• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Poradiť s benzínovým motorom

LadIQe

nový člen
5
Zdravím,

chcel by som podariť od skúsenejších, že ktorý benzínový motor pre Mazdu 6 GH rok 2009+ je lepší. Šiel by som aj do dieselu, ale ten sa neodporúča.

Čítal som snaď všade o tých benzínových motoroch, no som trošku na váškach ohľadom 2.0 DISI, keďže o ňom píšu, že je taký nemastný neslaný (v zmysle, že sa mu nechce). Aby sme sa trošku chápali. Doteraz som jazdil na starej octavii 1 sdi (55kw), ktorá ma STK a EK do 2021, tak prečo nevyužiť kym ide, takže niečo ako zrýchlenie a reakcie nepoznám :D Teraz odišlo palivové čerpadlo + sú tam podozrenia na ďalšie veci, takže to sa mi nijako neoplatí opravovať. Pri tomto aute som sa stal skôr pokojným vodičom, ktorý sa nikde neponáhľa a radšej si počka, takže nevadí mi aj lenivejšie auto.

Späť ale k otázke, ktorý motor, čo sa týka spoľahlivosti, spotreby a servisu je ideálny?

Konkrétne:
1.8 - vadí mi ten 5 kvalt, celkovo vraj spoľahlivý, no vraj lenivý
2.0 (pred FL) - vraj výborný, spotreba je vyššia, spoľahlivý
2.0 (po FL) - spotreba lepšia, no vraj lenivý (oproti 2.0 pred FL), zachytil som aj problémy s karbonizáciou a vstrekmi
2.5 - vraj ideál, spoľahlivý, no obávam sa, že žerie veľa

Ak máte nejaké reálne skúsenosti s týmito motormi, rád uvítam neaké rady, keďže už som zo všetkých tých článkoch a recenzií domotaný.

Ďakujem za Váš čas a názor
 
Nevím za kolik jezdíš teď, ale 8,5l/100km (průměr za 22tkm) s 2.5 mi nepřijde moc :rolleyes:
 
no ja pod 6l/100km nedal ani keby čo bolo :D a to nejazdím ani šialene, nechávam brzdiť motor, takže šetrím aj brzdy, zbytočne nevytáčam, no moje minimum bolo 5,5l, raz :D dlhodobý priemer je tých 6

no to je to čo som čítal o tej 2.5, že ta spotreba je vyššia, ale tak celkovo benzínové motory majú vyššiu no

na jednej nemeckej stránke, kde sú spísané spotreby jednotlivých motorov, som narazil aj na údaj 7l pri 2.5 motore, ale ruku do ohňa za tento údaj nedám, preto sa pýtam ako je to s ním

tak či onak, ak by som šiel do dieselu, síce radosť by mi robila nižšia spotreba, no potom ten servis turba, vstrekov, dvojhmotový zotrvačník, DPF filter by mi prevetral peňaženku :D
 
Pokud někdo jezdí s 2.5 pod 7,5l tak je buď brzda provozu nebo kecá :D Nebo jezdí xxx km v ideálních podmínkách, ale nevěřím že si někdo dlouhodobě udrží třeba průměr pod 8l

Co na FB probíhala nějaká diskuze ve skupině, tak můžu napsat že ten průměr je prostě kolem těch 8,5l, ve městě to pápně klidně 10l

Já teď jezdím klidně a mám to za 8.3l
 
Pokud někdo jezdí s 2.5 pod 7,5l tak je buď brzda provozu nebo kecá :D Nebo jezdí xxx km v ideálních podmínkách, ale nevěřím že si někdo dlouhodobě udrží třeba průměr pod 8l

Co na FB probíhala nějaká diskuze ve skupině, tak můžu napsat že ten průměr je prostě kolem těch 8,5l, ve městě to pápně klidně 10l

Já teď jezdím klidně a mám to za 8.3l

a Vase odporúčanie by bolo ake? Brať/nebrať DISI? Či radšej siahnúť po staršom 2.0?

Od 2.5 ma odrádza iba ta spotreba
 
a Vase odporúčanie by bolo ake? Brať/nebrať DISI? Či radšej siahnúť po staršom 2.0?

Od 2.5 ma odrádza iba ta spotreba

Nemám zkušenost s 2.0 nebo vůbec s DISI, takže neporadím. Snad se ozve někdo další kdo má zkušenost.
Osobně bych do slabšího než 2.5 nešel, už takhle mi přijde že by to chtělo víc výkonu :eek::D , ale to je spíš rozmlsanost.

