pkadecka
výkonný člen KLANu
- 247
V dlouhodobém testu (= 100 000 km) německého Autobildu 1. místo obsadila Mazda 6 1.8 MZR, r.v. 2002:
http://www.autobild.de/bilder/tops-und-flops-dauertest-4503356.html#bild102
Kdo neumíte německy, tady je google překlad do angličtiny (který není úplně dokonalý, píšou tam, že kromě vrzajících teleskopických vzpěr pátých dveří a počínající koroze tomu autu nic není):
AUTO BILD endurance test: A tough test for the test cars over 100,000 kilometers. Here you can see the results of all vehicles, the AUTO BILD had between 2000 2013 Buffs - sorted by car with the most up to the model with the fewest penalty points. The current ranking with the results from 2014 can be found here.
Mazda6 1.8 MZR, built in 2002, test the end of 2004, no breakdown, no unscheduled workshop visit, no defective function part, no minor defect NOTE: 1+. Except squeaky telescopic dampers at the tailgate has been nothing. However, the dismantling brings poor rust protection in the engine compartment to light: start construction and mounting parts to rust.
A koho by to zajímalo, tady je článek o tom dlouhodobém testu (německy):
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-mazda6-sport-1.8-comfort-47185.html
edit Vitus: sloučeny příspěvky pod sebou\
http://www.autobild.de/bilder/tops-und-flops-dauertest-4503356.html#bild102
Kdo neumíte německy, tady je google překlad do angličtiny (který není úplně dokonalý, píšou tam, že kromě vrzajících teleskopických vzpěr pátých dveří a počínající koroze tomu autu nic není):
AUTO BILD endurance test: A tough test for the test cars over 100,000 kilometers. Here you can see the results of all vehicles, the AUTO BILD had between 2000 2013 Buffs - sorted by car with the most up to the model with the fewest penalty points. The current ranking with the results from 2014 can be found here.
Mazda6 1.8 MZR, built in 2002, test the end of 2004, no breakdown, no unscheduled workshop visit, no defective function part, no minor defect NOTE: 1+. Except squeaky telescopic dampers at the tailgate has been nothing. However, the dismantling brings poor rust protection in the engine compartment to light: start construction and mounting parts to rust.
A koho by to zajímalo, tady je článek o tom dlouhodobém testu (německy):
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-mazda6-sport-1.8-comfort-47185.html
edit Vitus: sloučeny příspěvky pod sebou\
Poslední úprava moderátorem: