• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Nouzový režim a chyba P2565

iRux

nový člen
1
Zdravicko, mam M6 GH 2010 2.2d 132kw, zaclo mi to padat do nouzaku, pise to hlasku P2565, cosi o pozici senzoru podtlaku turba?
V mazde jsem byl, moc toho nerekli. Uz to ma nalitano 280tkm. takze to neni zadny zanovni kus, ale rad bych aby auto jeste slouzilo. Je tu sance na zachranu ktera se jeste vyplati? Auto ma ten nouzak jen obcas. nekdy ujedu 500km a neni tam (jasny, ze to s tim uz nezavodim). Nekdy uz s nouzakem nastartuju.. co s tim? kabely? senzory? hadicky? Doporuci nekdo neco?

diky moc.
 
Mám aktuálne rovnaký problém, podarilo sa Vám to vyriešiť ? Čo bol problém ? Ďakujem za odpoveď
 
DTC P2565:00​
Guide blade actuator position sensor circuit high input​
DETECTION CONDITION​
• The PCM monitors the input voltage from the guide blade actuator position sensor when the ignition switch is ON position. If input voltage is more than 4.9 V, the PCM determines that the guide blade actuator position sensor circuit has malfunction.
MONITORING CONDITIONS
― Battery voltage: 8—20 V
Diagnostic support note
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition during the first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA (Mode 2)/Snapshot data is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.​
POSSIBLE CAUSE​
• Guide blade actuator position sensor connector or terminals malfunction
• PCM connector or terminals malfunction
• Short to power supply in wiring harness between guide blade actuator position sensor terminal C and PCM terminal 1BS
• Guide blade actuator position sensor power supply circuit and signal circuit are shorted to each other.
• Open circuit in wiring harness between the following terminals:
― Guide blade actuator position sensor terminal C—PCM terminal 1BS
― Guide blade actuator position sensor terminal A—PCM terminal 1AQ
• Guide blade actuator position sensor malfunction
• PCM malfunction​
Servisní manuály pro s diagnostickými procedurami tady máme, https://www.mazdaklan.cz/resources/categories/servisni-manualy.1/
 
DTC P2565:00​
Guide blade actuator position sensor circuit high input​
DETECTION CONDITION​
• The PCM monitors the input voltage from the guide blade actuator position sensor when the ignition switch is ON position. If input voltage is more than 4.9 V, the PCM determines that the guide blade actuator position sensor circuit has malfunction.
MONITORING CONDITIONS
― Battery voltage: 8—20 V
Diagnostic support note
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition during the first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA (Mode 2)/Snapshot data is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.​
POSSIBLE CAUSE​
• Guide blade actuator position sensor connector or terminals malfunction
• PCM connector or terminals malfunction
• Short to power supply in wiring harness between guide blade actuator position sensor terminal C and PCM terminal 1BS
• Guide blade actuator position sensor power supply circuit and signal circuit are shorted to each other.
• Open circuit in wiring harness between the following terminals:
― Guide blade actuator position sensor terminal C—PCM terminal 1BS
― Guide blade actuator position sensor terminal A—PCM terminal 1AQ
• Guide blade actuator position sensor malfunction
• PCM malfunction​
Servisní manuály pro s diagnostickými procedurami tady máme, https://www.mazdaklan.cz/resources/categories/servisni-manualy.1/
Ďakujem za odpoveď , mne vyhodí chybové hlásenie P2565 iba vtedy ak pridám pri otáčkach pod 1300 - 1500 , ( vtedy to na sekundu hodí napätie nad 4,8 V ) a hodí to do núdzového režimu. Ak pridávam - preradzujem pri otáčkach nad 1500 auto ide bez problémov . ( napätie tiež pekne drží okolo 3-4 V , max .4,2 V )
 
Back
Top