• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín L5 brzdiče a nasávání vzduchu

Takže ATE kotouč, který považuju od jisté doby dobrý akorát tak na "Vágeny".
stojí 1200kč(což TRW taky) *2 + 1000 desky máš pravdu(+/-3500), kde máš poštu, nějaký odrezovač vazelínu čistič brzd, nějaký ten náhradní plíšek či manžetu (nikdy nevíš že), (kotouče jsou TRW což z mého pohledu ok, desky TEXTAR). nějaké nastroje taky....
Takže slovy našeho premiéra "sorry jako" 1500,- za to že, bych se s tím přirezlým bůh ví čím, "jebal" 3 dny jako "někteří" tady?
To ten čas raději investuju do rodiny, ale chápu člověka co si s tím chce vyhrát, taky sem takový byl, když nebyli caparti(a člověk měl času na splachování--- tím neříkám, že se jednou karta neobrátí:)).
Nehledě na věc, když bude něco neOK, tak jim to vklidu můžeš vrátit, aspoň teda v Efektu jsou v tomto směru rozumní.
Jo ještě, nehledě na to v dnešní době, že ti příjde z eshopu bůh ví co, i to sem zažil...
Jak říkáš je to otázka pohledu na věc;).
 
Poslední úprava:
Tých 5800 CZK je luxusná cena na autorizák. Mne naposledy autorizák narátal zadné kotúče a platničky na 330 € bez DPH a bez práce. To som im samozrejme zaplatiť odmietol, keďže ATEčka komplet na obe nápravy by ma vyšli 270€ aj s novými plieškami a vodiacimi čapmi. Takže som si to menil sám, ale keby som to mal "přirezlé", tak mám problém :grinning:
Ako vravíš, je to otázka pohľadu na vec a priorít. Capartka mi vtedy ešte nebehala a väčšinu dňa prespala, a chcel som sa niečo vlastnoručne naučiť ;)
 
Takže slovy našeho premiéra "sorry jako" 1500,- za to že, bych se s tím přirezlým bůh ví čím, "jebal" 3 dny jako "někteří" tady?
Přesně, jde o to, na kolik si člověk váží vlastního času. Občas se prostě vyplatí dát to mechanikovi, který to udělá za chvíli a je to pro něj rutina. Střílet cenami z eshopů umí každý. Know how a práci a vůbec celou režii mnoho zaplatit nechce.
 
@Macyn vtip je v tom že při správné údržbě se nemusíš pak jebat 3 dny jako někteří.
Haha ha to sme se nasmáli:p, a teď vážně vtipe! Když koupíš auto z "druhé ruky", tak tam můžeš čekat naprosto cokoliv, a to bez "prdele", znám to z RX-8, kde jedna brzda hned po koupi byla na odpis, ale to jsem věděl, tyhle eště 2 roky po koupi posloužili, takže sem spokojený(btw. zadek už nědo dělal, pač byl vyměněný třmen a brzdovka těsně před koupí, předek vypadal dle wágnerová tabor OK, ovšem po dvou letech už neOK). A než bych trnul co s tím němec dělal, nebo ne tak sem to dal do servisu nějaký další argument?

Jo a dle Efektu na předek nikdo ještě nesáhnul, auto má 9let a 64tis. km. (brzdy pošli na stářím orezlá vnitřní strana kotouče asi 1cm, a ano kdybych byl "kolenovrt", tak se to dá stočit a jezdí se dál ale jak dlouho?) při přehození na 18ctky a levý plný začalo něco "šuchat" v březnu na STK brzdy naprosto v pohodě, akorát upozornění na začínající korozi vnitřku pravého kotouče.

Takže tolko k údržbě.
 
Poslední úprava:
Tak udělat údržbu brzd po koupi beru jako automatickou věc. Stejně jako oleje, filtry, svíčky.

Pročištění brzd každýho půl roku a nebude problém. S takovou údržbou mně po koupi brzdy vydržely na almerach cca 6 let , okolo 90tkm bez nutnosti výměny kotoučů /desek (byly cca ve 2/3 životnosti) a to jsem s almerama jezdil živějším stylem. Běžná životnost brzd na niss klubu u těchto aut byla cca 80tkm.
6ku GH mám zatím 13 měsíců a cca 25tkm, takže tam na tech brzdách není zatím nic najeto
 
No tak sme se všichni shodli jak vypadá pravidelná údržba;).
Brzdy sem udělal preventivně(takže údržba), šlo to udělat i jinak, uznávám ,stálo mě to asi 1500,- navíc, ale jen 2 hodiny mého času a nervů bůh ví kolik.
shrnul bych to:
Přesně, jde o to, na kolik si člověk váží vlastního času. Občas se prostě vyplatí dát to mechanikovi, který to udělá za chvíli a je to pro něj rutina. Střílet cenami z eshopů umí každý. Know how a práci a vůbec celou režii mnoho zaplatit nechce.
 
Mam aj ja otazku. Na mojej GH som vcera zistil, ze mi vpravo vpredu zodralo vnutornu dosticku. Vonkajsia je na cca 70% (najazdene 20k km). Na druhej strane vonkajsia tiez normal cca 70%, vnutorna mozno 10% ostava. Budu brzdice na repas? Alebo som ich mohol uvarit a vnutorne sa nedochladili tak zomreli skor ako vonkajsie? Podla mechanika idu brdzice uplne hladko, nezadrhavaju sa. Auto neostavalo vysiet po pusteni brzdy, nespozoroval som ziadne suchani ani nic. Tak neviem, ci vymenit len brzdy a jazdit dalej a sledovat, alebo preventivne zrepasovat komplet brzdice. Auto ma 110k km. Brzdice origo, brzdy EBC USR + RedStuff. S brzdenim neboli ziadne problemy a brzdi skvele, az doteraz.
Vdaka za postrehy

Este doplnujuca otazka. Na kotuci mi dosticka spravila z vnutornej strany jemne ryhy na sirke cca 2cm. Oplati sa kotuce stiahnut frezou, alebo radsej komplet vymena aj kotucov?
 
Poslední úprava:
Ještě mám dva dotazy..
1) Při přezutí na letní jsem si všiml že prední levé kolo, podběh má zepředu "žebrování" pro nasátí vzduchu ale pravý přední podběh je má plné (nepřisává vzduch )
2) Zadní pod běhy, takovej bordel jsem při oddělání podběhu nezažil, v přední části zadního podběhu jsem vyndal hrst bordelu.. ta "kapsa" na bordel tam je normálně nebo to mam špatně přišroubené plastovejma šroubama?

Díky
 
1) u dieselove verze je tam intercooler a toto je vydech. Diesel má navic u levé mlhovky skutečnou mřížku a ne jen krytku se vzorem jako benzín
 
Nejlíp to zjistíš když to rozděláš
Ono to rozobrate bolo. Tak prave preto sa pytam. Nepofotil som, tak to neviem ukazat. Sice cely brzdic servisman nerozobral, len vybral vodiace sruby, skusal piest a vsetko vraj islo hladko. Na obidvoch stranach.
 
tak třeba vnější desky nechodí neb ovnitřní se nevrací , chce to zkontrolovat i ,,kluzný,, plochy ve kterých mají desky chodit
 
Back
Top