• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Opět proti proudu! Nová Mazda CX-60 přijíždí jako hybrid, ale i s dieselovým šestiválcem

Tak konečně! Po několika špionážních fotografiích a předvčerejším úniku oficiálních fotek se nová Mazda CX-60 dočkala své premiéry. Nutno říci, že automobilka si jede opět to svoje a nenásleduje ostatní výrobce aut. Nová Mazda CX-60 se bude nabízet na evropském, japonském a australském trhu.

KODO – Sázka na jistotu​


Mazda CX-60 je o něco větší než v minulém roce představená CX-50 pro americký trh. Je postavena na zcela nové platformě Skyactiv s pohonem zadních nebo všech čtyř kol, díky čemuž CX-60 měří 4745 mm na délku, 1890 mm na šířku, 1680 mm na výšku a rozvor náprav má 2870 mm. Exteriér pětimístného SUV vychází opět z designové filozofie KODO – Soul of Motion a přináší třeba hluboce tvarovanou přední masku nebo agresivní záď. Za pozornost stojí vertikálně umístěné přední světlomety s LED denním svícením ve tvaru písmene L. Mazda CX-60 bude nabízena s 18“ nebo 20“ koly a celkem v osmi barevných odstínech – Jet Black, Deep Crystal Blue, Sonic Silver, Platinum Quartz, Arctic White, Rhodium White Premium Metallic, Machine Grey a Soul Red Crystal.

Prémie, kam se podíváš​


Pokud jde o kabinu, nelze přehlédnout TFT-LCD digitální přístrojový štít, 12,3palcový displej pro ovládání infotainmentu a také velký head-up displej, který je pro srovnání třikrát větší než ten, jaký má ve výbavě menší model CX-30. Nové SUV přijíždí i se zajímavým systémem Driver Personalisation, který zahrnuje automatického průvodce pozicí za volantem. Ten používá kameru k detekci pozice řidičových očí a jeho výšky, aby automaticky nastavil sedačku, volant, head-up displej a zrcátka do co nejlepší pozice. Objem zavazadlového prostoru činí 570 litrů, který se navýší po sklopení zadních sedadel na 1148 litrů, resp. 1726 litrů při naložení až ke stropu.

2022-Mazda-CX-60-A64-1024x683.jpg

Plug-in hybrid, ale i diesel​


Mazda CX-60 se bude nabízet v Evropě se třemi pohonnými jednotkami. První z nich je plug-in hybridní ústrojí, které se skládá z inovovaného čtyřválcového motoru 2,5 Skyactiv-G, elektromotoru a lithium-iontové baterie o kapacitě 17,8 kWh. Samotný agregát nabízí výkon 192 koní při 6000 otáčkách za minutu a točivý moment 261 Nm, zatímco elektromotor má výkon 136 koní a točivý moment 250 Nm. Tím pádem CX-60 PHEV disponuje pak celkovým výkonem 328 koní a točivým momentem 500 Nm a stává se tak nejvýkonnějším silničním modelem, jaký kdy Mazda vyrobila.

CX-60 PHEV dokáže zrychlit na stovku za 5,8 sekundy a dosáhne omezené maximální rychlosti 200 km/h. Čistě na elektrický pohon ujede až 60 km a baterii lze plně nabít za čtyři hodiny běžným nabíjením. Nejzajímavější kolonkou v technických parametrech bude určitě spotřeba paliva, neboť dle WLTP je kombinovaná spotřeba 1,5 l/100 km s obutými 18“ koly, resp. 1,6 l/100 km s obutými 20“ koly.

2022-Mazda-CX-60-A59-1024x683.jpg

Druhou pohonnou jednotkou, která bude k mání u modelu CX-60, je 3,0litrový řadový zážehový šestiválec e-Skyactiv X, který bude spolupracovat samozřejmě s 48V mild-hybridním systémem. Posledním agregátem ve výčtu je 3,3litrový řadový vznětový šestiválec e-Skyactiv D, též s 48V mild-hybridní technologií. Bohužel Mazda neoznámila technické parametry těchto dvou pohonných jednotek.

