• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Převodovka - problém

Jarosf

nový člen
2
Caute mazdaci,
chcel by som Vas poziadat o radu. Asi tak mesiac dozadu som si kupil novu mazdu 6 wagon, s manualnou prevodovkou, motor G165. Uz od prvych kilometrov vnimam problem s radenim niektorych prevodovych stupnov.
Problem je hlavne s radenim 6 a R. Tieto rychlosti proste niekedy na prvy pokus, bez pouzitia sily neviem zaradit. Preto musim ist naspat do neutralu, alebo vymacknut znovu spojku a potom to ide. Nerobi to ale vzdy, niekedy sa tieto rychlosti daju zaradit hladko. Obcas mavam problem aj s radenim do 2, ktora radit ide vzdy, ale niekedy citit drhnutie.
Bol som s tym minuly tyzden v servise, kde mi povedali, ze to je normalne a mam pockat cca 5000km kym sa prevodovka trochu „vyjazdi“.Aktualne mam najazdene 1000km.
Nie je to moje prve nove auto. Nikdy predtym som takyto problem s inym novym autom nemal.
Mali ste aj vy prve kilometre s mazdou takyto problem?
 
Caute mazdaci,
chcel by som Vas poziadat o radu. Asi tak mesiac dozadu som si kupil novu mazdu 6 wagon, s manualnou prevodovkou, motor G165. Uz od prvych kilometrov vnimam problem s radenim niektorych prevodovych stupnov.
Problem je hlavne s radenim 6 a R. Tieto rychlosti proste niekedy na prvy pokus, bez pouzitia sily neviem zaradit. Preto musim ist naspat do neutralu, alebo vymacknut znovu spojku a potom to ide. Nerobi to ale vzdy, niekedy sa tieto rychlosti daju zaradit hladko. Obcas mavam problem aj s radenim do 2, ktora radit ide vzdy, ale niekedy citit drhnutie.
Bol som s tym minuly tyzden v servise, kde mi povedali, ze to je normalne a mam pockat cca 5000km kym sa prevodovka trochu „vyjazdi“.Aktualne mam najazdene 1000km.
Nie je to moje prve nove auto. Nikdy predtym som takyto problem s inym novym autom nemal.
Mali ste aj vy prve kilometre s mazdou takyto problem?
Neco podobneho resi @Ondrej K s CX-5kou. Naposledy se o tom zminoval zde https://www.mazdaklan.cz/threads/nova-mazda-cx-5-2017-kf.991/page-52 a uz hovoril neco o reklamaci...
 
Caute mazdaci,
chcel by som Vas poziadat o radu. Asi tak mesiac dozadu som si kupil novu mazdu 6 wagon, s manualnou prevodovkou, motor G165. Uz od prvych kilometrov vnimam problem s radenim niektorych prevodovych stupnov.
Problem je hlavne s radenim 6 a R. Tieto rychlosti proste niekedy na prvy pokus, bez pouzitia sily neviem zaradit. Preto musim ist naspat do neutralu, alebo vymacknut znovu spojku a potom to ide. Nerobi to ale vzdy, niekedy sa tieto rychlosti daju zaradit hladko. Obcas mavam problem aj s radenim do 2, ktora radit ide vzdy, ale niekedy citit drhnutie.
Bol som s tym minuly tyzden v servise, kde mi povedali, ze to je normalne a mam pockat cca 5000km kym sa prevodovka trochu „vyjazdi“.Aktualne mam najazdene 1000km.
Nie je to moje prve nove auto. Nikdy predtym som takyto problem s inym novym autom nemal.
Mali ste aj vy prve kilometre s mazdou takyto problem?
To mě normální nepřijde. Takhle se chová opotřebená spojka nebo synchrony u starého auta (sám jsem to zažil u forda i u škodovky). U nového vozu může jít fofrklacek ztuha, ale musí jít vždy zařadit bez násilí a přímo. Myslím, že bys měl trvat na reklamaci, pokud nenastane záhy zlepšení.
 
