• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Sjetá zadní brzdová destička po 17tkm

Fic

nový člen
20
Ahoj,
nedávno mi začaly pískat brzdové destičky, nejdřív jsem si říkal písek ze sahary, umyl jsem je, ale žádný efekt. I mě napadlo, že by to mohla být destička u konce, ale v autorizovaném servisu je měnili 17tkm zpátky. Po kontrole zjišťuji, že na pravé zadní je ten plíšek opravdu na konci - pokud to takhle tedy mazdy mají. Po 17tkm je to hodně brzy :triumph: Když jsem auto kupoval ojeté vydržely 30tkm a to nebyly nové - a styl jízdy ani trasy jsem nezměnil. Jenže, pak kouknu na levou zadní a ta je naprosto v pořádku a má cca 3x víc materiálu. Co mě zarazilo, že ta levá má jasně čitelný nápis TRW a ta pravá sjetá skoro nečitelný (na fotce vlevo dole), navíc na jiném místě. Dá se něco poznat podle těch čísel? Nějaké nápady?
Díky.

konec.jpg leva.jpg prava.jpg
 
no po 17 tis to mi přijde fakt divný, to bych měnil pomalu dvakrát za rok :-( pominemeli vadu materialu - i to se může stát - vsadil bych na to že pokud je to zadní brzdič...mohlo by jít o to že neustále jemně přibržďuje a deska dostavá zabrat, protože je neustále pod tlakem. Samozřejmě je otázka jak moc ..respektive málo by to přibrždovalo aby to nebylo poznat..teplota, vyšší spotřeba apod..každopádně jak píšeš hledal bych bud zavadu brzdiče, špatných desek, a nebo potom jak říkáš důvěra v servis.
 
Jak říká @Reddwarf , první co je třeba zkontrolovat, jestli po/během jízdy s minimálním brzděním není zadní disk teplý až žhavý a tedy trvale přidržďuje. Minimální brzdění je skoro každé, když běžně dojíždíš, protože zadní brzdy výrazněji brzdí, jen když na pedál opravdu přitlačíš. Měl jsem podobný problém, přehřívaly se, ale až asi po 45 tis. km a navíc zadní disky měly orezlé proužky. Disky byly lehce načaté, již když jsem auto kupoval ze salonu, ale ještě vydržely asi 35 tis. km. Při výměně byly již silně zatuhlé pístky.
Ale i ta deska vypadá podezřele.
 
Mam podobny problem brzdy se menili cca 40tkm a ted musim menit znova pri 72tkm jezdim hlavne dalnici (nezda se mi ze bych tolik brzdil….)
 
Celkem běžná věc, obzvlášť pokud jezdíš klidnějc. Zadní brzdy se pak moc nepoužívaj, brzdový válec přituhne a nevrací se a deska stále přibržďuje a sjede se brzo.

U staršího auta se o může stát i pokud nejezdíš na klobouka.
 
Back
Top