• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Líná 2.5 - 143KW

Jede to nebo je to líný?


  • Celkem voličů
    26
@Jarda Král
Ahoj a díky za tip z předchozího příspěvku. Ale upřímně, kdybych chtěl zůstat u nafty, tak bych zřejmě zůstal i u tý škodovky. No a to, co se člověk dočte o dieselu mazdy, tomu taky nepomůže. I když věřím, že svezení může být moc pěkný a příčiny těch fatálních závad už odstranily. Bylo by na pováženou, kdyby ne.
Každopádně nyní hledám zpestření, který by mohla nabídnout právě benzínová atmosféra s „normálním objemem“. Jsem nakloněnej tomu, že ji zkusím. I přes to, že ten můj předchozí příspěvek tak možná nevyzněl. Po tý zkušební jízdě si ale nejsem jistej, jestli mi lepší zpestření nabídne výkonnější 2.5 (která je ale těžší a výkon je zřejmě trochu rozředěnej tím automatem), anebo méně výkonnou 2.0 165k s manuálem, kterej mi je zřejmě bližší. Za tebe tedy přesednutí ze superba 125kw do mazdy 121kw proběhlo bez problémů. Je tu ještě někdo s dlouhodobější zkušeností s mazdou, kdo podobně přesedlal?
Jinak kde hledat výkon u atmosféry vím z motorek a hlavně rád vzpomínám na mamčinýho swifta, kterýho jsme s bráchou před víc jak 15ti lety větrali po okolí. I když to byl objem jenom myslím 900, tak to bylo ohromě zábavný a lehoučký auto s točivým motorem. To jen tak na okraj…
 
Já sem napíšu jen svůj postřeh, jelikož doma máme dvě auta a právě Superba combi 2.0 TDI 125kw DSG a M3 BN G165 121kw. Vím, že M3 je kategoricky jiná třída, ale zmiňujete tady v porovnání právě tyto motory, které řídím na denní bázi. Oba ty motory jsou zcela odlišné a odvedou si svou práci na různých typech cest.

Krouťák superba je neodiskutovatelnej, při zrychlení v přímce člověk cítí zaražení do sedačky i přes jeho velikost a váhu. Na dlouhé dálniční trasy jezdíme právě s ním kvůli pohodlí i velkému prostoru na sedačkách a v kufru. Ale jezdit s ním po okreskách a klikatých silnicích nižší třídy mě osobně žádný požitek nepřináší. Auto je těžké, v zatáčkách nedotáčivé a při jakémkoliv sebemenším rychlejším projetím zatáčky mi tam žena, dítě i pes vzadu lítají ze strany na stranu. Na tyto trasy upřednostňuji menší a daleko obratnější Mazdu (když nemusíme vézt kočár i psa zároveň), kde si naopak klikaté cesty s hezkým povrchem užívám. Ačkoliv je kroutící moment o dost slabší, M3 to naštěstí dohání krátkou převodovkou, díky které se motor rychle dostává do otáček, kde se cítí dobře. Papírové zrychlení z 0-100km/h jsou u obou aut stejné, o 0,1s vede lehčí Mazda. U M6 to váha a delší převodovka o něco zpomalí. Na dálnici naopak M3 oproti Superbu ztrácí. Větší hluk v kabině kvůli vyšším otáčkám, vyšší spotřeba. Tady zase M6 nabídne lepší užitek než M3, ale pořád superb bude nabízet větší dojezd na nádrž i nižší spotřebu a výraznější kroutící moment.

Každopádně jsem tím chtěl říct, že při výběru auta, člověk musí vědět, na co auto bude používané, na jakých silnicích a jakých trasách převážně jezdit a podle toho by měl volit motorizaci. Tak jako nedává smysl mít dieslový motor čistě na městské popojížďky, tak stejně tak bych nezvolil atmosféru v manuálu jako primární vůz, kdybych věděl, že auto bude hltat tisícovky kilometrů čistě dálniční jízdy. Zmiňujete tady pořád zábavu klikatých okresek, ale je potřeba si říct, jak často po nich jezdíte, jak je frekventovaný provoz apod. Od toho bych se prvotně odpíchl při výběru.
 
Jak píše kolega nademnou je to o stylu a využití.
Superb II manual 125kw(lift) občas služebně, GH 125kw(combi) soukr. Buchlovské kopce?
Tam kde se Sup. vydává směrem po tečně ven, 6ka nemá problém projet o 20km/h rychlej.
Hlavně v Supu to zabere a připadá ti že to jede jak "eroplán", do té doby než se podíváš na budíky a zjistíš, že tam je fakt sotva "kilčo".
Moje srovnání. o Rx se nebavím vůbec, ta si kouše "buchláky" uplně jináč;).
 
