• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

autorizovaný Motorový olej – přelití při výměně

Jirkav

výkonný člen KLANu
128
Zdravím,
z nějakého pro mne záhadného důvodu servisy nezvládají udělat pořádně tak banální věc, jako je výměna motorového oleje. Dal jsem si ho vyměnit už celkem 4× a POKAŽDÉ jsem pak v garáži shledal, že hladina je nad značkou MAX. A to ne o zanedbatelné (dle mého laického názoru) míry: poprvé o 3 mm, podruhé o 7 mm, potřetí o 1 mm (pochvala!) a počtvrté o rekordních 9 mm.
Já si celý život myslel, že optimální hladina je uprostřed mezi značkami.
Kromě toho, že mi nadbytečný olej účtují, není snad dokonce nebezpečné s tím jezdit? Nebo dělám z komára velblouda a měl bych být vděčný, že nemusím dolévat?
Stává se vám to taky?
 
Spokojený bych s tím nebyl.

Optimální je střed. +/- Auta, kde vím, že je drobná až větší spotřeba oleje dolévám po dohodě s majitelem na rysku MAX.

Výměna oleje alespoň u mě probíhá tak, že se doleje cca 80% kapacity, nastartuje se, natlačí se filtr a pak se provede na rovině korekce na požadovanou úroveň. Může se jistě stát, že člověk někdy nějak přelije - ale v takovém případě by měl prostě dotyčný upustit/odsát.

V zásadě se zmiňuje hlavně riziko, že při velkém přelití narůstá tlak oleje v systému. Neznám nikoho, komu by díky tomu někde vyletělo gufero nebo tak něco, ale věřím, že historek by se na netu našlo dost. Otázka je, jestli pravdivých.
 
Mě to také jednou ve Zlíně přelili o cca. 10mm. Příště jsem je na to upozornil a bylo to po rysku. Měl jsem tenkrát svůj olej a nalili tam prostě všechno.
 
Při přelití míry může v krajním případě při zahřátí a následné expanzi oleje dojít k jeho našlehání v motoru a ten se paradoxně pak zadře.
Nevím, zda má Mazda nějakou pojistku proti takovému neštěstí, ale minimálně u starších aut jsem byl poučen, že k tomuto může dojít.

Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk
 
Zdravím,
z nějakého pro mne záhadného důvodu servisy nezvládají udělat pořádně tak banální věc, jako je výměna motorového oleje.
Protože mechoš při výměně v lepším případě vypustí olej (v horším jen odsaje) vezme pistol od barelu s motorovým olejem a bez ohledu na to co z motoru vyteklo ti do něj naleje třeba 4,2L oleje podle tabulky... Lidi chodí do práce akorát těžit peníze, zájem o obor (jakýkoliv) rovná se nule..
 
Honza6-je pravda,ze pro lidi tohoto typu by bylo nejvic vhodne,kdyby mel motor vymenitelnou patronu s naplni oleje a menila by se kus za kus ?
 
Mně dali jednou navíc asi 3 mm na rysce, ale olej je krásně čistej, takže vykapat ho nechaj důkladně, maj na to dost času při garančce......
 
No nevim kdo co vam rekl, ale necked byla uz dávno diskuse na toto tema. Olejova Mirka slouží k sledování hladiny oleje. To max tam určitě není napsáno jen tak ale aby se zabránilo poškození. Takže pokud to bude 1mm nad určitě se nic nestane ale cokoliv navíc by jsme určitě vypustil.
Jinak Stav oleje se ma na aute sledovat po krátkém zahrati auta jízdou (do 10 minut) a olej by se mel nacházet mezi 2/3 ryskou max.
Pokud je olej pod půlkou mezi ryskou min a max tak je vhodně jej doplnit. Cokoliv pod 1/3 nebo k rysce min je zvýšené riziko ze oleje je Malo nebude motor dostatečně mazan. Ne nadarmo se roka, kdo maze ten jede. ;)
 
Back
Top