• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

323 S BA 1.5 volnoběh

Loprym

nový člen
2
Zdravím.

Začnu tím jak k tomu došlo, ikdyž to může i nemusí Souviset. Při nedávných mrazech mi v noci začalo houkat auto. Tahle verze bez airbacku má spínač houkačky ve středu volantu, který se v mrazu umí smrsknout a sepnout. Výsledkem byla vybitá baterie, kterou jsem ráno vyměnil. Po nastartování se auto začalo na volnoběh chovat dost podivně...

Otáčky během několika vteřin postupně vystoupali až na 2800 a pak doslova spadli na 2000. Opět vystoupali na 2800 a zase spadli. Takhle se to opakovalo v cca 5sec intervalech i po zahřátí motoru.

Po vypnutí zapalování a nastartování cca po 2-3 hod. Se auto začalo chovat relativně rozumně. Otáčky vyběhli na 1500, ale to jsem přikládal mrazům. auto standardně při studeném startu má otáčky 1200 až 1500 a po zahřátí klesnou a dále jsem to neřešil.

Ale. Od té doby má auto dva režimy a oba špatně.
1. Příliš nízké otáčky 300. (500 se zapnutými světly a 700 se světla + ventilátor v poloze 2). Když nastartuju, auto drží 400. zapnu světla 500, vypnu světla, spadne motor na 200 a zhasne.
2. Příliš vysoké otáčky 2000-2800 na volnoběh, Při dlouhé jízdě 50+km se přidá ještě padání z 2800 do 2000. Někdy se ustálí na 1500. opět reaguje +- 200 otáček na světla a ventilátor
Mezi těmito režimy si auto přepíná jak se mu to zrovna hodí. Teplé nebo studené. Při nastartování si můžu hodit kostkou. při jízdě cca 200 km s několika přestávkami se režim změnil cca 5x. Když tučně otočím plastovým šroubem na obtok klapky. otáčky se sice pohnou, ale Řj si je stejně přes krokový motorek seřídí z5 tam kde byli.

Při zběžném ohledání jsem našel prasklinu v hadici sání mezi MAF a klapkou. Výměna neměla na chování absolutně žádný vliv. Klapka dosedá a konektor na její přední straně spíná, TPS nemám aktuálně jak proměřit (multimetr mi moc neřekne). Uvažoval jsem o falešném vzduchu přes podtlakovou hadičku na vrcholu klapky, ale dočasné uspání taky beze změny. a prověřit ten plast za sáním, to je tak na motor ven...
Lanko plymu je dostatečně volné, ale to nebude ono, protože ŘJ evidentně reaguje na za zapínání a vypínání spotřebičů, bez ohledu nato v jakém, bláznivém režimu zrovna je. takže ví, že je na volnoběh a ne pod plynem. Váha vzduchu a senzor teploty nasávaného vzduchu nad filtrem jsou nejčistší komponenty na autě. vypadají, jako by byli nasazeny teprve včera..., Víc mě nenapadá, jen snad že auto reaguje na sundání nohy z plynu s cca 1. sec zpožděním, ale nejsem si jistý, jestli to tak nebylo vždy a když vypnu zapalování, motor zhasne taky cca až za 1 sec. (několikrát jsem se zařazenou rychlostí vypnul zapalování a automaticky pustil spojku a auto ochotně skočilo, ale to může být jen setrvačnost)

Co se vyměnilo (nebo je relativně nové)
Lambda, zapalovací kabely, svíčky, hadice sání, termostat.

Nějaké nápady co se dá prověřit s motorem v autě? Protože jsem teď nějakou dobu bez garáže, vytáhnout a projít celý motor nepřipadá v úvahu a auto musí jezdit.
 
Ahoj, to chování otáček 2800 pak spadnou na 2000 a takhle dokola odpovídá falešnými vzduchu (ta díra v hadici nebo ještě někde). Zkoušel jsi připojit diodu na vyblikání závad v diagnostickým konektoru ?
Se šroubkama na klapce vzduchu si moc nehraj pokud přesně nevíš co děláš. Jsou nastaveny z fabriky a v podstatě by se s nima nemělo nikdy hejbat, mimo nastavení lanka plynu.
Zároveň bych zkusil zkouknout a případně vyčistit volnobežný ventil jestli není problém i v něm. Často se u těhle motorů zanášel a blbnul.
Taky bych zkusil jestli jsou v pořádku kostry na motoru (možná všude) a jestli auto dobře dobíjí když vypneš ty světla a větráky...
 
A ještě mě napadlo čidlo polohy klapky. Je to jen obyčejný potenciomet, takže jen proměřit.
 
Back
Top