• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Nevíte, kdo by mi vyměnil gufera u ventilů?

Jára

výkonný člen KLANu
136
Auto mi začalo docela nechutně chlastat olej.

Jak jsem se dočetl na diskusích, tak na vině mohou být buď pístní kroužky nebo gufera ventilů a nebo olej teče jinudy.

U auta jsem nenašel žádnou loužičku oleje pod autem. Když jsem to koupil z bazaru, tak mi netěsnilo víčko olejové nádrže a olej prostříknul na motor. Do víčka jsem dal nové těsnění a od té doby je motor nahoře suchý. Nechápu, jak může vznikat v olejové nádrži takový tlak, že to prostříkne i přes zavřené horní víčko. Asi je to u Mazdy normální stav.

Nevíte, kdo by mi vyměnil gufera u ventilů v Praze a okolí? Sám to neudělám, protože to vyžaduje nějaký speciální montážní přípravek a asi ty gufera není snadné vyměnit bez rozborky motoru.
 
Dle diskuse Max6 nemůže:
max6 napsal:
Ahoj, bohužel aktuálně ti nedokážu pomoci.

A tohle by mohlo být užitečné i pro ostatní:
max6 napsal:
Gufera se nejvíc projevují u úplně studenýho motoru (třeba ráno) hned po nastartování - auto zakouří z výfuku černo modrým dýmem. Pak jak se motor ohřeje a ventily se "roztáhnou" (píšu to hodně laicky pro pochopení) tak už přes gufera nic neteče.
Olej v sacích parohách je tam z 99% propuštěnej z odvětrávání motoru.
Navíc na ty pístní kroužky nebo prostě celkově těsnění spalovací komory odpovídá i ten tvůj popis tlaku zpod olejovýho víčka. U "top" fungujícího motoru je na volnoběh u ohřátýho motoru v dolejvacím hrdle po otevření víčka spíš podtlak (takovej pulzující). Když to po otevření víčka na olej z tý díry fouká jak z fénu tak je tam prostě netěsnost ve spalovací komoře a to u MZR motoru (mimo 1.8 a 2.3) známé vždy špatnou předešlou údržbu

U mě to vypadá spíše na pístní kroužky.
 
Jen k tomu dodám, že toto je odvozeno pouze z popisu závady. Motor jsem na živo neviděl;)
 
Jen pro zajímavost, zkusil jsem použít dekarbonizační sadu BG. Trochu se spotřeba oleje zmenšila. Ujel jsem 800km a vypadá to tak na 0,5 litru. Je to sice nic moc, ale dá se to skousnout. Někdo mě varoval, že dekarbonizace může ucpat olejové kanálky. Snad to po 900km ujetých po dekarbonizaci už nehrozí.
bg-kompletni-dekarbonizace-benzin-461.jpgA co je zajímavé tak na technické mělo auto výrazně nižší emise než bylo požadováno. Při 660rpm 0,08% CO (max limit 0,5% CO) a při 2690rpm 0,07%CO (max 0.3%). Ale nevím, jaké byly ty parametry před dekarbonizací.
 
Na väčšine GG je pretesnenie motoru cenovo asi rovnako ako celé auto, skús "hustejší" olej ak používaš 5w-30. Na Poľskom fóre ľudia niektorí uvádzajú hodnoty ako 1L oleja na 500km napríklad ;)
 
Back
Top