Poslední úprava:
Za mě je 6ka s G194 AT super, přecházel jsem taky z dieselu (ač jen 1.5 dci o_O ) a ze začátku mi chyběl ten krouťák a turbo, ale jak se to zajelo a začal jsem to točit, už bych nešel zpátky ani omylem, je to vyloženě zábava s tím jezdit (a to myslím teď motorově, jízdní vlastnosti jsou pak kapitola sama pro sebe) výkonu mi nepřijde málo - teda od těch 3.5-4K ot. nahoru, pravda, do té doby se nic moc extra neděje, ale zas je krásně ticho. Občas mám akorát pocit že nějaký ten výkon se možná ztrácí v automatu / nezamčeném měniči když řadí, že s manuálem by to bylo víc "direct" a možná by to i víc kopalo, ale kdo ví...
 
Přecházel jsem z GG 2.0 CD 100kW, tj z turbonafty. Testovačka 2.5 vs 2.2d 110 kW. Odnášel jsem si pocit "rychlost tam asi je, hlavně od 170 výš, ale celkově ten 2.5 tedy fakt nic moc". V spojitosti s automatem, 100 tis. vyšší cenou a vším možným mi z toho vypadlo G165 man, jako nejrozumnější varianta, s tím, že "skoro 180k auto nemůže jet špatně" (180k byla taková hodnota z 90.-tek, kdy jsi feldy a stodvacítky objížděl na místě, dělal co chtěl - asi něco jako 400k dneska).

S odstupem času (100 tis.km) částečně trochu lituji - co do výkonu je rozdíl G165 a G194 větší, než jsem byl ochoten připustit. Potestováno toho máme dost side-by-side letmý start 50-200 apod. Přímo Superba 125kW jsme netestovali, ale vzhledem k váze a 4x4 pojede jen o málo líp, než Octavia 2.0 TDI 110 kW. Jeden jsme měli v rodinném okolí (myslím manuál) a raketa to skutečně není.
G194 vs Superb 125kW 4x4 - pokojně all-in na Mazdu; řeči o tom, jak se nechytá v pružném zrychlení si nech, až ta auta pojedou vedle sebe. Jde jenom o rozdíl (chybu ;)) v tvém vnímání zrychlení. Dalším zajímavým efektem je bezpečnější jízda - krom objektivních jízdních vlastností (popsáno u kolegů výše) je to efekt, kdy u TD máš (nebo alespoň já mám) tendenci předjíždět vůči protijeddoucím nebezpečněji - s pocitem "jak to kua jede, ty 4 auta dám"... A ono ouha, nástup supr, v reálu skutek utek. S atmosférickým benzínem nastoupíš "tak třeba na 2 auta" a jak to jede líp a líp, zjišťuješ, že předjedeš v pohodě víc, než si čekal (třeba i ty 4ks :), na Moravě občas i 6 kamionů s návěsem jedoucích 90 km/h).

TLDR; pokojně kup 2.5G Mazdu, pomalejší (ani nepružnější!) než daný Superb v reálu 100% není. Že je potřeba jezdit jinak a točit ji - ano, člověk si musí převyknout (..chceš to?), ale neodepisuj ji na základě pocitu (umocněného tvým současným návykem na turbo). Jediné jednoznačné plus TDI je v tomhle srovnání scénář opravdu hustého provozu, kde takové obskakování kolony v protijedoucích mezerách max po 1 autě, je s TDI určitě "komfortnější / míň otravné" (bez podřazování, bez otáček a bez spotřeby...).
 
Všiml jsem si, že tu spousta lidí s 2.5 141 kW píše, jak to jede, ale podle mě tahle verze Vám opravdu jede lépe, než současná 2.5 143 kW. Předváděcí Mazda určitě bude v nejvyšší výbavě (ač možná ne Takumi Plus, tak určitě aspoň Revolution Top), a tyhle GL FL budou o dost těžší.
 
Testována moje 2,5 141 kw a synův Karoq 110 kw MT,TDI,Karoq se nechytal ani při rozjíždění ani v pružném zrychlení na dálnici.Při amatérském měření 0-100 km/h GJ 8s a TDI těsně pod 10 s.
 
