• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nová autobaterie aftermarket (ne originál)

@Doofer popravdě ani nevím proč bych tenhle dočasný bypass měl dělat. Jednak se tam dělá inicializace nový baterie a ve workshopu během postupu inicializace nic o zachování udržovacího napětí nepíšou a zároveň to nastavování po výměně baterie trvá jak dlouho.... když máš rychlý prsty tak minutu, dvě ? (u GJ/GL - dojezd oken, nastavení ekvalizéru zvuku, možná výška HUD - víc mě nenapadá)

Vím že se bypass používal dřív u starých autorádií když mechanik a hlavně zákazník neměl informaci o tom jestli je autorádio zakódovaný. Proč bych to měl dělat dnes mě nějak nenapadá.
 
@Doofer popravdě ani nevím proč bych tenhle dočasný bypass měl dělat. Jednak se tam dělá inicializace nový baterie a ve workshopu během postupu inicializace nic o zachování udržovacího napětí nepíšou a zároveň to nastavování po výměně baterie trvá jak dlouho.... když máš rychlý prsty tak minutu, dvě ? (u GJ/GL - dojezd oken, nastavení ekvalizéru zvuku, možná výška HUD - víc mě nenapadá)

Vím že se bypass používal dřív u starých autorádií když mechanik a hlavně zákazník neměl informaci o tom jestli je autorádio zakódovaný. Proč bych to měl dělat dnes mě nějak nenapadá.
U mé GJ se uložené stanice ztratí.To mě nejvíce štve.
 
@Míra to je možný, ta NB1 je v tomhle jiná. U MZD Connectu věci pod hvězdičkou/oblíbené zůstanou i po odpojení baterie co si pamatuju.
 
Právě že se nestane vůbec nic pokud i-Stop předtím normálně fungoval. Stačí pouze provést inicializaci baterie (vynulování dní použití) před odpojením staré baterie, potom namontovat novou baterii a cca druhý den (rozmezí býva 3-12 hodin od připojení co mám ozkoušeno) se ukáže nový BAT_SOC. A tím tahle procedůra končí. Kdybych měl pokaždý nastavovat i-Stop na novou hodnotu baterie tak bych se na dílně nejenom já asi po:poop:
Tento krok se dělá pouze jen v případě chybné funkce i-stopu na který mohla zapřičinit vadná baterie.
 
Právě že se nestane vůbec nic pokud i-Stop předtím normálně fungoval. Stačí pouze provést inicializaci baterie (vynulování dní použití) před odpojením staré baterie, potom namontovat novou baterii a cca druhý den (rozmezí býva 3-12 hodin od připojení co mám ozkoušeno) se ukáže nový BAT_SOC. A tím tahle procedůra končí. Kdybych měl pokaždý nastavovat i-Stop na novou hodnotu baterie tak bych se na dílně nejenom já asi po:poop:
Tento krok se dělá pouze jen v případě chybné funkce i-stopu na který mohla zapřičinit vadná baterie.
Já bych potřeboval přesný opak. i-Stop jsem vypnul v RBCM, ale to "inteligentní" dobíjení bohužel zůstalo. :-( S originální (vadnou) baterií to však dobíjelo klasicky, tak jsem si bláhově myslel, že pořídím obyčejnou a bude vyřešeno. Bohužel si ji PCM "osahala" a zase to dobíjí blbě. Zkoušel jsem i překlenout proudový senzor, ale bez efektu. :-/
 
A proč je potřeba vynulovat dny použití? Něco s tou hodnotou pracuje? Nebo to je jen informativní údaj?
 
@Max6 a jak se ta hodnota nuluje? návod jsem procházel, ale tohle tam není nebo jsem to přehlédl
 
@Doofer Teď nejsem u PC abych sem postnul ten postup z workshopu, ale mám pocit že už to sem někdo dával. Z hlavy si pamatuju jen že se dá zapalování na ON (nenastarovaný motor), zařazen neutrál u manuálu/zvoleno N na voliči u automata, sešlápne se brzdový pedál který se drží po celou dobu až do konce celýho procesu a zároveň s ním se na cca 5-7 vteřin sešlápne plynový pedál, pak začne blikat kontrolka nabíjení, pak se 3x sešlápne a povolí plynový pedál, pak zabliká chyba dobíjení a kontrolky zhasnou. Pak se vypne zapalování (OFF) a až úplně nakonec se vymontuje stará baterie a namontuje nová.

Beru to z hlavy, tak se omlouvám za případný chyby.
Případně jde dát i povel v diagnostice pokud k ní má někdo přístup.
 
Poslední úprava moderátorem:
@Doofer Teď nejsem u PC abych sem postnul ten postup z workshopu, ale mám pocit že už to sem někdo dával. Z hlavy si pamatuju jen že se dá zapalování na ON (nenastarovaný motor), zařazen neutrál u manuálu/zvoleno P na voliči u automata, sešlápne se brzdový pedál který se drží po celou dobu až do konce celýho procesu a zároveň s ním se na cca 5-7 vteřin sešlápne plynový pedál, pak začne blikat kontrolka nabíjení, pak se 3x sešlápne a povolí plynový pedál, pak zabliká chyba dobíjení a kontrolky zhasnou. Pak se vypne zapalování (OFF) a až úplně nakonec se vymontuje stará baterie a namontuje nová.

