• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Přední brzdy - výměna koutočů

kaspik

nový člen
18
Ahoj,po kompletní úspěšné výměně zadních brzd,kotouče i destičky jsem se vrhnul na přední,ale nejde mi sundat kotouč. Chci se zeptat zda kotouč drží skutečně jen na dvou zápustných šroubech a není nutné sundavat středovou matku náboje.Lidi říkaj že to slušně zarezá a že do toho mám praštit,což se mi moc nechce,nerad bych něco zničil.Zatím jsem prostříkal vše co šlo odrezovačem. Díky za odpověd.
 
Nové kotouče odpovídají tomu,že se středová matice náboje sundávat nemá. Ale ty starý tam teda drží fest. Jestli někdo poradí jak nejlépe sundat???Díky
 
Ahoj, v kotouči na dosedací ploše s nábojem by se měla nacházet malá dirka se závitem. Do ní stačí zatočit příslušně velký šroub a utáhnout "přiměřenou" silou (NE málo, ale zase NE přes nějakou páku aby šroub neprasknul). Potom stačí klidně gumovou nebo dřevěnou paličkou do třecí plochy kotouče klepat a zarezlí kotouč se bez problému "odlepí" od náboje.
Velkou středovou matici nepovoluj, ta drží poloosu k náboji - není to Hjůndaj z 90tých let.
Schránka 01.jpg
 
Ahoj,dík za odpověd,jo ta díra už mi napadla,šroub jsem tam natočil ale utrhnul se mi :(,uvidíme jestli trochu zapůsobí ten odrezovač.
Když jsem to v neděli zkoušel sundavat,klepal jsem přes dřevěnej špalík na třecí stranu kotouče směrem od motoru a postupně s ním otáčel,ale nic.Ještě jednou dám odrezovač a v neděli zkusím druhej pokus.Jak a kde tedy nejlíp poklepávat?
 
Ahoj,dík za odpověd,jo ta díra už mi napadla,šroub jsem tam natočil ale utrhnul se mi :(,uvidíme jestli trochu zapůsobí ten odrezovač.
Když jsem to v neděli zkoušel sundavat,klepal jsem přes dřevěnej špalík na třecí stranu kotouče směrem od motoru a postupně s ním otáčel,ale nic.Ještě jednou dám odrezovač a v neděli zkusím druhej pokus.Jak a kde tedy nejlíp poklepávat?
Tak to jsi utáhnul ten povolovací šrou moc. Musí se dotáhnout víc,ale je to jen pomocník na to klepání,takže ne aby prasknul. Potom klepej po celym obvodu kotouče/třecí plochy. Nevim jaký jsi Bivoj,ale klepej rovnou do třecí plochy (gumovou,silonovou paličkou). O ložisko v náboji se bát nemusíš,to vydrží mnohonásobně větší rány z provozu.
 
Jeden mi šel, ale na druhý po cca hodinovém klepání viz. @Max6 jsem musel přistoupit k radikálnímu řešení a to FLEXA a regulérně kotouč rozříznout. Je fakt, že na autě byl přes 10 let a zvládl 300000km.
 
No na mým autě jsou taky 10let.ještě originál,nájezd jen ale 120000km. A jak jsi ten kotouč nařízl. Znamená to ho rozříznout v třecích částech a pak opatrně říznout přes náboj,cca 4mm,tak aby se neřízlo do náboje a pak majzlíkem zkusit rozloupnout,aby prasknul? :eek:
 
Jednou jsem musel na mondeu odřezat flexou všechny 4 kotouče, to byla radost... Zvlášť když jsem měl jen velkou flexu na 230 mm kotouč  :D
 
u mě teď při výměně musel u 2 kotoučů mechanik ty šrouby odvrtat jak nešly povolit
 
Ahoj,tak jen pro info,na levý straně se mi kotouč podařilo vyklepnout,vzal jsem dřev. hranol a podstrčil šikmo pod autem,opřel o kotouč a párkrát bouchnul kladivem,pootáčel kotoučem a za chvilí byl dole. Bohužel pravá strana drží víc,takže asi nezbude nic jinýho než flexaaaa.
 
Ahoj,takže flexa byla jistota a povedlo se,všem doporučuji, mnohem lepší než do kotouče bušit a doufat že se odlepí,na fotkách je vidět,že drží hlavně po obvodě náboje.Plocha náboje byla úplně mokrá od odrezovače,

IMG_20190429_220005.jpg IMG_20190429_220100.jpg IMG_20190429_220115.jpg IMG_20190429_220200.jpg IMG_20190429_220236.jpg IMG_20190429_220239.jpg
 
Back
Top