• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Přípravky na dekarbonizaci motoru

Libor CX-5

nový člen
20
Zdravím všechny Mazdaře,
máte někdo zkušenosti s přípravky na výplach motoru, dekarbonizace palivové soustavy, nebo přípravek do motorového oleje? BG...... Liqui Moly a podobně?
 
Asi jako všechno, při správném dávkování motoru neublížíš, ale zázraky nečekej. Jak už tu bylo jinde psáno to lidi kombinují s VIFem, cca každou 4tou nádrž dávají BG 2026 mezitím VIF a po cca 15.tis km BG 208 (prý tak po 10-13 tis. km)
 
Do mojí GJ 2.2 skyactiv jsem při poslední výměně oleje nalil BG na dekarbonizaci motoru, následně BG aditivum oleje a do nádrže BG na pročištění palivového systému a vstřikovačů. Koupil jsem to jako sadu. Za mě to asi smysl má, protože do té doby se spouštěla regenerace DPF po 150 Km +-5 Km. Po aplikaci a postupně jak jsem vyjížděl nádrž aditivovane nafty se proces regenerace postupně posouval. nejdřív na 170Km a naposledy to už bylo 190Km. To jsem vyjel nádrž s BG přípravkem. Natankoval jsem zase plnou, tentokrát už s VIF aditivem a budu dál sledovat. Každopádně subjektivně se mi zdá, že motor je tišší a lépe táhne. Takže asi jo, má to smysl.

Odesláno z mého ANE-LX1 pomocí Tapatalk
 
Díky moc za tvůj poznatek . Mám také 2.2 skyactiv a chci maximálně eliminovat tvorbu karbonu v těch místech kam se přípravky BG a podobné dostanou. Zeptám se tě na ten výplach, nechával si po nalití přípravku do oleje před výměnou 40min. na volnoběh jak jsem viděl na nějakém videu?
 
Díky moc za tvůj poznatek . Mám také 2.2 skyactiv a chci maximálně eliminovat tvorbu karbonu v těch místech kam se přípravky BG a podobné dostanou. Zeptám se tě na ten výplach, nechával si po nalití přípravku do oleje před výměnou 40min. na volnoběh jak jsem viděl na nějakém videu?
v návodu je 20-30 minut při cca 1200 otáčkách. Nechal jsem tedy 25 minut. Otáčky držel dřevěný hranol opřený o plyn :)

Odesláno z mého ANE-LX1 pomocí Tapatalk
 
Síce mam iny model - RF7J teda GH naftu ale rozmyslam nad "precistenim" systemu. Mam v hladaciku Luqui Moly 5128 Pro Line, mate niekto skusenosti s tymto produktom? Inak VIF aditivum do nafty pridavam poslednych 130.000km.
 
Taky jsem hodně zjišťoval kolem přípravků BG a dle toho, co jsem zjistil, to jsou jedny z mála přípravků, které dělají to, co se tam píše. Znám spoustu lidí, co to používá a říkají, že to má smysl. Resp. že to funguje. Viděl jsem i pár videí před a po a bylo to celkem znát. Hodně záleží na stylu jízdy a tankoveném palivu a výměny oleje. Pokud se tyto věci dělají správně, asi nemá smysl každou druhou výměnu oleje tam dělat dekarbo. Ale stačí jednou za čas to prostě udělat. :)
 
Zdravím ? Mám na vás otázku ohledně nejlepšího způsobu odstranění závady na naší Mazdě CX-5 v dieselu s motorem Skyaktiv-D 2.2, 6-ti st. manuál, r.v. 2013.

Auto bylo na konci července na kompletní kontrole + klasika výměna oleje, atd. Cca o 14 dní později (na polovině cesty do Chorvatska ?) se rozsvítila kontrolka motoru a info, že je potřeba "Motor überprüfen". Jinak se nic nezměnilo. Dva dny nato už kontrolka nesvítila, pak zas jen někdy.