...a pak je otazka, kde a jak potrebujete, aby to jelo. Dneska jsme leteli s/za nejakou Audinou A7 do Prahy po dalnici v klidu v Sestce kolem 190 km/h, motor neslyset, aero hluk ano... bezproblemovy zrychleni po kazdym zpomaleni, klid na palube. Asi v pulce kvetna jsme to takhle valili pres dve kila, liduprazdna dalnice, ctyri dospeli na palube, rychleji jedouci auto potkam na dalnici mozna jednou tydne. Minuly tyden podobne z Garmische do Mnichova v CX-5 121kW AWD, ale tam samozrejme uz neni v rychlostech kolem 190 - 200 km/h zadna rezerva a motor je vytoceny o dost vic, nez v 6. Ale co chci rict — clovek s tim pomalej ani na Nemeckym autobahnu v useku bez omezeny rychlosti, natoz na cesky dalnici. Tocita okreska bez aut? Jak casto ji clovek potka? Poznam tam rozdil mezi 300k a 165k? Ted narazim na to, co jsem tu uz parkrat psal, kdyz jsem tu mel kamose s Boxsterem a Z3, kteri meli problem - krom dlouhych rovin - stihat moji Mazdu 3, protoze rozdil smazavala znalost trasy. Taky jsem pred rokem psal, jak mi v kopcich nad Litomericema ujela i30N... jenze ja jsem sedel v nasi nekdejsi Mazde CX3 s (papirove) 120k... a i30N, kterej zjevne i znal trasu stejne dobre jako ja, nezmizela "v prachu", ale az do vrcholu celeho stoupani jsem ji pred sebou videl :). Takze pomaly Mazdy? Velka cast mezi sedadlem a volantem, nebo u ty Mazdy 6 taky dojem z ticha klidu.
 
Jeste jsem si docetl cele vlakno, a za me rozdil 2.5 v automatu a 2.0 s manualem neni moc velky (mel jsem dva roky 2.0 a ted rok 2.5, oboji sedany, jeden Revolution, druhy Revolution Top); rozdil je prevazne v hlucnosti a hladkosti, kde ten hydromenic proste neco vibraci "pozere" a neknoura pri brzdeni motorem a v zatahu... a pak samozrejme nekde na konci rychlomeru, kdy dvoulitr nad 205 - 210 zrychloval velmi letargicky (max dal dle tacho +-230, most pres Vltavu = rovinka) a u automatu by se dalo mluvit o zrychlovani jeste az tak do 220 (kolik da max nevim). Co se tyka zrychleni, tak na mistech, ktery jezdim casto, jako jsou ruzny pripojny pruhy na dalnici, nebo rovinka pred nasi obci, mam na konci porovnatelneho useku s obema vicemene shodnou rychlost, takze v tom moc rozdil nevidim. Manual je za me pocitove ostrejsi, auto reaguje ihned na ubrani/lechatni plynu, treba pri najezdu do zatacky, a razeni je s nim (opet asi hlavne pocitove) rychlejsi, vic me to bavi. Diky tomu me vic bavi jizda s manzelcinou CX5 s manualem, nez s 6 s automatem, ac rikat neco takovyho o SUV je kacirstvi; ale fakt jo.

Zmena po zajeti byla velka u vsech nasich Mazd, naposledy jsem to hodne pozoroval u CX5, rozhodne to neni nejaky placebo, nebo zvyknutim si na auto. Spotreba taky behem prvnich cca 10 tis km u vsech nasich Mazd pozorovatelne klesala, navzdory tomu, ze s nezajetym nejezdim ostre - to jedine potvrzuje, ze nejaky zmeny se tam odehravaji. U automatu mam jeste pocit, ze se nejak meni program prevodovky podle zpusobu jezdeni, protoze posledni dobou mi na jednom miste, ktery vzdycky jezdim stejne, zacal driv podrazovat a drzi dele nizsi stupen... jediny, co se zmenilo, je leto a teplo. Ale nevim.
 
Tak rozhřešení. Byl jsem Vaším členem pár měsíců. Píšu "byl" protože můj úvodní příspěvěk mne přesvědčil zůstat u škodovky. Za stejné peníze (950 000) jsem koupil RS3 245k, ale tentokrát v benzínu. Výbava je vyšší než Rev TOP, ale hlavně!!! v tom autě je motor a ne 2,5litrový nic. Dlouho jsem odolával protože vzhled šestky mne naprosto uhranul, ale po najetí prvních tisíc km jsem rád že jsem to udělal. Tak se loučím a ať Vám ti krasavci slouží
 
RS3 je ta "stará", ne? Ta vyšší výbava by mě docela zajímala, tuším že 360° parkovací kamery, nebo třeba head-up displej tam vůbec nešel dát... teda aspoň v době, kdy jsem po ní taky pokukoval. A to jsou třeba věci, na které nedám v M6 dopustit a rozhodně je užiji víc, než třeba virtuální kokpit, který zase neumí Mazda... no neumí... displej tam má, ale jeho využití je tak tristní, že bych si to v životě nedovolil tak nazvat :) Samozřejmě výkonem motoru a jízdními vlastnostmi se to nedá srovnávat, ale zrovna ta výbava by mě překvapila u O-trojky i po FL. Čtyřka už je zase jinde.
 
