• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel P0299 nižší přetlak turba

sedvo

rodinný člen KLANu
906
Tak vyměněné podložky a vyskočí toto, no kurnik, co by to mohlo být?J fakt, že auto netáhne jak by mělo, ale turbo něco tlačí, že by regulace? Že by podtlak KO? Nebo je zatuhnutí lopatek? Jakákoliv teorie či zkušenost je vítána. Je fakt,že při 329000km si možná turbína zaslouží generálku.

Screenshot_20190717-185158.jpg
 
Tak vyměněné podložky a vyskočí toto, no kurnik, co by to mohlo být?J fakt, že auto netáhne jak by mělo, ale turbo něco tlačí, že by regulace? Že by podtlak KO? Nebo je zatuhnutí lopatek? Jakákoliv teorie či zkušenost je vítána. Je fakt,že při 329000km si možná turbína zaslouží generálku.

Zobrazit přílohu 23308
Než bych posílal turbo někam na diagnózu,tak bych zkusil zkontrolovat barometrický tlakový čidlo.
 
Zkontrolovat těsnost sacího potrubí beru jako samozřejmost.
Protože ta chyba laicky znamená že je v sání nižší tlak než je požadováno v aktuální chvíli
 
Než bych posílal turbo někam na diagnózu,tak bych zkusil zkontrolovat barometrický tlakový čidlo.
No to už nesvítí, už jenom ten nižší tlak. Jdu se pídit, čím by to mohlo být. Osobně mám podezření na zatuhnutou regulaci a nebo kuny.
 
co si mal snou, lebo ja mam ten isty problem mam cx5-ke 2.2d 129 kw. v servise mi nevedia zistit co tomu je. to auto niekedy ide normalne a niekedy aj pekne taha ale raz zacas ma to hodi do nudzoveho rezimu. uz som z toho zufaly. celkovo sa mi ale zda ze ked pridavam tak motor stale tak jemne cuka, zrychlenie nie take plynule
 
Ahoj kluci, vyskočila mi stejná chyba P0299(nižší přetlak turba). Po dlouhém bádání byl problém odstraněn výměnou SOLENOIDU umístěném nad vakuovou pumpou. Mazdice nechtěla záhnout hlavně za studena....díky výměně, je to už v pořádku a táhne jako za mlada :) Třeba to bude někomu pomůže. Čus
 
Ahoj kluci, vyskočila mi stejná chyba P0299(nižší přetlak turba). Po dlouhém bádání byl problém odstraněn výměnou SOLENOIDU umístěném nad vakuovou pumpou. Mazdice nechtěla záhnout hlavně za studena....díky výměně, je to už v pořádku a táhne jako za mlada :) Třeba to bude někomu pomůže. Čus
Ahoj, myslíš měnič tlaku turbodmychadla? Já zkontroloval podtlakové hadičky, i podtlakovou pumpou správný a hladký chod ovládání naklápění lopatek turba. Výměna palivového filtru. A nic.
Turba ráno spíná v různém rozmezí otáček (třeba až na 2500). Motor se zahřeje, ale pořád to blbne. Až když vypnu motor a hned nastartuji, tak to jezdí zase jako raketa.
Ještě se podivu na sací potrubí. Ale vidím to na elektrickou poruchu (snad to nebudou kabely, ale jen ten měnič tlaku).
 
Ahoj, pokud se solenoidu říká měnič tlaku turbodmychadla, tak by to měl být on. U mě se to projevovalo naprosto stejně jak popisuješ....pro upřesnění posílám ještě foto :)

IMG_2702.jpeg
 
Ahoj, myslíš měnič tlaku turbodmychadla? Já zkontroloval podtlakové hadičky, i podtlakovou pumpou správný a hladký chod ovládání naklápění lopatek turba. Výměna palivového filtru. A nic.
Turba ráno spíná v různém rozmezí otáček (třeba až na 2500). Motor se zahřeje, ale pořád to blbne. Až když vypnu motor a hned nastartuji, tak to jezdí zase jako raketa.
Ještě se podivu na sací potrubí. Ale vidím to na elektrickou poruchu (snad to nebudou kabely, ale jen ten měnič tlaku).
Po výměně selenoidu problém odstraněn. Jezdím už měsíc a vše ok.
 
