• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test Mazda CX 5 proti sněhu

Bezne veci v pohode, s tazsimi si uz neporadi. Trochu ma prekvailo, ze sa zadna naprava niekedy nedokazala vobec zapojit, kym predne odlahcene kolesa v kopci presmykovali.
 
Bezne veci v pohode, s tazsimi si uz neporadi. Trochu ma prekvailo, ze sa zadna naprava niekedy nedokazala vobec zapojit, kym predne odlahcene kolesa v kopci presmykovali.

Mazda má ten AWD systém divný, protože připojuje více zadní nápravu, pokud máš přední kola natočená do strany. Už jsem to viděl v několika videích, dokonce Mazda toto chování propaguje jako super řešení. Stejně se chová i CX-3. V historii prohlížení na YT jsem našel tahle videa, tak se podívej sám. Viděl jsem i video, kde ukázali nejprve chování s rovně natočenými koly a pak do strany. Je to dost velký rozdíl. Možná jej uvidíš i tady, nemám čas se na celá videa znovu dívat. Každopádně, smysl takového nastavení AWD mi uniká. Možná pomáhá v zatáčkách, ale ve ztížených podmínkách je takový systém podstatně slabší než to, co umí jiné automobilky.

Podívej se třeba tady, čas 6:00, ale zřejmě je to tam vidět častěji:

Nebo tady od cca 2:30, tady je to vidět snad ještě víc:

A tady další video, mrkni na čas 1:00 a dál. Všimni si, jak neustále ukazují větší sílu na zadní nápravě, pokud auto zatáčí:
 
Mazda má ten AWD systém divný, protože připojuje více zadní nápravu, pokud máš přední kola natočená do strany. Už jsem to viděl v několika videích, dokonce Mazda toto chování propaguje jako super řešení. Stejně se chová i CX-3. V historii prohlížení na YT jsem našel tahle videa, tak se podívej sám. Viděl jsem i video, kde ukázali nejprve chování s rovně natočenými koly a pak do strany. Je to dost velký rozdíl. Možná jej uvidíš i tady, nemám čas se na celá videa znovu dívat. Každopádně, smysl takového nastavení AWD mi uniká. Možná pomáhá v zatáčkách, ale ve ztížených podmínkách je takový systém podstatně slabší než to, co umí jiné automobilky.

Podívej se třeba tady, čas 6:00, ale zřejmě je to tam vidět častěji:

Nebo tady od cca 2:30, tady je to vidět snad ještě víc:

A tady další video, mrkni na čas 1:00 a dál. Všimni si, jak neustále ukazují větší sílu na zadní nápravě, pokud auto zatáčí:
Muzu potvrdit. Tuto sobotu jsem jel s pujcenou CX5 na ujezdenem snehu a hrozne jsem se divil ze po zatoceni to stale jelo rovne - predni kola se jen klouzala a "nevytahla" mne do zakruty. Jsem se dost bal, protoze to takhle ujede klidne i 2 metry. Potom najednou zaberou predni a uz to zatoci. V moji mazda5 pridam plyn a kranse mne to "vytahne".
 
To odporuje tomu, co by se melo dit. Predek je pohaneny porad, zadek se pripoji se zpozdenim. Ja bych cekal, ze Mazda vetsim pripojenim v zatacce kompenzuje vrozenou nedotacivost predniho pohonu, protoze prave po pripojeni zadku se to uz pri mirnem natoceni (rotacni setrvacnosti auta) zacne vic stacet do zatacky, nez by pri shodne prilnavosti povrchu dokazala predokolka.

Jestli byla na snehu/lede CX5 nejak extremne nedotaciva, vic nez bezna predokolka, klidne bych to svedl na pneu :). Mne tak neprisla, kdyz jsme ji 3 roky meli (s AWD) na Bridgestonech LM005. Co se tyka rozjizdeni se, tam zrovna ja az tak velky prinos AWD nevidim, protoze jsem se vzdycky vsude rozjel v pohode s kazdou predokolkou, co jsem kdy mel. A naopak, na cistem lede nebo hluboko zahrabane se nerozjede skoro nic bezneho, ani CX5. Ja prave prinos AWD vidim v lepsim zataceni. Na opravdu dobry rozjezd pokud pulka auta stoji na lede (nebo jsou kola v luftu) by to chtelo uzaverku. Forester r.v. 2019 mi neprisel nijak zazracne lepsi, nez ta nase CX5 2019, ale zkousel jsem jen rozbahnenou lesni cestu a louku (nemel jsem ho pujceny v zime)... jen mi prislo, ze rychleji reaguje, a je na rozbity ceste pohodlnejsi.
 
Poslední úprava:
To odporuje tomu, co by se melo dit. Predek je pohaneny porad, zadek se pripoji se zpozdenim. Ja bych cekal, ze Mazda vetsim pripojenim v zatacce kompenzuje vrozenou nedotacivost predniho pohonu, protoze prave po pripojeni zadku se to uz pri mirnem natoceni (rotacni setrvacnosti auta) zacne vic stacet do zatacky, nez by pri shodne prilnavosti povrchu dokazala predokolka.

Jestli byla na snehu/lede CX5 nejak extremne nedotaciva, vic nez bezna predokolka, klidne bych to svedl na pneu :). Mne tak neprisla, kdyz jsme ji 3 roky meli (s AWD) na Bridgestonech LM005. Co se tyka rozjizdeni se, tam zrovna ja az tak velky prinos AWD nevidim, protoze jsem se vzdycky vsude rozjel v pohode s kazdou predokolkou, co jsem kdy mel. A naopak, na cistem lede nebo hluboko zahrabane se nerozjede skoro nic bezneho, ani CX5. Ja prave prinos AWD vidim v lepsim zataceni. Na opravdu dobry rozjezd pokud pulka auta stoji na lede (nebo jsou kola v luftu) by to chtelo uzaverku. Forester r.v. 2019 mi neprisel nijak zazracne lepsi, nez ta nase CX5 2019, ale zkousel jsem jen rozbahnenou lesni cestu a louku (nemel jsem ho pujceny v zime)... jen mi prislo, ze rychleji reaguje, a je na rozbity ceste pohodlnejsi.
Ano, nedava to sice smysl, ale takhle se to chovalo. Taky jsem nejdriv myslel ze to bude pneu, ale melo to nokiany a v testu na 20cm snehu to jelo opravdu krasne. Akurat na ujezdenym snehu v zakrute to nezatacelo. Ale je mozne ze bylo akurat treba vic pridat plyn. Ja to mnel pujceny takze to nemam "v ruce".
 
Pokud jde o nejaky vetsi teren nebo delsi usek, ktery je cely rozklouzany nebo by se na nem ocitaly pravidelne kola ve vzduchu, pak je jeste nutny vypnout kontrolu trakce. Prijde mi to nelogicky, ale chovalo se to tak uz u ty 2019, co jsme meli my. Je to oficialni doporuceni i od Mazdy:
 
Back
Top