• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Olej - signalizace nízkého tlaku

Sice píše čerpadlo po GO, ale taky bych na to nesázel. Někde bude problém, buď čerpadlo, ucpané kanály nebo snímač tlaku oleje. Nic jiného to být nemůže už z principu.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
No tak jsem připojil ForScan a od studeneho motoru jsem jezdil s Live hodnotami až do doby, než se objevila porucha. U studeného motoru na volnoběh 800 rpm je tlak cca 155kPa, po zahřátí na cca 60°C se tlak pohybuje cca 145-200kPa dle stylu jízdy. Po přidání plynu a sepnutí turba se tlak pohybuje 200kPa - 385kPa, zase opět podle otáček 1500-3500 rpm.. U teploty 86°C je tlak v 800rpm -> 120-130kPa, u otáček 1500 rpm -> 200-210kPa a u otáček 3500 rpm je tlak 370-385kPa. Takže si myslím, že tlak je v pořádku. Když teplota oleje dosáhla 85°C mi vypadla hláška o nízkém tlaku oleje. Šel jsem tedy do DTC a dívám se, že je tam chyba o kvalitě oleje -> obnovil jsem hodnoty snížené kvality oleje. V servise to zřejmě neudělali, jinak by tam ta chyba nebyla. Ujel jsem cca 20km a hláška se zatím neobjevila, budu sledovat jestli se objeví.

Ok a olejové čerpadlo je nové? Nebo repas? protože podobný problém jsme tu řešili, když po prasknutí hnacího řetězu na olejovém čerpadle někoho napadlo složit vše zpátky bez výměny čerpadla, to se zdálo v pořádku a až po složení zjistili, že opravdu problém byl v něm elikož bylo přidřené...což asi po rozložení a složení celého motoru zjistit nechceš.

olej čerpadlo je repas. A jak se to tedy poznalo následně, že olejové čerpadlo co poskládali bylo přidřené?
 
Poznali to tak ze doslo k poklesu tlaku a vyhodilo to chybu..v podstate uplne stejne jak u tebe. Problem byl v tom ze meli pocit ze cerpadlo je v poradku tak ho nechali a dali dohromady jen motor a novy retez.
 
Poznali to tak ze doslo k poklesu tlaku a vyhodilo to chybu..v podstate uplne stejne jak u tebe. Problem byl v tom ze meli pocit ze cerpadlo je v poradku tak ho nechali a dali dohromady jen motor a novy retez.

No já jsem měl notebook stále u sebe a pokles tlaku nebyl to vím jistě, zrovna jsem se na to díval jak pípla porucha. Jinak v DTC nebyla porucha tlaku oleje, ale kvality. Poruchu tlaku jsem v DTC neměl.
 
Ahoj Mazďáci,
jsem nový a tak Vás všechny zdravím.Na starý koleno jsem si u dosluhující Octavie I,66kW diesel, pořídil CX-5/GH,SH/r.2014 a mám stejný problém.Zkusím vyměnit olej a dekarbonizovat a nepůjde-li to tak vyměnit podložky pod vstřiky.Taky se obrátím na shr3ka zda by mi nevypnul ten otravnej start stop za dobrý šnaps, a budu se "modlit",aby mě má mazda už nelekala.Pořád na mě něco bliká,ten auťák je přecpanej blbostma bez kterých bych se asi obešel.Ale co se dá dělat,vývoj je už takový.Takže zatím zdravím a napíšu jak jsem pochodil
 
Poslední úprava:
Spíš bych nechal zkontrolovat čerpadlo oleje a tlak oleje... Třeba je jen čidlo v háji
 
Pánové jak se díváte na jiný typ oleje než doporučuje mazda ? Dočetl jsem se na zahraničních fórech, že největší zlo pro tento motor je doporučený olej 5w30 s kombinací dlouhých intervalů výměny. Doporučují 5w50. Totéž mi potvrdili dva mechanici co provádějí GO motorů různých značek, dle nich i některé typy novějších BMW by měly mít olej 5w50 a ne předepsaný 5w30.

Ahoj Mazďáci,
jsem nový a tak Vás všechny zdravím.Na starý koleno jsem si u dosluhující Octavie I,66kW diesel, pořídil CX-5/GH,SH/r.2014 a mám stejný problém.Zkusím vyměnit olej a dekarbonizovat a nepůjde-li to tak vyměnit podložky pod vstřiky.Taky se obrátím na shr3ka zda by mi nevypnul ten otravnej start stop za dobrý šnaps, a budu se "modlit",aby mě má mazda už nelekala.Pořád na mě něco bliká,ten auťák je přecpanej blbostma bez kterých bych se asi obešel.Ale co se dá dělat,vývoj je už takový.Takže zatím zdravím a napíšu jak jsem pochodil
Co píše přesně diagnostika?
 
Ohledně olejů tu máme 2 velký vlákna kde je vše probráno pořádně několikrát dokola.
 