Pročti toto vlánko, možná tam je někde zmínka o DISI od jiných členů

https://www.mazdaklan.cz/threads/nakup-ojete-mazdy-6.104/
 
Nemám zkušenost s 2.0 nebo vůbec s DISI, takže neporadím. Snad se ozve někdo další kdo má zkušenost.
Osobně bych do slabšího než 2.5 nešel, už takhle mi přijde že by to chtělo víc výkonu :eek::D , ale to je spíš rozmlsanost.

:D no ja doteraz jazdil na 55kW, takze pre mna bude aj tych 88kW pri 1.8 motore ako sadnut do rakety :D
 
Pokud někdo jezdí s 2.5 pod 7,5l tak je buď brzda provozu nebo kecá :D Nebo jezdí xxx km v ideálních podmínkách, ale nevěřím že si někdo dlouhodobě udrží třeba průměr pod 8l

Co na FB probíhala nějaká diskuze ve skupině, tak můžu napsat že ten průměr je prostě kolem těch 8,5l, ve městě to pápně klidně 10l

Já teď jezdím klidně a mám to za 8.3l
Ja mám po FL 2.5, ktorý by mal mať trochu upravené kvalty. Jazdím tak nejak normálne, určite nie som brzda :D
Moja spotreba za rok, čo mám auto a cca 22t km:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1027506.html
Chcel som vlastne povedať, že okolo 7.5 sa s tým jazdiť dá. Spotreba je malá daň za jednoduchosť a spoľahlivosť motora a tohto auta.
 
Jazdím tak nejak normálne, určite nie som brzda :D
Za 7.5 nejezdím ani já s 2.0, takže buď opravdu jezdíš jako důchodce a podtáčíš to, nebo jezdíš ultra předpisově a pak nechápu důvod koupi 2.5.


Bylo toho tu řečeno už poměrně dost, 1.8 je poměrně slabá a jak si sám řekl, chybí 6 kvalt.
Osobně mám 2.0 bez DISI a je to pohodovej motor, aktuálně mám spotřebu 8.3 šlo by to níž, ale mám rád svižnější jízdu a motoru to nevadí ho občas vytočit.
DISI, jelikož je to přímovstřik, doporučuje se tankovat kvalitnější benzín, ohledně problému nemám info, nemám ten motor.
2.5, záleží na tobě, o něco svižnější než 2.0 tím souvisí i vyšší spotřeba.
Za sebe můžu říct že 2.0 není líná, je to ideální motor pro ty co nepotřebují závodit, ale co mají rádi svižnější jízdu.
 
@LuboSk má jen delší 6ku. To jezdíš trochu aji mimo město po okreskách ne?

@dJn3o ona ta spotřeba není o tolik větší jezdím hlavně Brno, krátký trasy , živěji ale předpisově a dlouhodobě se hýbu okolo 8,7 https://www.spritmonitor.de/en/detail/1079465.html
Ale první měsíc jsem jezdil za 9,5-10 než jsem se naučil líp používat převodovku. S DiSi není problém pokud se netankují levný benzíny, facelift bohužel má delší kvalty od 3ky nahoru a je těžší o 150Kg takže je to dost líný.

@LadIQe nebude. ta 1.8 je opravdu slabá, má stejný zrychlení jako malý auta s 55kW ne-li horší. výbava je pouze základní a cenově stojí skoro stejně jak 2.0 a 2.5, není jedinej důvod to kupovat, navíc ze všech benzínů má nejvyšší spotřebu což souvisí i se slabým motorem
 
[
@dJn3o ona ta spotřeba není o tolik větší jezdím hlavně Brno, krátký trasy , živěji ale předpisově a dlouhodobě se hýbu okolo 8,7 https://www.spritmonitor.de/en/detail/1079465.html
Ale první měsíc jsem jezdil za 9,5-10 než jsem se naučil líp používat převodovku. S DiSi není problém pokud se netankují levný benzíny, facelift bohužel má delší kvalty od 3ky nahoru a je těžší o 150Kg takže je to dost líný.

Tj. ale jezdit za 7.5 s 2.5 je nesmysl, jasně krátkodobě to jde, ale dlouhodobě, už z logiky věci, o tom to auto není.
Já když koupil svoji 2.0 tak jsem jezdil za 7.8 cca. ale pochopil jsem, proč se držet při zemi, když můžu jet svižněji a o tolik ta spotřeba nevzroste.
 
