• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Olej - signalizace nízkého tlaku

Sofie

nový člen
7
Dobrý večer vespolek. Mám mazdu cx5 2.2 d 150 PS R.v. 2013 a při koupi jsem zjistila že se po zahřátí motoru a delší jízdě rozsvítí Kontrolka oleje, tak jak jsem už v X příspěvcích četla co může být příčinou, později X videí který příčinu zase označují špatnou regeneraci a následné aktivní spouštění, kdy se následně palivo dostává do oleje a čidlo označuje vizkozitu oleje jako slabou, no těch nejednoznacnych informací je tolik že nevím co si vybrat, co čekat? Nebo co chtít po servisu aby zkontroloval a případně spravil? Jedni mění podložky pod vstřiky ( nemyslím si že to je tak jednoduché) druzí doporučují zkontrolovat a udělat celkovou diagnostiku regenerace filtru pevných částic, a dnes mi řekl mechanik z Mazdy že to nic není a že se nafta následně sama z oleje odpaří, že stačí vyměnit olej, ale ten byl před 6 tkm měněn, a je z něj evidentně zase cítit nafta. Tak teď babo raď! Díky za odpovědi a rady..!
 
Dobrý večer, nemám ani Mazdu CX5 a ani nejsem mechanik, jen si tak po večerech pročítám o Mazdách (mám M6 Combi, r.v. 2006), ale také diesel. Takže "princip" je podobný :). Pokud bych to vzal dle toho, co píšete, tak bych nejprve zkontroloval kolik je oleje v motoru. Buď bude málo - může svítit kontrolka, nebo moc - tzn. příliš moc (nedokončené regenerace) - to by asi také mohla svítit kontrolka, anebo je ho OK - potom to má jiný důvod. Vše zjistíte na měrce. Svítící kontrolka Vám opravdu nic o kvalitě oleje neřekne. Základ je měrka. No a potom pokud je z oleje cítit nafta, tak se ředí naftou při nedokončených regeneracích. Nafta se z něj opravdu nevypaří :). Proč by potom na měrce byly 3 rysky? 1. - minimum, 2. - maximum a 3. - o cca 3 cm výše poslední značka - to je maximální hladina kam může naředěný olej naftou dostoupat - zde je nutno olej ihned vyměnit. Ne upustit, ale vyměnit! Olej totiž již nemá ty správné mazací vlastnosti jak má mít - je zředěný naftou. A proč se Vám ředí naftou? Protože nedokončujete regenerace DPF filtru = jezdíte krátké trasy, nebo po městě. Pokud ne a přesto se regenerace nedokončují, tak může být "ucpaný" DPF filtr. Ale to by svítila i kontrolka DPF....a asi i protiskluz. Aspoň mě tato trojkombinace stála nervů... Ještě k podložkám pod vstřiky. Ideální je vyměnit je po 60 tisících km - Mazda říká po 80 tisících. Stojí pár korun a šikovný mechanik je vymění za chvíli. Píšu zkušenosti s mojí M6, ale já ji mám starší, možná je to v té Vaší jinak, netuším... Ale myslím si, že některé principy a skutečnosti platí stále. Jinak - neradím, pouze popisuji to, co jsem už zažil. Tak ať se podaří a nemáte z toho noční můru :).
 
Díky, no asi to nechám vše pro jistotou udělat, protože motor jede perfektně, a názor technika z Mazdy je pro mě docela záhada.
 
:) tak jde o to, jak dlouho tam ten technik pracuje, jestli to není "technik" jen podle pracovního zařazení atd. To chce asi zažít.... nelze takto nikoho hodnotit co a jak myslel či ví nebo neví. Jinak pokud jsem měl problém s DPF, tak se rozsvítila kontrolka DPF a k tomu postupně ještě kontrolka protiskluzu a ESP tuším. No a auto za "chvíli" padlo do nouzového režimu, tzn. že nejelo víc jak 80-90 km/hod., prostě odpojilo turbo. Pokud Vám motor jede perfektně, tak tohle to určitě není.Chce to do servisu, na diagnostiku (vyčíst chyby) a podle toho postupovat dál. Já to vše dal dohromady a dnes auto jezdí jak víno. Pak napište, jak jste dopadla.... Krásné Velikonoce.
 
No ono to ty chyby na diagnostice nevyhazuje, pokud tedy zrovna nesvítí, a ona svítí pouze někdy, asi podle toho usoudil že závada není, a řekl že to je pouze upozornění
 
Dobrý večer vespolek. Mám mazdu cx5 2.2 d 150 PS R.v. 2013 a při koupi jsem zjistila že se po zahřátí motoru a delší jízdě rozsvítí Kontrolka oleje, tak jak jsem už v X příspěvcích četla co může být příčinou, později X videí který příčinu zase označují špatnou regeneraci a následné aktivní spouštění, kdy se následně palivo dostává do oleje a čidlo označuje vizkozitu oleje jako slabou, no těch nejednoznacnych informací je tolik že nevím co si vybrat, co čekat? Nebo co chtít po servisu aby zkontroloval a případně spravil? Jedni mění podložky pod vstřiky ( nemyslím si že to je tak jednoduché) druzí doporučují zkontrolovat a udělat celkovou diagnostiku regenerace filtru pevných částic, a dnes mi řekl mechanik z Mazdy že to nic není a že se nafta následně sama z oleje odpaří, že stačí vyměnit olej, ale ten byl před 6 tkm měněn, a je z něj evidentně zase cítit nafta. Tak teď babo raď! Díky za odpovědi a rady..!
Se svítící kontrolkou oleje nemůžete jezdit, hrozí havárie motoru. Jediným řešením je odtah do specializované opravny na Mazdy, kde znají specifika Skyactive dieselů.
 
