• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test Ojetina CX-5

Pekny clanok, dobre sa mi cital kedze mam identicke auto akurat uz KF. Zarazila ma ta spotreba. Ja mam celkovy priemer 7,8. Viem si predstavit tak okolo 7,2 pri lepsich podmienkach. Ale ze do 6,5? A este tam pise ze ho prezenie v otackach.. Jazdim aj mesto aj okresky a ked jej trochu udrem tak sme tak na 8,4. Takto nejako mam aj poslednych cca 7 nadrzi. Inak spokojnost.
 
Mozem potvrdit peknu spotrebu aj spolahlivost. Mam CX5 rocnik 2013 AWD 2.0 benzin a dlhodobu spotrebu mam 7,2 l. Jazdim ale pravidelne dlhsie trasy cca 150 km denne ale z toho asi 70% okresky. No a s predokolkou si viem predstavit spotrebu v pohode pod 6l. Jazdim celkom svizne takze davam autu zabrat a spotreba sa nemeni ;) Max som mal 7,5 plne nakozeny na ceste do Talianska.
 
Je mozny, ze starsi ojetina v testu muze mit nejak rozkalibrovany mereni spotreby palubnim pocitacem, protoze zminovanych 6 a sedm pro AWD s automatem se mi taky nechce verit. Sice taky mame KF, takze o neco tezsi auto, ale 2.0 s manualem AWD (pri zkusenosti s "hloupym" automatem ve sve nove Mazde 6 neverim, ze by proti manualu setril), a pri sviznem jezdeni to pod osm takrka nejde... ani na tech sedm neni moc lehky se dostat, i kdyz se clovek snazi vylozene o ekojizdu.

Ale ono asi vic veci v tom "testu" je divnych — porad jezdim dokola tu samou trasu do prace, uz s patou Skyctiv-G Mazdou, a vetsinou jezdim na 100 oktanove palivo, a opravdu jsem se uz naucil, ze pokud vezmu 95, neni zadny realny rozdil ve vykonu, ktery bych byl schopny poznat na maximalce na dalnici, zrychleni a rychlosti na konci pripojneho pruhu, pri predjizdeni, vyjezdech z obci... Sugesce. Taky jsem tomu rozdilu driv veril, ale to jsem mel maly vzorek cest a bylo to naopak, 95 jsem bral porad, 100 jsem vzal vyjimecne, spis cestou na dovolenou, pres republiku, kdyz jsem se chtel projet, a tim byl ovlivneny muj pocit, jak to potom jede. Ten rozdil, pokud by byl, bude nekde treba kolem nizkeho procenta vykonu, coz jinde nez na okruhu pri prumerovani jizdy na x kol neudela rozdil. Mozna pri opakovanych merenich 0-100 nebo pruzneho zrychleni taky nejakou tu setinku. Ale fakt neverim, ze nekdo si vezme auto z bazaru, natankuje jednu Vervu 100 a vidi rozdil.

Co se mi naopak libi je, jak interier ustal starnuti. I v zakladni verzi na fotkach mi prijde hezky, a rekl bych, ze plno letosnich aut ma daleko lacineji vypadajici interier... Taky vypada, ze i po osmi letech a 150tkm je v peknem stavu.
 
Mozem potvrdit peknu spotrebu aj spolahlivost. Mam CX5 rocnik 2013 AWD 2.0 benzin a dlhodobu spotrebu mam 7,2 l. Jazdim ale pravidelne dlhsie trasy cca 150 km denne ale z toho asi 70% okresky. No a s predokolkou si viem predstavit spotrebu v pohode pod 6l. Jazdim celkom svizne takze davam autu zabrat a spotreba sa nemeni ;) Max som mal 7,5 plne nakozeny na ceste do Talianska.
Sorry myslel som tu spotrebu predokolky pod 7 l ...a len pripominam,ze mam manual.
 
Back
Top