Beru to z hlavy, tak se omlouvám za případný chyby.
Případně jde dát i povel v diagnostice pokud k ní má někdo přístup.
Toto je postup bez diagnostiky ktorý poznám ako inicializaciu novej batérie aby ju riadiaca rozpoznala ináč by dobíjanie nemuselo správne fungovať.
Dával som to sem zopár príspevkov vzad.
 
@Doofer Teď nejsem u PC abych sem postnul ten postup z workshopu, ale mám pocit že už to sem někdo dával. Z hlavy si pamatuju jen že se dá zapalování na ON (nenastarovaný motor), zařazen neutrál u manuálu/zvoleno P na voliči u automata, sešlápne se brzdový pedál který se drží po celou dobu až do konce celýho procesu a zároveň s ním se na cca 5-7 vteřin sešlápne plynový pedál, pak začne blikat kontrolka nabíjení, pak se 3x sešlápne a povolí plynový pedál, pak zabliká chyba dobíjení a kontrolky zhasnou. Pak se vypne zapalování (OFF) a až úplně nakonec se vymontuje stará baterie a namontuje nová.

Beru to z hlavy, tak se omlouvám za případný chyby.
Případně jde dát i povel v diagnostice pokud k ní má někdo přístup.
tak to teda klobouček, co dáš z hlavy :cool: ?- já ten postup absolvoval jednou a připadal jsem si u toho jak varhaník z katedrály ... a nikdo, ani Charles Xavier nebo agent Bureš by ten postup už ze mě nedostali:laughing:
 
Ludia takze vymenil som na mazde 6 2013 2,0 benzin 121 kw kombi manual bateriu za efb varta. Vsetko ide ale stop start mi stale blika a teda nefunguje a stale mam vystrazny tojuholnik a hlasku battery management needed. Da sa to nejako resetovat svojpomocne, alebo musim ist do servisu alebo ako to napravit kedze uz tam je nova baterka?
 
Ludia takze vymenil som na mazde 6 2013 2,0 benzin 121 kw kombi manual bateriu za efb varta. Vsetko ide ale stop start mi stale blika a teda nefunguje a stale mam vystrazny tojuholnik a hlasku battery management needed. Da sa to nejako resetovat svojpomocne, alebo musim ist do servisu alebo ako to napravit kedze uz tam je nova baterka?
Reagujem sam na seba, :) uz sa to vsetko fixlo ked som presiel viac km. Dakujem
 
Včera jsem si trochu naběhl, měl jsem asi 20 minut na vyřešení nové baterky - auto v servisu před zavíračkou, failnutý test baterky - tak jsem vzal tu Exide EL604 (za 2130,- jinde je i pod 1700, což cenově spíš odpovídá a za tu (nižší) cenu bych ji nebral :D ). On i ten banner má startovací proud jen 550A a Exide pouze 520 :confounded:(snad nejmíň ze všech, což jsem si nevšiml, protože je i varianta s 640A, časový pres, našel jsem přímý odkaz na fóru atd.. takže prostě v té cenové hladině jsem tak slabý parametr nečekal..)
Takže z těchto tří je ta Varta s 650A jasně nejlepší volba cena/výkon.
 
Jo tiez mam Vartu a zatial spokojnost, aj ked nemozem este velmi hodnotit lebo ma sotva pol roka :D :D
Uvidime ako prezije zimu.
Planujem ale preventivne dobijat bateriu pred zimou raz rocne.
 
Kdysi jsem dával Vartu Silver Dynamic (nejvyšší řada) do Mondea a nemohu potvrdit ani extrémní výdrž, ani mimořádnou životnost. Naposledy mi tam garážista, aniž by se zeptal, vrazil Starline (aftermarket, ale prodloužená záruka).
U obou M šestek zatím původní originály, takže hezkých osm let...:)
 
I já mohu potvrdit u Varty, že výdrž nic moc. Například mé druhé auto na městský provoz a auto tchána, stejný provoz. U mě Exide premium, nejvyšší řada, u tchána Varta xy. U mě jede už třetí rok no problema. U tchána je už dead.
 
Dobry den panove.
Rozhod jsem se ze vymenim baterku. Me auto je Mazda 6 GJ 2.2 D 2013 ATX
Koupil jsem baterku https://www.autobaterie-jinocany.cz/efb/exide-start-stop-efb-12v-95ah-el954/

Co jsem pochopil z prispevku, postup je nasledovni.

1, Zavrete vsechny dvere. (Auto je v rezimu off a prevodovka zarazena na neutral, v pripade ATX na pozici P)

2, Zapnete zapalovani (rozsvitit budiky ale nestartovat)

3, Pokud se Vam na displaji zobrazi nejaka zprava, zmacknete INFO ( na volantu) aby zprava zmizela.

4, Zaradte N na automaticke prevodovce

5, V tomto postupe celou dobu drzet brdovy pedal seslapnuty!!

  • Seslanete plynovy pedal minimalne na 5 sekund
  • Na displaji Vam zacne blikat varovna zprava
  • Selapnete a pustte plynovy pedal 3X
  • Varovna zprava na displaji prestane blikat
6,Vypnete zapalovani a odpojte zaporny pol baterie, vymente baterii

Pak je tam bod s i-stopem, co s nim? Nektery psali ze jse jim to samo po case nacetlo, je to pravda? Jinak v postupoch mi to prijde dost zmatecni.



Dekuji moc za radu
 
Back
Top