Pro shr3kP
prosím Tě nepojedeš někdy v dohledný době směr Benešov.Rád bych,zda by jsi mi nevypnul tu pitomost i-stop za lahvičku dobrého vínka.Co ty na to
Ajax
 
Přispěji taky svou troškou do diskuze.. má cx-5 ke 2013 mi vyhodila stejnou hlášku o tlaku oleje. Dojel jsem a volal mechanikovi. Jedná se o to, že při regeneraci tlačí jednotka do motoru velké množství nafty (je to krásné poznat na okamžité spotřebě) a protože se ne vždycky všechna spálí tak se vrací přes okruh (který naprosto nelogicky vrací spalinový vzduch přes turbo zpět do válců).. nevím přesně kde ale nafta se tímto dostává do oleje a olej tím řídne (někomu jakoby i přibývá množství).. u mě to vyřešila okamžitá výměna oleje. Už jsem měl k 15k ujetých kilometrů. Od té doby měním co 10k a není problém.
 
Souhlas, zkrátit výměnu na 10tis. Km a za mě určitě změna oleje na 5w50. Ohledně mazacích schopností má podstatně větší než klasický 5w30 podle tech. listů. Když dochází k velkému ředění oleje u tohodle motoru tak je to nejlepší volba oleje.
 
V technických listech není uvedeno nic ohledně mazacich schopností, má pouze vyšší odolnost vůči teplotě, je stavěn na vyšší provozní teplotu a většinou nadstandardně aditivován - Mobil 1 FS, Ravenol apod (to už zřejmé z listů bývá), co už se neuvádí - vzhledem k velkému rozpětí viskoznich vlastností, které aditiva musí udržet, není dlouho stabilní, proto po cca 6tkm (při častých krátkých trasách dříve) je viskozně za provozní teploty na úrovni 5W-30, proto je vhodnější pro víkendovky nebo okruhovky, ale na daily auto úplně vhodný není, dále i když stále spadá do 5W kategorie, většinou viskozně patří do její horní hranice a tak bývá (nový) za studena tužší než ostatní 5W oleje.

A hlavně pokud se použije u motoru, který navíc trpí na ředění oleje naftou, jeho výdrž (aditiva) se samozřejmě ještě zkrátí ... A to nemluvím o tom že žádný olej 5W-50 nemá žádnou ACEA Cx normu, kterou vyžadují auta s DPF filtrem.
 
Podívej nevím kde jsi na to přišel, že žádný olej 5w50 není C3->nemáš pravdu, je více výrobců co jej mají. Když porovnám jednotlivé tech parametry olejů stopro tam nechám 5w50.
V zahraničí je tento problém probírán do detailu. Mám najeto od repase na ten olej několik desítek tis. Km a při kontrole váček vypadají jak nové, nemám důvod jej měnit za standartní.
Ty pracuješ někde v laboratoři, že víš jak vypadá olej po 6tis. Km nebo je to jen jedna paní povídala?
 
Pokud jsou v C3, je to novinka, byl problém sehnat i 5W-40 v této kategorii. Zo že je ten olej dlouhodobě nestabilní je známá věc, osobně to mám vyzkoušeno i na svych 2 autech. Dávat oleje xW-50 a xW-60 s vidinou lepšího Mazání je nesmysl a mýtus , oleje mažou všechny, mají ovšem plno jinych vlastností a funkcí v motoru.

Btw jsme už docela mimo téma
 
@Sakura škoda že tam není test i při např při 80 nebo aspoň 60 stupních, sice by musel být záznam trochu zpomalenej ale byl by taky zajímavej
@Natural @Vitus - poslední příspěvky se už hodí spíš do velkýho olejovýho vlákna, můžete to někdo přesunout ? díky
 
No a napadlo někoho ten tlak oleje nalogovat?
Ahoj
Mám stejný problem jako kolega výše , motor po ujetí cca 20km vyhodí hlašku a červený trojuhelník v diagnostice chyba nizký tlak oleje , motor po GO , tlak oleje podle diagnostiky v otačkách 1500 1,8bar .
Pro jistotu bylo ještě jednou vyměněno olejové čerpadlo .
Zajíma mě to logování tlaku oleje co to znamená?
Děkuji
 
Ahoj
Mám stejný problem jako kolega výše , motor po ujetí cca 20km vyhodí hlašku a červený trojuhelník v diagnostice chyba nizký tlak oleje , motor po GO , tlak oleje podle diagnostiky v otačkách 1500 1,8bar .
Pro jistotu bylo ještě jednou vyměněno olejové čerpadlo .
Zajíma mě to logování tlaku oleje co to znamená?
Děkuji

Pak bych doporučil nalogovat snímač tlaku a dále se mrknout ještě hlavně na ventil, který přesměrovává průtok oleje. Bývá často přidřený a nikdo jej u GO motoru nemění, udělá se pouze repase motoru a na výměnu ventilu každý kašle. Přehodí se ze starého a jede se dál. Ono ty piliny, které se vytvoří během postupné smrti motoru nikdo nečistí, jedná se o veškeré zařízení kolem motoru co příjdou do styku s olejovým oběhem.

1675243601003.png
 
Back
Top