Jazdím veľa okresiek alebo diaľnicu, kde máme povolených 110 km/h. Po meste sa snažím na Mazde nejazdiť vôbec, maximálne po dlhšej jazde so zahriatym motorom. Na mesto mám bicykel :)
A áno, jazdím viac-menej predpisovo, často nosím v aute svoju ročnú dcéru :)
Veľa robí to, že žijem na absolútnej rovine, kde najvyšší kopec je násyp pri rieke. Ale svoje pohnútky na kúpu 2.5 vysvetľovať nebudem :D
Určite ten motor nepodtáčam, pod 2000 RPM sa pozrie iba pri štarte :D
Za seba môžem povedať, že to auto je super. Pružný motor, ktorému sa lúbi červené pole, dobre sedí v zákrutách a je dostatočne komfortné. Vadí mi akurát horšie odhlučnenie, ale to sa dá doriešiť. Takže za mňa určite odporúčam 2.5.
 
Když jedu po okreskách kde si i užívám zatáčky je spotřeba okolo 7,5-8,0 když jedu klidněji tak 6,5-7,0.
Ona ta 2.5 moc nežere na svůj objem např ve srovnání s accordama 7g a 8g (i když je o par kW slabší) . Jak jsem zminil, chce se to seznamit s převodovkou a motorem. Není to o podtáčení nebo trápení motoru. Chce to vychytat kdy je lepší podřadit, kdy nechat rychlost a kdy klidně zařadit vyšší kvalt.
 
Zdravím,

chcel by som podariť od skúsenejších, že ktorý benzínový motor pre Mazdu 6 GH rok 2009+ je lepší. Šiel by som aj do dieselu, ale ten sa neodporúča.

Čítal som snaď všade o tých benzínových motoroch, no som trošku na váškach ohľadom 2.0 DISI, keďže o ňom píšu, že je taký nemastný neslaný (v zmysle, že sa mu nechce). Aby sme sa trošku chápali. Doteraz som jazdil na starej octavii 1 sdi (55kw), ktorá ma STK a EK do 2021, tak prečo nevyužiť kym ide, takže niečo ako zrýchlenie a reakcie nepoznám :D Teraz odišlo palivové čerpadlo + sú tam podozrenia na ďalšie veci, takže to sa mi nijako neoplatí opravovať. Pri tomto aute som sa stal skôr pokojným vodičom, ktorý sa nikde neponáhľa a radšej si počka, takže nevadí mi aj lenivejšie auto.

Späť ale k otázke, ktorý motor, čo sa týka spoľahlivosti, spotreby a servisu je ideálny?

Konkrétne:
1.8 - vadí mi ten 5 kvalt, celkovo vraj spoľahlivý, no vraj lenivý
2.0 (pred FL) - vraj výborný, spotreba je vyššia, spoľahlivý
2.0 (po FL) - spotreba lepšia, no vraj lenivý (oproti 2.0 pred FL), zachytil som aj problémy s karbonizáciou a vstrekmi
2.5 - vraj ideál, spoľahlivý, no obávam sa, že žerie veľa

Ak máte nejaké reálne skúsenosti s týmito motormi, rád uvítam neaké rady, keďže už som zo všetkých tých článkoch a recenzií domotaný.

Ďakujem za Váš čas a názor

Když jsem před rokem vybíral svoji šestku, tak pro mě hlavním parametrem auta byl stav a ročník. Výbavu jsem moc neřešil. Chtěl jsem facelift a to byl problém, protože v úvahu připadaly pouze dva motory, a to 2.0 DISI a 2.5.

2.5 ve faceliftu je prakticky nadlidský úkol sehnat a navíc se většinou pojí s vyšší výbavou, a tudíž i vyšší cenou, kterou, už jsem nebyl ochoten za to auto dát.
Tudíž zbyl 2.0 DISI. Po přečtení recenzí jsem i přes hodně negativních řečí do toho motoru šel a zpočátku toho litoval, protože se mi to zdálo línější než moje předchozí 1.8 octavia 92kw. Po pár měsících jsem se s tím autem naučil jezdit, dneska už bych neměnil a jsem maximálně spokojený.

Člověk se musí k autu trochu chovat, čepovat kvalitní benzín, měnit pravidelně olej, sem tam to vyhnat do otáček a nebude problém.
Dlouhodobou spotřebu mám kolem 7,5l a to převážně jezdím po Ostravě a okolí.

Ano, líbila by se mi 2.5, ale ta je opravdu blbě sehnatelná ve verzi po FL.
 
Ony v cizině jsou jenže prodejce radši odkoupi předfacelift za třeba 160 tis a tady nabídne za klasickych 210, než aby za 220 koupil Facelift, protože by ho musel se stejnou přirážkou prodávat za cca 260 a to tu nikdo nekoupí. Takže buď si počkat až bude prodávat někdo v ČR a nebo si sam v cizině najit auto a pak pro něj s drobným ohodnocením podlat člověka co se tím živí
 
Mě by zajímalo kde berete ty spotřeby 6.5-7.0 :eek::eek: jestli na celou nádrž nebo jen par km :D
 
@LuboSk má jen delší 6ku. To jezdíš trochu aji mimo město po okreskách ne?

