bude jízdně a výkonově vyhovovat). Pokud budeš měnit olej dřív než udává výrobce - za mě po 10000km nebo max.15000km/1rok - tak je to bezproblémový pohon.
U CX-5 2019 už jsou modernizovaný přední spodní ramena, takže to praskání silentbloků co bylo u starších verzí nehrozí. Zbytek předního zavěšení sice není bůh ví co (obyčejný McPherson), ale pokud s tím nebudeš skákat po poli, tak to něco vydrží. Zadní náprava+ramena jsou v pohodě.
Pokud chceš automata, tak si jen pohlídej olej. Ne všechny servisy na automaty v něm umí vypláchnout olej (jen ho obyčejně vypustí) a doporučoval bych jeho výměnu ideálně každých 60000km. Samozřejmě jsou lidi co ti řeknou že tam je doživotní náplň.
To samý ale platí i o AWD. Sice na to není žádný předpis, ale zadní diferák a přední transfér/rozvodovka není z NASA a i objemově je tam toho oleje minimu, takže pokud můžeš, tak v nich nech vyměnit olej každých 45-55000km.

Ale asi jako hlavní před koupí bych viděl si do auta sednout, projet se s ním, vyzkoušet každej čudlík a ne jen jestli to všechno funguje, ale jestli to i tobě vyhovuje.
To zapnutí válců naskočí bych řekl bez postřehnutí hned. Možná 1x jsem měl takovej pocit že tam byla nanosekunda prodleva, ale jinak nic. To už spíš, pokud není zapnutý sport mode, tak čekáš než automat při kickdownu podřadí což tě zdrží víc. I bych řekl, že u naší KF 2019 není ani nijak výrazný ten dvou-válcový režim (vibrace na který si lidi dřív nebo u M6 GL stěžovali). Ale neptej se mě na životnost motoru s tímhle nesmyslem. Klasická 2.5 co byla čistě holá bez vypínání válců byla super. Občas měla klasická 2.5 při dlouhých trasách pokud se s ní denně jezdilo víc než cca 200-300km v kuse (služební auta atd..) tendenci trochu papat olej (do cca 0,5-0,8 litru na 10 000km) i když byl motor v naprostym pořádku, ale to se dalo podchytit i změnou oleje (stačilo změnit výrobce - ne viskozitu). Ale já ze svýho vědomí a svědomí si prostě myslím, že 2.5 s vypínáním válců, který ten režim využívají opravdu často, tak až budou mít 10 let a víc, tak to minimálně těsnění pod hlavou odnese. Doufám že se pletu, ale je to jen můj názor.

Za sebe bych se raději 2.5 s vypínáním válců vyhnul. Na dílně se mi občas objevujou u olítanějších exemplářů takový záludný chyby co tyhle auta mají a obyčejný 2.5 na to netrpěli (ani nemohly), ale to není jen o CX5.
Dobrý den, měl bych dotaz. Poohlížím se po nové CX5 s automatem a asi by vyhověla EXCLUSIVE‐LINE, mám jen dotaz ohledně motoru. Tady vidím, že 2,5l s vypínáním válců vypadá spíš problémový. Můžete doporučit jestli 2.0, nebo 2,5? Asi vezmu jen dvojkolku. Děkuji
 
Počítej s tím, že 2.0 na tak velké auto není žádný trhač asfaltu, spíš na hodně klidnou jízdu. Možná raději 2.5 ještě bez vypínání válců
 
Back
Top