• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Mazda 6 2.2D GJ/GL (2018) - Vysoké otáčky po štarte

RadoM6

nový člen
10
Ahojte Mazdáci ,
Mám mazdu 6 GJ/GL 2.2 Diesel 2018 (MY 2017) a nezdajú sa mi otáčky po štarte.
Po naštartovaní vybehnú otáčky na 2000 ot/min. a drží ich cca 30 sekúnd, potom klesnú na normál.
Pri tých vyšších otáčkach ide biely dym a celkom aj zapácha, (biely prášok na koncovkách nemám ako sa tu riešila tá zlá kompatibilita s aditívami). Deje sa to väčšinou pri studenom motore, ale nie je to pravidlo už to spravilo aj pri zahriatom motore a bez ohľadu na teplotu von. Niekedy to spraví viackrát za sebou niekedy to nespraví dlhšiu dobu. Táto záhada sa objavila v dobe keď som raz natankoval na Slovnafte diesel evo plus (premium), len vtedy som ju mám krátko tak možno je to len náhoda že sa to prejavilo po tankovaní na Slovnaftke. Inak som jazdil len na premiovu naftu (omw maxxm...) pripadne striedal s obyč (omw) + vif. Skúšal som aj prestať tankovať prémiovú naftu, resp. obyč + vif a dávam obyč. (omw/shell) bez vif ale je to bez rozdielu a stále to robí.
V mazde som sa na to pýtal a že sa stým zatiaľ nestretli - nevedia
Nemáte niekto skúsenosť, či radu čo by to mohlo robiť ?

ďakujem

Rado
 
Poslední úprava:
Ahojte Mazdáci ,
Mám mazdu 6 GJ/GL 2.2 Diesel 2018 (MY 2017) a nezdajú sa mi otáčky po štarte.
Po naštartovaní vybehnú otáčky na 2000 ot/min. a drží ich cca 30 sekúnd, potom klesnú na normál.
Pri tých vyšších otáčkach ide biely dym a celkom aj zapácha, (biely prášok na koncovkách nemám ako sa tu riešila tá zlá kompatibilita s aditívami). Deje sa to väčšinou pri studenom motore, ale nie je to pravidlo už to spravilo aj pri zahriatom motore a bez ohľadu na teplotu von. Niekedy to spraví viackrát za sebou niekedy to nespraví dlhšiu dobu. Táto záhada sa objavila v dobe keď som raz natankoval na Slovnafte diesel evo plus (premium), len vtedy som ju mám krátko tak možno je to len náhoda že sa to prejavilo po tankovaní na Slovnaftke. Inak som jazdil len na premiovu naftu (omw maxxm...) pripadne striedal s obyč (omw) + vif. Skúšal som aj prestať tankovať prémiovú naftu, resp. obyč + vif a dávam obyč. (omw/shell) bez vif ale je to bez rozdielu a stále to robí.
V mazde som sa na to pýtal a že sa stým zatiaľ nestretli - nevedia
Nemáte niekto skúsenosť, či radu čo by to mohlo robiť ?

ďakujem

Rado
Dobrý je, že se s tím v Mazde nesetkali :D Myslím si, že to maj všechny SkyActiv motory, teda ty benzínový určitě. Co si pamatuju z krátkého hledání na Googlu, tak se motor jednoduše zahřívá vyššíma otáčkama a je to zcela normální.
 
No proto jsem na to ani nechtel moc reagovat, protoze jsem teda predpokladal, ze to to nebude. Navic nevim, zda to dela i diesel.

Ale jinak, jestli to pak neni toto?
Nepřetáčet asi myšleno, že by se měly otáčky pohybovat kolem hodnoty nejvyššího točivého momentu.
U [WIKI]SKYACTIV-G 2.0[/WIKI] je potřeba zahřát katalyzátor.
[WIKI]SKYACTIV-D 2.2[/WIKI] potřebuje zahřát obecně a přizdvihává v tu chvíli jeden výfukový ventil v době sání, aby vůbec s tou kompresí běžel.
 
Ahojte
v prvom rade ďakujem za reakcie,
tiež som najprv uvažoval že to bude "sitič" ohrievanie motora, len mi to nedáva moc logiku ako to funguje:
- ráno keď idem do práce teplota bola von okolo 0 C a auto celu noc vonku - nerobí to
- po obede idem z práce teplota von okolo 10 C - spraví to.
Preto som to začal riešiť, je to zvláštne.
 
Nemám s diesely zkušenost, takže jen nápad: nemůže to souviset se žhavicími svíčkami? Když je chladno, žhaví. Když je teplo, nežhaví, pouze zvedne otáčky, aby se motor rychleji prohřál?
 
niekde som cital ze to je charakteristika mazdackych motorov, robi to aj moja cx-5 2.2D. vsimol som si ze ked je chladnejsie tak to nevytaca az od urcitej teploty. dava mi to logiku aby nevytacal uplne "podchladeny" motor.
 
