• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Kovove lupani pri plnem rejdu pri dobrzdovani

Nerevarine

nový člen
12
Ahoj, uz nekolik dnu po vymene brzdovych kotoucu a desticek se mi zepredu ozyva kovove lupnuti pri dobrzdovani pri plnem rejdu, jak dopredu tak na zpatecce. Obcas to udela i bez natoceni volantu, napr. pri dobrzdovani pred cervenou na krizovatce. Plny rejd u stojiciho auta zadne zvuky nevydava. V nasledujicim videu to jde trochu slyset v seste sekunde (brzdeni dopredu) a vice slyset v jedenacte sekunde (brzdeni pri couvani):
Nejake tipy, na co by se mel servis podivat a co mohli pri vymene kotoucu a desticek rozhodit?
Jeste doplnim, ze je to Mazda 6 WGN 2019, Skyactiv-G165, najezd 62k km.
 
Poslední úprava:
Pro uplnost, aftermarket kotouce a desticky byly nasledujici:
Brzdový kotouč TRW DF8052
Brzdový kotouč TRW DF8115
Sada brzdových destiček, kotoučová brzda TRW COTEC GDB3580
Sada brzdových destiček, kotoučová brzda TRW GDB3632
 
V servise mi bylo vysvetleno a ukazano (viz dalsi video ve sdilenem albu vyse), ze je to zpusobene vuli te desticky ve trmenu. Vule je jak na predni naprave tak na zadni. Chapu, ze pri brzdeni pri plnem rejdu, oproti brzdeni pri jizde rovne, pusobi vetsi sily a z vice stran, ale stejne bych cekal, ze se to takle bude ozyvat casteji i pri dobrzdovani s volantem rovne. Doplnil jsem jeste jedno video z couvani, kde je zretelne slyset, ze to lupe dvakrat rychle po sobe.
TRW kotouce a oblozeni tady ve vlaknu o aftermarket brzdach byly nekolikrat doporucovane a TRW zminovany jako vyrobce originalnich kotoucu a desticek pro Mazdu, takze me neco takoveho prekvapuje a trochu se bojim, kolik dalsich aftermarket oblozeni bude mit stejny problem, ale davat okolo 4 tisic za sadu original oblozeni na jednu napravu se mi zatim opravdu nechce.
 
Vymenil bych desticky za ATE a treba budu mit stesti a nebudou mit vuli jako TRW. Vi nekdo prosim, jaky je rozdil mezi temito dvema variantami na predni osu?

ATE.png
 
Na svou M6/předek jsem dával na jaře ATE 13.0460-5675.2, disk zůstal původní (měl sjetý jen 1mm cca) a vše ok.
Ty dražší jsou keramické a tím je asi řečeno vše, reálné zkušenosti s nimi nemám.
Nicméně originál obložení bylo právě TRW a nikde nic neťukalo atp.

K zadním jsem se dostal v létě, jakože preventivně. Opět originál TRW obložení bylo nahrazeno ATE a nic neťukalo ani před ani po. Disk jsem nechal originál a trochu jsem čelil i po opakovaných revizích lehkému pískání. Doporučení bylo vyměnit i disk a tím eliminovat nesednutí disk/obložení. Vzhledem k tomu, že to opravdu udělá jen občas a nyní při nižších teplotách až výjimečně, nechám to třeba zase na jaro jakkoli materiál mám již koupený (TRW/TRW).

Možná Ti více napíše @Max6 vděčím mu za nejednu cennou radu, ale i ostatní zde zanechali v tomto vláknu dost poznatků.
 
No a po procteni jineho tematu o brzdach to z videa ze servisu (sdilene almub vyse) a fotky nize vypada, ze mi tam chybi ty anti-rattle clipy, ktere maji desticku ve trmenu upevnit, aby v nem nelitala a nepiskala. Mohl by mi nekdo prosim postnout obrazek primo pro muj model auta?

5b04eb1.gif IMG_2713.jpg

Tohle nejspis zpusobuje muj problem napr. jako v tomto videu. Ten zvuk, jak s destickou bez slidu / anti-rattle clipu zatrese, je velmi podobny tomu, co se mi ozyva:
 
Poslední úprava moderátorem:
Tak to zamrzí… tohle jistě řádně okouknout.
Pro přední jsem byl poučen, že je buď musí mít v setu obložení nové (TEXTAR třeba t.č. je do setu dával) anebo je mám recyklovat z obložení původního (byly jen zamazané). U zadních byly/jsou nanýtované přímo na desce, tam se to extra neřešilo. Nicméně servis by to měl znát ?
 
Ja muzu potvrdit, ze na 2017 GL vymena kotouce a desticek za nove TRW (komplet, obe napravy) k zadnemu lupani nevedlo. Takze mozna ty plisky...

Pak jeste byl problem (tenkrat, kdyz jsem ty desky a kotouce menil), ze plno eshopu na zadni napravu nabizelo spatne desticky, a to i podle roku vyroby atp. - ty, ktere mi eshop poslal, nebyly pro model s elektronickou ruckou, tu ale uz v 2017+ mely vsechny sestky. Nemohlo se stat, ze tam tyhle nespravne desticky lze nasadit, akorat se to pak projevuje nejakymi pazvuky? Ty pro elektronickou rucku maji zesilenou zadni stranu, do ktere se opira takova servomotorem ovladana vyjizdeci kruhova plocha (kterou to drzi zabrzdene), myslim. Umim si predstavit, ze pokud to na tech deskach neni, muze tu desticku ji ta el. rucka bud zlomit, nebo vzpricit, nebo to bude celkove slabsi a bude "kloktat". Pokud tam teda vubec jde nasadit...
 
@Ondrej K , zadni desticky TRW GDB3632, ktere tam mam, jsou pro elektronickou rucni brzdu. To bude opravdu s nejvetsi pravdepodobnosti neprendanym anti-rattle clipem ze starych desticek na nove. TRW desticky novy v baleni nemaji a stary z videa a fotek vypada, ze tam uplne chybi.
1663165311982.png
 
@Nerevarine - fotka mé odstrojené (bez plíšků) původní destičky a nastrojené již na autě (předek).
I jen pouhým okem proti Tvé fotce výše tam chybí zmíněné proti-pískací plíšky a taky spona pro signalizaci maximálního opotřebení, resp. já to tam tak měl.

old_.jpg new_.jpg
 
Koukal jsem v servisu do toho softwaru s dily a na zadni brzdy tam zadne anti-rattle clipy nejsou, takze predpokladam, ze tohle staci vyresit jen pro predni brzdy, je tak?
 
Tak vyreseno pridanim tech anti-rattle clipu. Od Autolaros Speed Ostrava autorizaku jsem cekal trochu vic. Za 3100 Kc za praci to udelali spatne, kdyz jsem to reklamoval, hodili to na muj aftermarket dil, aniz by si treba zkontrolovali, jestli tam zadny dil nechybi apod. (a to na to koukali dva lidi), a zakaznik musi travit 2 hodiny na netu, aby si sam nasel pricinu. Takze tri navstevy servisu a cas v prdeli kvuli jedne vymene kotoucu a desticek…
 
Koukal jsem v servisu do toho softwaru s dily a na zadni brzdy tam zadne anti-rattle clipy nejsou, takze predpokladam, ze tohle staci vyresit jen pro predni brzdy, je tak?
Fotka zadních..., něco je nanýtované přímo na zadní části obložení... zde ATE, tedy nic extra k řešení ;)

20220611_174354.jpg
 
Back
Top