Po návratu z dovolené jsme měli objednanou výměnu řídícího sloupku, takže jsem dala v Mazdě info, co máme za problém, ať se na to kouknou. Auto mi vrátili s tím, že když to zrovna nesvítí, nemůžou zjistit, kde je chyba. Takže jsme takhle jezdili ještě měsíc, než mi jednou při jízdě na dálnici auto ztratilo výkon, ze 150 km/h plynule zpomalilo na 100 km/h a bez ohledu na plyn nebo podřazení se otáčkám nechtělo nad 2.000, turbo nespínalo a udržet si do kopce rychlost alespoň 80 km/h byl pomalu majstrštyk. Po zastavení, vypnutí motoru a opětovném nastartování auto sice rozsvítilo kontrolku motoru, ale jelo normálně. Takže opět servis.

Tentokrát se na to koukli "víc" a zjistili, že je motor zanesený karbonem. Prý s tím můžeme jezdit, když potřebujeme, ale měli bysme to dát vyčistit. Řekli, že čistí pouze nějakou chemií a vypalováním (cena cca 15K), ale pak máme šanci 50%, že nám díky tomu odejdou nějaká 2 čidla v motoru za dalších 30K. Jiná možnost je rozebrání a manuální vyčištění motoru - ale ne u nich v Mazdě. Potom se cena pohybuje okolo 30K.

Takže jsem jela 150 km zpět domů, kdy už to do "nouze" padalo častěji. Teď jezdíme defacto jen po městě (práce, nákup, školka) a delší cesty jsme vynechali. Každopádně dva dny zpět se rozsvítily kontrolky pro motor, smyk, červený trojúhelník a hlásí Porucha SCBS, Porucha TPMS a Prověření motoru... už jsme zřejmě dojezdili úplně, protože vypnutí motoru nic neresetuje a auto jede jen v "nouzi" a ještě hůř než předtím. Jasná věc je, že pomůže jen vyčištění. Jenže to prý nemá cenu, pokud rovnou nevyměníme DPF, EGR ventil a nevyčistíme vše až po konec výfuku. Cenový odhad 60.000,- Kč‼️‼️

Za 3 roky, co auto máme, jsme museli měnit vačku, turbo, sloupek řízení a pár drobností, kdy nás servis vyšel celkem na 160.000,- Kč - z toho 30K na začátku září. My bohužel nekrademe, takže vydat dalších 60K je teď nereálné.

Je tedy něco, co by nám pomohlo udržet auto v pojízdném stavu průběžně alespoň do února, než budeme moct uvolnit takovou částku???

PS:
Ne, nemůžu ho hodit ze skály, protože ho musím ještě 3 roky platit a vyhodit půl milionu se mi nechce.

Ne, nemůžu ho prodat ještě 3 roky - jsme majitelé, ale banka zadržuje velký TP (jsme oba Češi žijící v Německu, tak mají strach). Nehledě na jeho aktuální hodnotu 70.000,- Kč (řekl mechanik), viz. vyhození peněz výše.

Tak, omlouvám se za sloh a budu velmi vděčná za jakýkoli tip jak se (alespoň částečně) zbavit karbonu. Děkuji ?

20210913_104229.jpg

Jen ještě doplním, že hlásí chybu u DPF (příliš vysoké zatížení), neukazuje zařazený rychlostní stupeň, stoupla spotřeba, poslední dva dny brzdí sotva napůl a nikde nic nekouří.

EDIT:
Teď už neukazuje chybu DPF, dva dny zpět se to změnilo na všechna ta hlášení, která jsem popsala výše.
 
Poslední úprava moderátorem:
Tak jsem se zase pousmál, když tady čtu ten příběh. Není bohužel žádná jednodušší cesta, jak se zbavit karbonu, ale určitě lze ušetřit spoustu peněz lepším výběrem servisu. Když si na fóru vyhledáš popisovanou poruchu SCBS, TMPS, tak je tam spousta příspěvků s podobnými příspěvky:
Přeji hodně štěstí při řešení problému.
 
Back
Top