• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Kovové tření PP kola pouze při zatáčení doprava

Marks

nový člen
8
Zdravím,
mám specifický problém, kde už jen tápu a prosím o případné návrhy k řešení. Od PP kola začal, pouze při prudším zatáčení doprava, vycházet vrzavý zvuk tření kov o kov. Definitivně má spojitost s otáčením kola/brzdového kotouče, protože zvuk má charakteristiku kovového tření - ne bouchání, klepání. Při jízdě rovně, zatáčení doleva je ticho.

Co už jsem zkusil:
Výměna a namazání vodících čepů, kluzných plechů pro brdové obložení a vymezovacích plechů. (Komplet sada příslušenství pro obložení brzdového kotouče.)

Nové brzdové destičky (textar), kotouč má 90% a hrany nemá (Zimmerman).

Nejdříve ohnutí, potom již odstranění krycího plechu kotouče (sháním nový :D)

----
A zvuk se vesele line dál.

Zajímavé je, že když zadní nápravou při jízdě dopředu přejedu například retardér tak se ten samý zvuk od PP kola velice krátce ozve také ?.

Pokud zatočím doprava při menší rychlosti, bez větší odstředivé síly, tak se zvuk neozývá a co je zajímavé.. pokud při zatáčení doprava lehce stisknu brzdu tak se zvuk neozývá - utne.

Když PP kolo zvednu a otáčím s ním v pravém rejdu tak ani nepískne, ani když ho opatrně přes spojku ve vzduchu roztočím...

Začínám tedy přemýšlet nad jednotlivými díly podvozku, které by mohli přijít do kontaktu pravděpodobně s brzdovým kotoučem, popř. brzdovým třmenem.

Řešil toto již někdo? Měli byste nějaký tip co a jak prověřit dále?

M6 GH 2008 2.5MZR

Děkuji za rady.
 
Ahoj, to je docela zajímavý, že zvuk se ozve na PP když zatáčíš doprava. Většinou se tyhle neduhy objevují pod zátěží, která by ale v tomhle případě znamela že by jsi musel zatáčet doleva. Jsi si opravdu jistý že to vychází z PP kola ?
 
Ahoj, to je docela zajímavý, že zvuk se ozve na PP když zatáčíš doprava. Většinou se tyhle neduhy objevují pod zátěží, která by ale v tomhle případě znamela že by jsi musel zatáčet doleva. Jsi si opravdu jistý že to vychází z PP kola ?
Ano, v tomto jsem si naprosto jistý. S otevřenými okny je to zřetelně slyšet od PP kola. Také bych to očekával spíše od kola pod zátěží, ale není to tak.
 
Když sundáš nebo jsi měl sundaný úchyt destiček neviděl jsi v něm vybroušený rýhy od kotouče ? Případně na plíškách po kterých klouzají destičky nejsou vidět známky otěru od kotouče ? Máš ještě kotouč uchycený montážnímy šrouby ?
ccfaa5708d266a97a6f344dcf16ff865-604x849.gif
f6831c56e3e17afbc2cfc73e98e7cecd-604x849.gif

U GH tohoto stáří dost povrzávaní kulový čepy v předních spodních ramenech, ale to je jen opravdu krátký povrznutí.

EDIT: Ještě jsem si vzpoměl na jednu hodně ojedinělou možnost se kterou jsem se setkal. Pokud jsi v nějaký nedávný době měnil ložisko toho kola, tak mohlo dojít ke špatnýmu zalisování ložiska, který pak za určitých podmínek dře o jistící segrovku.
Jsou to jen takový nápady/možnosti podle tvýho popisu.
 
Poslední úprava:
Když sundáš nebo jsi měl sundaný úchyt destiček neviděl jsi v něm vybroušený rýhy od kotouče ? Případně na plíškách po kterých klouzají destičky nejsou vidět známky otěru od kotouče ? Máš ještě kotouč uchycený montážnímy šrouby ?
Zobrazit přílohu 42016
Zobrazit přílohu 42017

U GH tohoto stáří dost povrzávaní kulový čepy v předních spodních ramenech, ale to je jen opravdu krátký povrznutí.
Kotouč je uchycený dvěma montážními šrouby. Úchyty destiček nebo kluzné plíšky by to mohly způsobovat, ještě dnes je zkontroluji. Staré jsem ještě nevyhodil, tak zkontroluju i je. Pokud čepy jen povrzávají, tak to nebude ten případ, protože se zvyšující se rychlostí/odstředivou silou v zatáčce se kvílení stává.
 
Kotouč je uchycený dvěma montážními šrouby. Úchyty destiček nebo kluzné plíšky by to mohly způsobovat, ještě dnes je zkontroluji. Staré jsem ještě nevyhodil, tak zkontroluju i je. Pokud čepy jen povrzávají, tak to nebude ten případ, protože se zvyšující se rychlostí/odstředivou silou v zatáčce se kvílení stává.
Stává kontinuálním*
 

Podobná vlákna

Back
Top