• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Prokluzující spojka

šestka

nový člen
8
Dobrý den mám mazdu 6 2.0 Di 89KW 121HP rv.2004 a potřeboval bych poradit auto de do otáček ale nemá výkon aby se rozjelo a mám podezdření na spojkovou lamelu protože smrdí od motoru azbest nebe něco takového předem děkuji za tipy a rady .

edit Vitus: přejmenováno, přesunuto. Až bude jasné o co jde, ještě lépe téma pojmenujeme
 
Poslední úprava moderátorem:
musíš problém lépe popsat, nemá výkon a podezření na spojku nemá žádnou spojitost
 
včera jsem do kopce chci přidat plyn a otáčky vyletěli do červeného ale dneska chci nastartovat dám rychlost pomálu přidám plyn a pouštím pomalu spojku a stojím nejedu
 
otáčky vyletěli strašně rychle vždyčky ručička otáček šla plynule nahoru a řadil jsem ma max 2500 ot/min
 
No moje jede nesmrdi ,ale mám podobny problém. Dříve po přidání plynu auto zabralo v cca. 1800 ot. kopanec od turba a letělo jak šurt. Nyni v dobe kdy má a i zabere turbo nějaké vlažné nic. A zrychluje plynule dál jako benzín. Při servisu u Kuby se na nic nepřišlo. Turbo tlak ok. Podtlakový hadičky taky ok. SCV vyměnený, provedeno čištění vstřiků , ale čistý , palivový filtr vyměněn,diagnostika mlčí. Ale auto je takový zhnilejsi ... tak mě napadá jestli nemůže prokluzovat spojka. Protože otáčky jdou nahoru ale rychlost nikde. Při popojíždění , couvani do kopce to ale jde cítit spálenou spojkou.
M6 105 kw, 2006, najeto 209.000km. Otázka zní , může za pokles výkonu prokluzujicí spojka???
 
Při servisu u Kuby se na nic nepřišlo.
že by si Kuba nevšiml prokluzující spojky se mi nechce věřit.

Že spojka prokluzuje přece dokáže identifikovat každý. Pokud je motor v otáčkách, rychlost zařazená, spojka puštěná a nic se neděje, pak je spojka total KO. Ale to není věc, která se stane hned. Spojka (mluvíme-li o opotřebené spojkové lamele) nejdříve začne prokluzovat při akceleraci kdy při puštěné spojce motor jde do otáček a auto nezrychluje. Nejdřív trochu a pak více, až se nerozjede vůbec.

Okamžitá zkáza spojky může nastat pokud třeba praskne přítlačný kotouč nebo podobně. To ale stejně není nic, co by se dalo (v naprosté většině případů) opravit doma nebo na ulici = hurá do servisu ,-)
 
No to co jsi napsal v podstatě sedi. Již před nějakou dobou mě to napadlo, ale když v aute jeli 4 mechoši a nic neříkali, tak jsem to pustil z hlavy.
Nechtěl jsem se jim srát do řemesla.
Z toho jeden chtel hned měnit vstřiky. Ono to lze pocítit hlavně pří rozjezdu, v průběhu jízdy je to prostě jen ztratilo dravost.Ti což neznali stav před tak se ptali co se mi nelíbí.
Kuba tenkrát tvrdil že to některé tak dělaji...jel jednou...hledali jsme jinde......A nejel jsem tam s tim ,že mě zlobí spojka atd. ,ale proto že je to línější.

I když je pravdou že napoprvé to většinou každému zdechne, chce to trochu grif.
Uvidíme Dík
 
Poslední úprava:
Auto je takovej docela jednoduchej stroj.

Když je zařazená nějaká (jakákoli) rychlost a je puštěná spojka, tak je motor pevně danym převodem spojenej s kolama.

To znamená, že rostoucí otáčky motoru rovná se přímo úměrně rostoucím otáčkám kol v danym převodu a tim i zvyšující se rychlosti auta.

Pokud se tak neděje, tak to znamená, že motor s kolama neni spojenej, což logicky znamená, že je spojka KO a je nesmysl hledat problém někde jinde.
 
Je tu někde odkaz na cenu spojky?já tu hledám a jen tohle sem našel...před 3rokama veleKubajs mluvil o 20ti tisících i s setrvacnikem.Má někdo čerstvou zkušenost?poradí prosím?

Odesláno z mého HUAWEI P7-L10 pomocí Tapatalk
 
A je vždy nutné vyměnit ten setrvak?

Odesláno z mého HUAWEI P7-L10 pomocí Tapatalk
 
nutné to není, jen jde o to že nikdo neodhadne jak dlouho vydrží ten setrvák. A jelikož výměna spojky(setrváku) je dost časově a finančně náročná, tak to z preventivních důvodů radši dělají zaráz, aby se to nemuselo třeba za 20-30tis km dělat znovu. Navíc při výměně setrváku by se "měla" dělat spojka...
 
V servisu mi řekli ze na tohle se dá ještě rok jezdit.Borec to zkoušel a řekl ze to neni nic hrozného.Ano proklouzne,NE vždy a hlavně prej to nevydava žádný nepříjemný zvuk,takže řekl pokud nemusím,tak nemusím.Co zdejší odborníci na to?

Odesláno z mého HUAWEI P7-L10 pomocí Tapatalk
 
Tak jezdi jeste a pak to a tebou vypece az to budes nejmin cekat. Ja byt tebou bych neriskoval. Kdyby mi proklouzla spojka, tak s autem udelam uz jenom jednu jizdu a to do servisu.
 
Proto se ptám..u starších aut sem to nikdy neresil.Další nečekaná investice.

Odesláno z mého HUAWEI P7-L10 pomocí Tapatalk
 
Takže včera spojka vyměněna,pouze spojkova sada bez setrvaku.Plus výměna oleje v motoru i v prevodovce,cena 11000,-

Odesláno z mého HUAWEI P7-L10 pomocí Tapatalk
 
Back
Top