Ahoj, mam posledni M6 diesel D184 s mocovinou.
Standardne i pri zahratem motoru točí vic, nez benzin. Cca 900 otacek a porad stejne, at je zima ci teplo. To je rozdíl oproti benzinu M6 G165, ktery toci prvnich 30s cca 1500 otacek a po uplnem zahrati cca 600-700.
 
Ďakujem všetkým za reakcie, je to tak ako ste vraveli.
čítal som aj články na nete tak to bude OK je to jej vlasnosť.
Musíme sa s mazdičkou ešte zoznámiť :D
Rado
 
Ďakujem všetkým za reakcie, je to tak ako ste vraveli.
čítal som aj články na nete tak to bude OK je to jej vlasnosť.
Musíme sa s mazdičkou ešte zoznámiť :D
Rado
Dobře že to není nic špatného. Jen mě udivuje že Mazda nevěděla co to je...
 
Tak to prekvapilo aj mňa, dokonca ani predlženie záruky mi nevedia povedať koľko stojí :O
budem sa musieť pozrieť po inom servise.
 
Já si toho taky všimnul hned jak jsem auto koupil a hned jsem se zeptal v MAZDA mojí proč tomu tak je ... a dostal jsem jasnou odpověď a i logickou a je to vlastnost toho motoru. Já bych se neptal, ale to se chová opačně nelogicky pro mě, když je zima tak to točí normálně a když je nad 9°C myslím, tak to na 30s točí na vyšší otáčky.
 
Mám zajímavou zkušenost. Měl jsem také běžně při prvním raním startu vyšší otáčky, po výměně motor. oleje (za Repsol) se to neděje. Trvá to už tři týdny, venkovní teplota na to nemá vliv. Nevím proč to je, ale přestalo přesně s tou výměnou.
 
To jaký máš olej nemá vliv na zvýšené otáčky po startu. Za zvýšenými otáčkami po studeném startu stojí řídící jednotka, která tak učiní, když jsou splněny určité podmínky. Určitě za nimi stojí nízká teplota při startu. Toto je vlastnost motoru, která je posapná i v přírůčce. Toto mi například dělal i VW Golf IV z roku 2000. Stejně tak se to dřív dělalo na škodovkách 105/120, kde jsi si to ale reguloval sitičem manuálně. Je to ochrana před tím, že by ti měl hned chcípnout motor.
 
Asi jsem to napsal nesprávně - já nikde netvrdím, že za to může olej. Já popisuju stav věci, ještě jednou - po výměně oleje za jiný typ, než co dávala Mazda, ten to jev nenastává, ani při teplotách kolem 4 st, ráno při prvním startu. To je vše. Proč se to nyní neděje, nevím. Ale určitě to není jako sytič na staré škodovce. Zvýšené otáčky se stříkačkou má každý studený motor aby nechcípl a ne že otáčky vyletí na 2000 na 30 sec a potom spadnou do normálu.
Nicméně četl jsem, u jiného auta, tuším že to byl nějaký Renault, kde to taky dělalo, že to souviselo s nastavením ventilů, proto první start po ránu s chvíli vyššími otáčkami kvůli natlakování olejem. Jestli to má co dělat Mazdou nevím, ten motor takto neznám, smysl by to dávalo. Ale nebyla řeč vyloženě o hydroštelech, už si to moc nepamatuju v té době mě to nezajímalo.
Ani s tím sytičem u škodovky nemáš úplně pravdu, u teplého motoru se sytič nedával. ( a nedávám ho ani u jiného karburátorového motoru - nemyslím sekačku). Nejde totiž o okamžité chcípnutí motoru po startu ale to, že studený motor nepracuje jak má proto se mu přes sytič poslala bohatá směs, což si stříkačka šteluje sama a může to trvat i několik minut, než se díky tomu zvedne teplota motoru.
 
Jj, to je OK. Aniž bych do to chtěl zabrušovat, abych z toho nemusel vybrušovat, tak - toto nemá s porovnáním se sytičem společného už vůbec nic, nepíše se jaké otáčky - co když myslí třeba jen 1200? s za poslední, už se opakuju, mě to přestalo dělat. Ale zase je to možná zajímavé ve spojení s tím výfukem - ono totiž ten Mazda olej co tam lejou nesplňuje Acea C3, kdežto olej co tam leju já C3 splňuje a má tedy nižší obsah popela. Může to mít spojitost? Nevím - jen myšlenky.
 
Back
Top