@dJn3o ona ta spotřeba není o tolik větší jezdím hlavně Brno, krátký trasy , živěji ale předpisově a dlouhodobě se hýbu okolo 8,7 https://www.spritmonitor.de/en/detail/1079465.html
Ale první měsíc jsem jezdil za 9,5-10 než jsem se naučil líp používat převodovku. S DiSi není problém pokud se netankují levný benzíny, facelift bohužel má delší kvalty od 3ky nahoru a je těžší o 150Kg takže je to dost líný.

@LadIQe nebude. ta 1.8 je opravdu slabá, má stejný zrychlení jako malý auta s 55kW ne-li horší. výbava je pouze základní a cenově stojí skoro stejně jak 2.0 a 2.5, není jedinej důvod to kupovat, navíc ze všech benzínů má nejvyšší spotřebu což souvisí i se slabým motorem
Zase nepřeháněj :). 1.8 není tak slabá, jak líčíš. Přesně takové komentáře jsem četl, ale nikdy od někoho, kdo ji skutečně má, nebo měl. Tak jsem ji koupil a táhne nádherně. Po okresce z Pardubic do Brna přes Vysočinu jsem s ní jel za 5.8, takže nevím s tou spotřebou. Jinak výbava solidní, mám vyhříváné sedačky, tempomat, dvouzónovku, víc snad ani není třeba. Samozřejmě 2.5 je naložená měla občas i slepý úhel apod., ale vzhledem k tomu, že plná palba je pro většinu Čechů klimatizace a tempomat... A k tomu 6. kvaltu. Rozdíl 300 otáček oproti 6. rychlosti mě opravdu netrápí. Spíše je to zase pro "ten pocit". Ale netvrdím, že bych rád nevyzkoušel 2.5..
 
Poslední úprava:
Kolik najedeš na nádrž?
viz můj odkaz na spotřebu na spritmonitor.de ;)

@Chip22 řídil jsem 2.0 MZR i 2.0 DiSi a oproti mé tehdy dosavdní 1.4 mě to přišlo dost líný když si vezmu že ta 1.8 je o dost slabší , má delší kvalty proti 6 rychlostní převodovce, zrychlení horší jak ta moje 1.4 , a s tou výbavou tak to musí být auto za trest. Ona ve srovnání s tehdejší konkurencí i ta 2.5 nemá žádnou závratnou výbavu, ale úplně kvůli výbavě jsem si ty auta nekoupili ;)
 
viz můj odkaz na spotřebu na spritmonitor.de ;)

@Chip22 řídil jsem 2.0 MZR i 2.0 DiSi a oproti mé tehdy dosavdní 1.4 mě to přišlo dost líný když si vezmu že ta 1.8 je o dost slabší , má delší kvalty proti 6 rychlostní převodovce, zrychlení horší jak ta moje 1.4 , a s tou výbavou tak to musí být auto za trest. Ona ve srovnání s tehdejší konkurencí i ta 2.5 nemá žádnou závratnou výbavu, ale úplně kvůli výbavě jsem si ty auta nekoupili ;)
Proč by to auto bylo za trest? Ty potřebuješ něco víc než tempomat, klimu a vyhřívané sedáky? Co tam máš navíc? Sedáky s pamětí a diodku u zrcátek? :D Já tempomat ve výsledku téměř nepoužívám a sedáky logicky jen v zimě. Moc nerozumím tvému měřítku. V té době nic moc lepšího navíc v rámci výbavy nebylo, mimo xenonů. Tedy nic, co by nějak významnou měrou příspělo ke komfortu. Jinak bych tu tvoji slavnou 1.4, která jezdí jako dvoulitr chtěl vidět :D. Nic ve zlém, ale myslím, že to co jsi napsal je fakt blbost. Už z principu. Jezdil jsem v různých autech od nového ceedu 1.6 crdi, přes megana 1.4 / 1.6, vectru 1.6, passata 1.8, takže myslím, že vzorek mám. Jestli tu 1.4 nemáš oturbenou (nebo tam nemáš jiný motor), tak upřímně nechápu, co to tu žvatláš :)). Pokud Ti ji netáhl teda nějaký třílitr :D. Za mě je 1.8 úplně v pohodě, konstrukčně jednoduchá, spolehlivá, táhne úplně bez problému a spotřeba je pohodová. Jak píšeš, má dlouhé převody, takže 6 člověk nepostrádá a můžeš nechat déle zařazený kvalit. Ke konci měsíce ji protáhnu na 400 km vyjížďku, tak jsem zvědav na spotřebu, teď v zimě...
 
Back
Top