Poslední úprava:
Ja to dal zkoumam, je to v mem pripade jen mezi 5-6, jen v nizsich otackach, zvlast se studenou prevodovkou, ale i po zahrati obcasne. Na 3/cx5/6 se v minulosti cca do 2016 kvuli vyrobni/konstrukcni vade menil “hub clutch” - part C602-17-620B. Projevy stejne jako tohle, prekazka v razeni z 5 na 6. Serizeni paky v kulise nejspis nemuze pomoct, protoze je uplne jedno, jak ji tahnu, zavada porad stejna.

V Usti, mem domovskem servisu, ted maji vypadek vedouciho servisu, takze cekam, az se vrati. S nicim jinym, nez reklamaci/vymenou, at uz vnitrnosti nebo cele prevodovky, se u noveho auta nehodlam smirit.

Jinak moje je cx5 vyrobena nekdy v kvetnu 2019 (dovezena 7/2019, ted najeto asi 1200 km), motor g165 a manualni sestikvalt (akorat to ma jeste nekde rozvodovku a kardan, takze bych si myslel, ze cast prevodovky bude odlisna, ale nejspis neni...).
 
Dakujem za reakcie. Ondrej K ta tvoja CX5 ma zrejme rovnaky problem ako moja M6. Ja este pockam do 2000km a zanesiem im to tam do servisu znovu nech to riesia. Najhorsie na tom ale je, ze sa to neprejavuje vzdy, takze sa im to nemusi pri skusobnej jazde prejavit.
Aj teraz ked som si bol auto vyzdvihnut na mna pozerali ako na blondinu co nevie ako funguje auto.
A to som si prave vybral Mazdu ako jedno z poslednych poctivých aut, kde sa este tak neriesi vylacnovanie ako na Skode, no zjavne som sa mylil. Ondrej K daj potom prosim vediet ako si dopadol s tou CX5.
 
Ja mel na kazde Mazde, krom minule Sestky, nejaky vyrobni problem, v dnesnich prekomplikovanych autech je imho temer nemozne, aby vse bylo v poradku... U jinych znacek to v mem okoli neni lepsi :). Je to dan za hon za ekologii, bezpecnosti, funkcema a cenou. Ja doufam, ze to v mem pripade u jednoho problemu per auto taky zustane (docela verim, ze jo, ackoliv jsou i dalsi slabe stranky u Mazdy... treba sklapeni zrcatek, ktere potkalo taky nekolik zdejsich clenu). Kazdopadne prevodovky nejsou silna stranka Mazdy, staci se podivat na americky weby, kolik lidi ma problemy i s jejich automaty a kolik na ne bylo v minulosti servisnich bulletinu; no a manualy taky dokonaly nebyly.
 
Zdar, už jsme tady o problému s řazením psali. U mé CX3 se to vyřešilo samo, ale někde kolem 6-7tis.km. Možná na ní moc pospícháš. Než si to sedlo, pomohlo mi řadit zvolna. Teď je to radost, ale 22tis.km.
 
Ja mel na kazde Mazde, krom minule Sestky, nejaky vyrobni problem, v dnesnich prekomplikovanych autech je imho temer nemozne, aby vse bylo v poradku... U jinych znacek to v mem okoli neni lepsi :). Je to dan za hon za ekologii, bezpecnosti, funkcema a cenou. Ja doufam, ze to v mem pripade u jednoho problemu per auto taky zustane (docela verim, ze jo, ackoliv jsou i dalsi slabe stranky u Mazdy... treba sklapeni zrcatek, ktere potkalo taky nekolik zdejsich clenu). Kazdopadne prevodovky nejsou silna stranka Mazdy, staci se podivat na americky weby, kolik lidi ma problemy i s jejich automaty a kolik na ne bylo v minulosti servisnich bulletinu; no a manualy taky dokonaly nebyly.
Ahoj, odkazuješ na americké weby, kde řeší problémy s automatickou převodovkou. Můžeš prosím aspoň naznačit;) o co se jedná, nebo hodit nějaký odkaz, kde se to řeší? Ono člověka tak trochu uklidní, když zjistí, že někdo má stejný problém:(. Dík.
 