Hmmm, to bych se zeptal - upozornění jako na co? Spíš mi to připadá, že je tam málo oleje, a když se olej zahřeje a při jízdě se auto naklání, tak prostě se sem tam rozsvítí kontrolka. A když zaparkujete, olej steče a je ho tam zase "ok". Takže bych se podíval na tu měrku. Ale to by asi měli udělat v servise jako první...
 
takže nikdo nic neví ,auto je za studena okay ,pokud s ním nejedu 190 km/h jak minule ..tak se nic neděje ..protoře tak rychle jezdím ..jde auto do mazdy na kompletní diagnostiku .Ale ať jsme to probírali ze všech stran ,nejpravděpodobnojší bude zacarbonizování motoru a podložek pod vstřiky a celkový zacarobonizování
 
1) Čidlo oleje je jen tlakovej spínač kterej nad cca 0,5 baru rozpojí kontakt. Nic víc nic míň
2) Motor na volnoběh po zahřátí tlačícca 1 až 1,5 baru z čehož vyplývá že pokud se rozsvítí kontrolka tak je v systému 2x až 3x menší tlak než je běžnej klidovej stav. Proto se po rozsvicení kontrolky musí motor ihned vypnout a nestartovat.
3) motor nemá vlastní minilaboratoř na rozbor viskozity nebo kvality oleje
4) Technici v Mazdě nepřestávejí překvapovat
 
špatná cenoffka za ca. 3 hodiny práce ??když to přeženu 5 hodin??a material za max.1000kč u Mazdy
mazda.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Našel bych slušnýho mechanika mimo autorizák. Toto musí vyjít na čtvrtinu i s prací, na třetinu když moc
 
slušnýho mechanika máme ,ale problém je v tom ,že on to nechce dělat ,protože si myslí že problém bude daleko rozsáhlejší -a vzhledem k tomuže auto neidentifikuje chyby za studena ,ale pouze až po ujetí 80 km a to na plnej kotel-až potom spadne do nouzáku ,neví kde by měl začít jestli u fltru pev.částic ,nebo jinde
 
tak v prvé řadě vymontovat a zkusit pročistit DPF, od výsledku se pak vše odvíjí
 
Jen ze zajímavosti..jak to dopadlo? Na své 6 jsem kromě spousty jinych problémů řešil podobnou situaci...a byl to karbon a netěsné podložky pod vstřikovači...z toho plynoucí zanesené sítko oleje.....nevím jak máš starý auto, jak často měníš olej a jakej tam dáváš, ale Mazda na to dělala svolávačku...záleželo na ročníku..mě tady poradil Shr3k.
Jo a cena opravdu byla cca 50 tis....takže žádná sranda....ikdyž přidřenej motor...bude značně dražší...nafta se rozhodně nevypařuje (není to benzín) a olej ředí díky regeneracím DPF docela dost
 
Řeším teď podobný problém co tady byl. Auto po cca 30km rozsvítí kontrolku nízkého tlaku oleje. Ale fór je v tom, že mám blok motoru hlavu a čerpadlo po GO. Tak teď nevím čeho se chytit. Když se rozsvítí nízký tlak oleje tak zastavuji a vypínám motor. Po chvíli nastartuji a už nesvítí nízký tlak, ujedu cca 20km a opět se rozsvítí. V motoru celá mazací soustava by měla být čistá, motor byl kommplet rozebrán a vyčištěn.
 
Řeším teď podobný problém co tady byl. Auto po cca 30km rozsvítí kontrolku nízkého tlaku oleje. Ale fór je v tom, že mám blok motoru hlavu a čerpadlo po GO. Tak teď nevím čeho se chytit. Když se rozsvítí nízký tlak oleje tak zastavuji a vypínám motor. Po chvíli nastartuji a už nesvítí nízký tlak, ujedu cca 20km a opět se rozsvítí. V motoru celá mazací soustava by měla být čistá, motor byl kommplet rozebrán a vyčištěn.
No a napadlo někoho ten tlak oleje nalogovat?
 
Ok a olejové čerpadlo je nové? Nebo repas? protože podobný problém jsme tu řešili, když po prasknutí hnacího řetězu na olejovém čerpadle někoho napadlo složit vše zpátky bez výměny čerpadla, to se zdálo v pořádku a až po složení zjistili, že opravdu problém byl v něm elikož bylo přidřené...což asi po rozložení a složení celého motoru zjistit nechceš.
 
Back
Top