• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nová autobaterie aftermarket (ne originál)

Lidičky mám dotaz, auto docela ted stálo - byl venku motor..takže měsíc bez ježdění, ted jsem zapojil vše zpět dobil baterku, ale stejně po tydnu ježdění vyhodil hlašku Battery Management Systém malfunction + červený trouhelník a blikající i-stop, je předpoklad že to baterka asi nedala? Ke všemu jsem musel vyměnit baterky v klíči...nechtělo to zamykat, po výměně zamyká v pohodě, ale dnes to vyhodilo hlášku znovu i přesto že se s autem najelo už 600 km a ke všemu jak kdyby nemohl najít klíč. Pokud je to na výměnu baterky tak ještě dotaz...Shr3k mi vypnul už před dvěma roky i-stop, tzn...musím řešit baterku pro i-stop i přesto že auto ho nepoužívá? Nebo bude stačit klasická..řeknu Bannerka s kapacitou stejnou ale bez EFB..tudíž levnější?
 
Jen k baterii. Taky mám deaktivovaný start-stop a koupil klasickou baterku a nedala to. Jde totiž o systém dobíjení a nesouvisí to se start-stopem. Takže mám AGM.
 
dík za zkušenost, ja si to myslel, ale přeci jen víc hlav víc ví a nechtěl jsem "ušetřit" za každou cenu abych kupoval za pul roku znovu kvuli tomu že to nedá
 
Ano, nedávno jsem ji bral v Nehvizdech pro švagra do jeho CX-5 a pak mu ji montoval.
Zobrazit přílohu 28398

Ahoj, dneska jsem jí taky pořídil, protože to začalo poslední týden řvát tu hlášku s kontrolou baterky. Každopádně jsem jí dal do auta a kamarád mi říkal, že je potřeba to nějak "načíst". Popsal mi, že mám dát na zapalování polohu "ON" a sešlápnout brzdový a plynový pedál, kdy se mi následně rozblikala sama opět ta hláška s dobíjením. Poté jsem měl zkusit 3x nebo 5x sešlápnout plyn, aby se auto nastavilo na novou baterku. Bohužel to blikalo dál při zkoušce obou kombinací, tak mě zajímalo, jestli netušíte, kde jsem udělal chybu, případně jestli je to u této Bannery a auta s rokem výroby 2014 a motorem 2,2D 129kW potřeba?

PS: stále mi funguje ten bláznivý i-Stop, který vypínám při každém startování a viděl jsem odkazy, že to snad umíte vypnout. Je to pravda? O:)
 
já na netu našel toto ale neznám to:
1. Při vypnutém motoru přepněte spínač startování motoru do polohy ON. 2. Nastavte páku automatické převodovky do neutrální polohy. 3. Se sešlápnutým brzdovým pedálem: sešlápněte pedál plynu a přidržte jej po dobu nejméně 5 sekund. Indikátor nabití baterie a hlavní výstražný indikátor by měly začít blikat; třikrát stiskněte a uvolněte plynový pedál. Indikátor nabití baterie a hlavní výstražný indikátor by měly zhasnout. Pokud je Mazda CX-5 vybaven LCD displejem na přístrojové desce, před přepnutím spínače startování motoru do polohy ON zavřete všechny dveře, po instalaci počkejte, až se na displeji objeví varovné hlášení, a poté je vyjměte spínačem INFO umístěným na volantu. Chcete-li zkontrolovat, jak správně byla inicializována baterie Mazda CX-5, musíte zapnout zapalování a poté podržte spínač i-stop po dobu 10 sekund. Blikající zelený indikátor označuje úspěšné dokončení postupu inicializace baterie. Blikající žluté světlo signalizuje nedostatečné nabití nebo přebití baterie. Trvalý žlutý indikátor znamená, že baterie nebyla inicializována v systému, je třeba ji opakovat. Pro správnou inicializaci baterie musí být její SOC vyšší než 75%.
 
