• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test Mazda CX-5 vypíná dva válce a využívá elektrickou pomoc, tradiční hodnoty ale ctí i nadále. Naštěstí

zmozek

nový člen
27
Zdar, 14.1.2024 vyšel tento test v autosalonu. Pisatel testu tvrdí, že má CX-5 nějaký mod ECO, ve kterém automat vyřazuje do neutrálu a nechává auto plachtit. Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit? Moc se mi to totiž nezdá, jelikož Mazda údajně řazení do neutrálu za jízdy zakazuje. Odkazy níže:

Mazda CX-5 vypíná dva válce a využívá elektrickou pomoc, tradiční hodnoty ale ctí i nadále. Naštěstí

https://www.garaz.cz/clanek/s-automatem-do-neutralu-je-to-vubec-bezpecne-21004994
 
To si asi autor testu plete s Hyundai. Paní vlastní Fastback a u toho to je. CX-5 nemá žádný mód ECO ani funkci plachtění. CX-5 mám zas já.
Vypínání 2 krajních válců je už pár let u Mazdy běžná věc, za jízdy si toho ani nevšimnete.
 
Jestli daný auto/převodovka má nebo nemá režim plachtění zjistíš jednoduše. Stačí sundat nohu z plynu a pokud bude auto brzdit motorem, tak tam ten režim není. Pokud pojede setrvačností jako by jsi zařadil N (neutrál) tak tam režim plachtění je.
 
Ještě dodám - znám člověka, který se léta zabývá opravami a repasemi automatických převodovek a zařazování N během jízdy velmi důrazně nedoporučuje.
 
Jestli daný auto/převodovka má nebo nemá režim plachtění zjistíš jednoduše. Stačí sundat nohu z plynu a pokud bude auto brzdit motorem, tak tam ten režim není. Pokud pojede setrvačností jako by jsi zařadil N (neutrál) tak tam režim plachtění je.
Takže tak to je, aha, A/T nemám.
Tzn. když přede mnou jedou z kopce výhradně automaty a svítí jim furt brzdové tak to je ta skupina aut s AT kde to po sundání nohy začne plachtit (a musí proto brzdit), a ti co nesvítí jsou zas skupina automatů kde pro přibržďování jim stačí sundat nohu z plynu (a u hybridů začne navíc rekuperace).
 
Ne, to jsou ti, kteří z lenosti nebo nevědomosti nepodřadí, aby auto víc brzdilo motorem. Kupodivu i ten automat to podřazení drží docela dlouho.
 
Back
Top