@Alda1234 Zajímavý. Jestli tam něco udělalo trhlinu/díru z venku,tak bych to asi neřešil, pokud je ten svár kvalitně udělaný. Problém by mohl být jestli ta díra vznikla zevnitř - že by se někdy v minulosti rozletěl třeba diferenciál ? Těžko říct. Jestli ten olej teče jen okolo poloosy,tak stačí jen vyměnit těsnící gufero, což není nic drahýho ani složitýho. Pokud to ale teče z toho sváru,tak převařit.
Když vytočíš kola úplně doleva a udělaš pomalý kroužení v malý rychlosti a potom úplně doprava a zase se otočíš s autem dokolečka, tak pokud to nedělá nějaký zvuky,bouchání,cvakání nebo klepání,tak bych to vůbec neřešil a jen teda přetěsnil, aby to neteklo.
 
@Alda1234 Zajímavý. Jestli tam něco udělalo trhlinu/díru z venku,tak bych to asi neřešil, pokud je ten svár kvalitně udělaný. Problém by mohl být jestli ta díra vznikla zevnitř - že by se někdy v minulosti rozletěl třeba diferenciál ? Těžko říct. Jestli ten olej teče jen okolo poloosy,tak stačí jen vyměnit těsnící gufero, což není nic drahýho ani složitýho. Pokud to ale teče z toho sváru,tak převařit.
Když vytočíš kola úplně doleva a udělaš pomalý kroužení v malý rychlosti a potom úplně doprava a zase se otočíš s autem dokolečka, tak pokud to nedělá nějaký zvuky,bouchání,cvakání nebo klepání,tak bych to vůbec neřešil a jen teda přetěsnil, aby to neteklo.
Tak jsme to ještě jednou vizuálně kontrolovali, 100% to teče v tom sváru. Jinak při plném rejdu to nic nedělá. Takže tak jako tak budu koukat, jestli se někde neobjeví převodovka na prodej. Nabídka je dost omezená.
 
Mám takový speciální dotaz. Sháním náhradní převodovku a vrakoviště po mě chce vyfotit etiketu s kódem na převodovce. Protože mám převodovku ještě na autě, tak jsme auto zvednuli, ale etiketu najít nemůžeme. Etiketa má vypadat nějak takto:
1616764562075.jpg
Chci se zeptat, kde by na převodovce měla být, případně jestli se dá tento kód najít ještě někde jinde nebo jestli nejde nějak vytáhnout za pomoci VIN.
 
Tak popisku jsem našel díky Maxovi, který poslal toto foto umístění :
1616785290969.png
na základě toho jsem zjistil že to je na horní straně a po demontáži držáku baterie jsem ji našel částečně schovanou pod jedním držákem.
 
Podívej ale stejně ..je teda otázka jestli tě to nedonutí i tak, protože jak říkáš převodovek je málo, ale pokud to auto jezdí a převodovka řadí jak má, nic se z ní neozývá a jde jen o tu netesnost....zkusil bych to převařit...to totiž bude nejlevnější a možná i nejjistější řešení, nikdy totoiž nebudeš vědět z vrakáče v jakém stavu je to co koupíš a dostat se k tomu že za díl dáš nějaky prachy...ale hlavně, že to namontuješ a ono to budedělat paseku a budeš to muset řešit dál...to by za ty nervy mi asi nestálo, šikovnej svářeč to bude mít na chvilku práci a budeš mít klid.
 
O tom taky stále přemýšlím. Problém je v tom, že co jsem se ptal, tak to nikdy nebude 100 % a prostě sáhnout to bude pořád. Na druhou stranu nemám kam spěchat.
 
Jeste by mohlo byt reseni co se mozna da pouzit jisteji nez svar...zkusit nejake lepeni....protoze je pravda ze u vareni je proste problem ze tam do te diry vsakne olej a svar blbe drzi...nekdy (dle sdeleni svarece) je lepsi pouzit rychlo lepidlo.
 
To stejný mi říkají taky, že jak je tam ten olej, že to dělá neplechu. Lepidlo zjistím, jestli by to šlo tím přetěsnit.
 
Olej bude dělat neplechu i pro lepidlo. Lepené spoje jsou dost háklivé na důkladné odmaštění povrchu. Ať už zvolíš lepení mebo svařování, bude to chtít vypustit olej, možná odbroustit starý svar a důkladně odmastit. A pokud mě pamět neklame (nejsem svařeč), hliníkové slitiny při svařování by měli mít nějaký předehřev a potom i řízený dohřev, aby to ve svaru neprasklo.
 
Back
Top