Za sebe mužu řict...ta hláška co jsem vyčetl a vypozoroval ma souvislost s odpojením baterie, popřípadě s poklesem napětí na baterce. Mě osobně zatím věc vyřešilo nabití baterky...a pak jsem pro jistotu vyzkoušel navod podle videa nejakyho rusa..který to dělal přesně jak popisuje @AR1..i-stop mam vypnutý, od Shr3ka, ale samozřejmě při té inicializaci kontrolka blikala nejdřív žlutě, potom zeleně. Po znovu vypnutí a naslednem nastartování je jako obvykle kontrolka i-stopu vypla a nic nesvítí..tak doufam že to vydrží a problem je odstraněn...jinak podle zdejších rad je hlavní řešení výměna slabé baterky za nový kus.
 
já na netu našel toto ale neznám to:
1. Při vypnutém motoru přepněte spínač startování motoru do polohy ON. 2. Nastavte páku automatické převodovky do neutrální polohy. 3. Se sešlápnutým brzdovým pedálem: sešlápněte pedál plynu a přidržte jej po dobu nejméně 5 sekund. Indikátor nabití baterie a hlavní výstražný indikátor by měly začít blikat; třikrát stiskněte a uvolněte plynový pedál. Indikátor nabití baterie a hlavní výstražný indikátor by měly zhasnout. Pokud je Mazda CX-5 vybaven LCD displejem na přístrojové desce, před přepnutím spínače startování motoru do polohy ON zavřete všechny dveře, po instalaci počkejte, až se na displeji objeví varovné hlášení, a poté je vyjměte spínačem INFO umístěným na volantu. Chcete-li zkontrolovat, jak správně byla inicializována baterie Mazda CX-5, musíte zapnout zapalování a poté podržte spínač i-stop po dobu 10 sekund. Blikající zelený indikátor označuje úspěšné dokončení postupu inicializace baterie. Blikající žluté světlo signalizuje nedostatečné nabití nebo přebití baterie. Trvalý žlutý indikátor znamená, že baterie nebyla inicializována v systému, je třeba ji opakovat. Pro správnou inicializaci baterie musí být její SOC vyšší než 75%.

Tak tohle jsem zkusil a blikalo to dál. Kamarád mi říkal, že se taky mohlo stát, že to auto "nevzalo", tak uvidíme, až do toho zítra sednu, zkusím to znovu a pak se na to vykašlu.
Jinak shr3ka zkusím zkontaktovat na to odpojení, protože to mačkání při každém startu mě vytáčí a nejvíc ve chvíli, kdy na něj zapomenu. :D
 
Tak chci koupit novou baterku..už jsem si říkal super..koupím
Exide EK800 Start-Stop AGM 12V 80Ah nebo tuhle
EXIDE Start-Stop EFB 80Ah, 12V, EL800
no a co nezjistím, spodní uchycení pro Mazdu je B0 a ne B13..takže je to problém? Mám poptávat předpokládám uchycení B0...protože B13 tam nechytím?



 
Dik za info..uz jsem to dnes zjistil i na dilne ;) je to hlavne spis naopak...kdyby nekdo koupil B0 neda to na B13 opacne to nastesti neni zadny problem..tak zvesela do nove baterky...beru AGM...za ty prachy neni co resit
 
Měl bych tady dotaz k baterce..koupil jsem novou, vše funguje jak má ...zmizel problém s hláškou i s přihlašovaním klíče a zamykáním auta, ale zajímala by mne jedna věc....používám Forscan a tady se dá na nástěnku nastavit PID mimo jiné i hodnot baterky...to vše mám a funkční...stav nabíjení, teplota baterky, nabití baterky apod věci, jen když jsem přidal graf pro Batt SOC tak ani na puvodní ani na nové neukazuje žádnou hodnotu. Poradí někdo proč? Co je potřeba nastavit nebo jak ho spustit? Nejde to ani pri zaplém klíčku a nenastartovaném motoru ani při jízdě. Pořad je hodnota na 0 ikdyž ostatní věci fungujou.
 
Pojem originální baterie bych řešil u Tesly. Nemám vůbec tušení, proč by s našich autech nemohla být jakákoliv autobaterie - tedy odpovídající specifikací samozřejmě, bez ohledu na "značku".
 
No jasne ke vsemu jestli je to s original baterkou jak s olejem...bude nahrada v patricnych parametrech troufnu si rict i lepsi...osobne jsem radeji koupil AGM baterku
 
Ahoj. Chystám se na výměnu baterie. Jaký je postup jejího přihlášení, načtení ve FORscanu?
Díky za radu... ;)
 
Ahoj. Chystám se na výměnu baterie. Jaký je postup jejího přihlášení, načtení ve FORscanu?
Díky za radu
Čau, jak psal @Reddwarf ..... Způsobů je víc...jeden je přes pedály plynu a brzdy, další je přes Forscan, no a nebo jak říkám po několika startech a ježdění si to nakonec systém osahá sám.
Já to taky nijak neřešil a vpohodě.
 
Back
Top