Tak rozhřešení. Byl jsem Vaším členem pár měsíců. Píšu "byl" protože můj úvodní příspěvěk mne přesvědčil zůstat u škodovky. Za stejné peníze (950 000) jsem koupil RS3 245k, ale tentokrát v benzínu. Výbava je vyšší než Rev TOP, ale hlavně!! v tom autě je motor a ne 2,5litrový nic. Dlouho jsem odolával protože vzhled šestky mne naprosto uhranul, ale po najetí prvních tisíc km jsem rád že jsem to udělal. Tak se loučím a ať Vám ti krasavci slouží
Takže jsi koupil starší, menší přemotorovaný, uskákány (ano zrovna na u RS3 na to plivou i hardfans) zázrak za skoro milión, tož gratulujeme. Každému co jeho jest.
 
Tak nějak.. O srovnání výbav by se jistě dalo diskutovat. Škoda má nepochybně lepší online služby, jinak je srovnání sporné, asi jak píše @Atronoss . Výkon a zrychlení jsou samozřejmě těžko srovnatelné, tam RS3 bude excelovat, a díky nižšímu posazu patrně bude sedět líp. Zatím jsem v ní nejel, tak jsou to jen domněnky. Ale bohužel, na horší silnici bude rodinka jistě dost vyklepaná a ke kamarádovi na chalupu po prašné cestě s vyjetými kolejemi bych s ní nedojel, na rozdíl od M6 - rozdíl ve světlé výšce je značný.
 
Za stejné peníze (950 000) jsem koupil RS3 245k
tak gratuluji a doufám, že nejsi jeden z těch magorů co předjíždí jedno auto za druhým a před zatáčkou se přes plnou čáru tlačí do pruhu... nevím kde ty "koně" na českých silnicích užiješ, ale záda/prdel tě v tý uskákaný koze budou bolet určitě
 
Za stejné peníze (950 000) jsem koupil RS3 245k, ale tentokrát v benzínu. Výbava je vyšší než Rev TOP, ale hlavně!! v tom autě je motor a ne 2,5litrový nic.
EA888 Gen.3 je fajn motor. Prostorově trochu nepoměr, oktávka je furt prostě úzké auto na krátkém podvozku. Nač kupovat za 900 2.5 u nás, když za tu samou cenu je USA/Kanada import 2.5T v Německu a nové 2.5 jsou tam v průměru o 100 levnější.
 
Teda ... to jste mu to pekne zkritizovali, skoro jako za trest, ze "nezustal" u Mazdy :grinning:.

Ja jen tolik, ze to vlastne nema cenu moc komentovat. Jedine, cim se ta auta daji porovnavat, je ona cena. Ale jinak jde o auta jinych velikosti, jinych segmentu a jineho zamereni, tak to nema smysl.
 
Tak hlavně vzal turbobenzín místo atmosféry a teď se opájí nástupem turbodmychadla. ;)
 
Mně to připomíná diskuse pod články na webu. Co se týká vnitřní prostornosti, nejsou to úplně nesrovnatelná auta, zvlášť v provedení kombi, ale jinak si skoro neumím představit odlišnější charakter a charisma/image... V mých očích má 6 s automatem blíž k nějakému decentně specifikovanému Volvu (něco mezi S60/S90) nebo Jaguaru (XF), kdežto O RS se snaží napodobit BMW M3 nebo Audi RS4. A to nejen jízdně, ale především vzhledově — jedno je sebevědomý klid, druhé (subjektivně) moderní disko (snad se nikdo neurazí :)). Neumím si představit, že by se někdo vážně rozhodoval mezi těmito dvěma auty... na papíře možná, ale v reálu ne, proto ten odkaz na diskusi z webu, kam by to přesně zapadalo.
 
@Ondrej K : Já se mezi nimi taky rozhodoval ze začátku, nepřijde mi to úplně vedle. Rozhodně ty auta mají k sobě blíž, než moji finalisté Hyundai i30 fastback vs M6 GL FL. Ten motor v RS s 245k je prostě jinde, však taky má 370 Nm a zrychlení z 0 - 100 km/h za 6,7s. A opět připomínám, hlavně to nesrovnávejte s M6 GL před FL. A stejně tak ani nesrovnávejte místo, já se svými 191 cm se do GL FL (Takumi) dopředu sotva nasoukám a za mě už si sedne leda dítě. Soused co má GL před FL, a má skoro 2 metry se do ní vejde a za ním ještě kousek místa zůstane. To, že je Mazda 6 GL FL z vnějšku větší než Superb se bohužel vevnitř nijak neprojevuje. Holt atmosféra, co potřebuje volně dýchat a do toho ty "nové" sedačky ve FL. A jen tak mimochodem o samosvorném předním diferenciálu si M6 taky může nechat zdát.

Já mu to auto rozhodně nehaním a chápu proč si vybral jak si vybral, jen mi nepřišla fér poznámka s tou výbavou. Pro mě Octavia RS3 vypadla z nejužšího finále tím, že v plné palbě byla ceníková cena vyšší než za M6 a hlavně jsem se bál, že mi ji v Praze ukradnou.
 
Back
Top