K čemu měnič…​


Novinkou je také osmistupňová automatická převodovka, která je vybavena lamelovou spojkou a integrovaným elektromotorem/generátorem nahrazující tradiční měnič točivého momentu. Pochopitelně nebude chybět pohon všech čtyř kol i-Activ AWD a škála jízdních režimů, jmenovitě Normal, Sport, Off-Road, Towing a EV. Mazda CX-60 PHEV má tažnou kapacitu 2500 kg.

Ještě lepší podvozek​


Mazda věnovala hodně času také podvozku. Nové SUV má vpředu dvojitá příčná ramena a vzadu víceprvkovou nápravu. Zástupci Mazdy k tomu pronesli, že odpružení umožní řidičům zažít plynulý pohyb vozidla bez ohledu na jízdní situaci. Stejně jako modernizovaná MX-5, tak i CX-60 dostala systém KPC (Kinematic Posture Control), který stabilizuje vůz při vysokém přetížení pomocí mírného brzdění vnitřního zadního kola a zabrání tak většímu náklonu.

2022-Mazda-CX-60-A63-1024x683.jpg

Bezpečnost na prvním místě​


Ve standardní výbavě nebude chybět ani pořádný balíček bezpečnostních systémů, konkrétně 360stupňový kamerový systém, upozornění při opouštění vozidla, čtení dopravních značek, pokročilé nouzové brzdění s detekcí chodců, cyklistů a při odbočování na křižovatkách, zadní nouzové brzdění s detekcí chodců, udržování v jízdním pruhu se zásahy do řízení či detekci únavy. Dále také udržování jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání, adaptivní tempomat, pomocník při startování do kopce a zapnutí výstražných blinkrů při nouzovém zastavení.

Prémie i dle ceníku…​


A už jsou známy i české ceny Mazdy CX-60 PHEV! Základní výbava Prime-Line startuje na částce 1 293 690 Kč a druhý výbavový stupeň Exclusive-Line začíná na 1 334 090 Kč. Pro náročnější zákazníky jsou pak připraveny ještě výbavy Homura startující na 1 395 090 Kč, respektive Takumi s částkou od 1 434 090 Kč. Dle prohlášení automobilky Mazda CX-60 představuje vše, co Mazda vložila do své DNA za posledních 100 let a zároveň jde o její první plug-in hybridní model. Inu, uvidíme, jak se jí bude prodejně dařit.

Novou Mazdu CX-60 lze objednávat už nyní, ale pouze v provedení PHEV a s tím, že první vozy budou dodány zákazníkům letos na podzim. Poté dojde pravděpodobně na uvedení sedmimístného sourozence, Mazdy CX-80. Zatímco severoamerický trh se může těšit na širší variace obou SUV, a to pod označením Mazda CX-70 a CX-90.

Zdroj: Mazda

  • 2022-Mazda-CX-60-A6-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A3-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A8-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A9-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A10-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A2-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A1-1024x623.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A5-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A7-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A11-1024x713.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A22-1024x755.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A12-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A13-1024x663.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A17-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A20-1024x573.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A21-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A14-1024x711.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A15-1024x695.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A18-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A25-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A23-1024x708.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A29-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A30-1024x767.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A31-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A33-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A34-1024x682.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A54-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A49-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A63-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A35-1024x685.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A36-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A37-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A38-1024x684.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A39-1024x684.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A75-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A44-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A64-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A45-1024x768.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A46-1024x768.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A47-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A48-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A50-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A58-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A74-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A69-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A61-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A42-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A56-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A51-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A65-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A57-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A68-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A43-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A62-1024x683.jpg
  • 2022-Mazda-CX-60-A66-1024x683.jpg

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top