Zdar lidi.
Prosím o názor a radu. Moje Magda 5 2.0 CD 105 kW 2008 stále častěji zlobí při teplotách pod a kolem 0°C, vlhko, zdá se mi, že v souvislosti s přetížením (zatáčka, zhoupnutí). Rozsvítí se kontrolka motoru a DSC a jede v nouzovém režimu- motor netáhne. Po x ujetých km nebo nastartování jede OK a časem zhasnou i kontrolky (70km nebo několik startů). Někdy, za podobných klimatických podmínek, nejde za plynem a nástup výkonu je až po 2000 rpm.
Načtené chyby P2105 Ovládání pohonu škrticí klapky (TAC) - vynucené vypnutí motoru a zde probírané P0299 a diagnostika odkazovala na mechanickou závadu.
Čím začít? Tady Martas001 vyměnil selenoid, Sedvo hadičku podtlaku. Myslím jak postupovat než se dostanu k turbu a pošlu ho na repas.
Díky
 
Zdar lidi.
Prosím o názor a radu. Moje Magda 5 2.0 CD 105 kW 2008 stále častěji zlobí při teplotách pod a kolem 0°C, vlhko, zdá se mi, že v souvislosti s přetížením (zatáčka, zhoupnutí). Rozsvítí se kontrolka motoru a DSC a jede v nouzovém režimu- motor netáhne. Po x ujetých km nebo nastartování jede OK a časem zhasnou i kontrolky (70km nebo několik startů). Někdy, za podobných klimatických podmínek, nejde za plynem a nástup výkonu je až po 2000 rpm.
Načtené chyby P2105 Ovládání pohonu škrticí klapky (TAC) - vynucené vypnutí motoru a zde probírané P0299 a diagnostika odkazovala na mechanickou závadu.
Čím začít? Tady Martas001 vyměnil selenoid, Sedvo hadičku podtlaku. Myslím jak postupovat než se dostanu k turbu a pošlu ho na repas.
Díky
Napadá mě, zatuhnuti lopatek(lze odzkoušet podtlakovou/vakuovou pumpou), ale i ten selenoid nebo špatný kontakt na elektrice. Jak dodržuješ výměnu motor oleje? A nemohla se ti podívat pod kapotu kuna?
 
Napadá mě, zatuhnuti lopatek(lze odzkoušet podtlakovou/vakuovou pumpou), ale i ten selenoid nebo špatný kontakt na elektrice. Jak dodržuješ výměnu motor oleje? A nemohla se ti podívat pod kapotu kuna?
Ahoj.
Diagnostika na které jsme to dělali uváděla ty lopatky jako mechanickou příčinu. Zajedu za bratrancem do dílny a zkusím. Olej měním 15-20tkm. No kuny to je problém. Magda je jak magnet. Kde zastavím tam mě navštíví kuna. Izolace na kapotě potrhaná a všude otisky tlapiček :-/
Tady ten problém trvá už pár let, ale já Magdou skoro nejezdil= 2-3 výlety měsíčně, 7 tkm ročně. Teď jezdím denně. Myslel jsem, že je to problém DSC- stávalo se to v zatáčkách a tak.
 
Ahoj.
Diagnostika na které jsme to dělali uváděla ty lopatky jako mechanickou příčinu. Zajedu za bratrancem do dílny a zkusím. Olej měním 15-20tkm. No kuny to je problém. Magda je jak magnet. Kde zastavím tam mě navštíví kuna. Izolace na kapotě potrhaná a všude otisky tlapiček :-/
Tady ten problém trvá už pár let, ale já Magdou skoro nejezdil= 2-3 výlety měsíčně, 7 tkm ročně. Teď jezdím denně. Myslel jsem, že je to problém DSC- stávalo se to v zatáčkách a tak.
No, to zřejmě měníš podle toho, co uvádí výrobce oleje. Já raději měním po 10 000km, nebo maximálně rok a pak měním. U nafty i benzínu. Je to daleko méně nákladné a pracné, než potom dělat turbo, vypalovat DPF a nevím co ještě všechno. Ale z5 k tvému problému. Vyzkoušejte jak chodí ty lopatky a kdyžtak napiš jak to dopadlo, co jste zjistili.
 
Back
Top