• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba paliva - Mazda3 BL

Pokud mám zapnuté na palubním počitači zobrazení aktuální spotřeby, a jedu ustálenou rychlostí na tempomat, tak jsem vypozoroval, že při zapnutí klimatizace je aktuální spotřeba o jeden litr vyšší.
Motor 2.0 DISI, M3BL
 
Pokud mám zapnuté na palubním počitači zobrazení aktuální spotřeby, a jedu ustálenou rychlostí na tempomat, tak jsem vypozoroval, že při zapnutí klimatizace je aktuální spotřeba o jeden litr vyšší.
Motor 2.0 DISI, M3BL
Díky za info. Obávám se, že s tou mou mazdou opravdu není něco v pořádku. I když jezdím bez klimy, tak spotřeba se pohybuje v rozmezí 7,8 - 8,3 litru (s postupem času se to zhoršuje) a to mi přijde fakt hodně. I na delších cestách a pokud na to moc nešlapu (svižně, ne na důchodce), tak se to pořád pohybuje kolem těch 8 litrů. Když mi pak kámoši z práce vypráví, jak se svýma silnějšíma autama jezdí s o dva litry nižší spotřebou, tak mi z toho není úplně dobře. Ale nechce se mi experimentovat a cpat do toho jen tak nazdařbůh peníze, už jsem do toho snížení spotřeby investoval přes 10 tisíc a žádného výrazného výsledku jsem se nedočkal.
 
Těch věcí co může ovlivnit spotřebu paliva je vícero. Samozřejmě nahuštění pneumatik na předepsaný tlak, taky samotné pneu, geometrie náprav. Zakrytování podvozku (motorového prostoru), stav tlumičů/pružin.
V motoru zda máš správný olej, (dekarbonizaci jsi už dělal, vzduch a lambdu si taky už vyřešil).
Pak taky příslušenství kolik odebírá alternátor a klimakompresor.
Ještě mě napadá reset ŘJ motoru (vymazání naučených hodnot) nebo přeprogramování na novější verzi (jestli je k dispozici).
 
Pro porovnání, na mojí BL 1.6 benzin mám dlouhodobě 8.3 l.
Co jsem kdy měl nejnižší spotřebu, tak to byla cesta z Chorvatska 6,6 l, dálniční tempo plus klima.
Nejvíc jezdím město, kde se spotřeba pohybuje mezi 9 - 10 l. Mimo město kolem 8 l. Musím podoktnout, že motor mi nestačí, takže po zahřátí ho furt točím a využívám potenciál podvozku... příští auto bude mít určitě silnější motor, 77 kw je fakt málo :)
Kdybych jezdil, jak důchodce, tak bych se možná na 7 - 7,5 jako dlouhodobý průměr dostal.
 
Moje dlouhodobá spotřeba na BL 1.6 benzín je 6,6 l/100 Km. Město (hlavně jízdy do práce, ale celkem málo rozjezdů - po radiále), jedničky, okrsky a okrajově dálnice (do 130Km/h). Nejezdím jako důchodce, zároveň ani brzda-plyn. Občas ve stoupacích pruzích motor vytočím a "vyženu pavouky z výfuku", jinak plynule s ostatní dopravou. Myslím, že 77kW (spolu s celkem dlouhými kvalty) je takový dolní limit, není to na závodění, ale pro běžné ježdění na našich silnicích to stačí. Na druhou stranu mi tato varianta příjde (při procházení nejen tohoto fóra) jako jedna z nejspolehlivějších motorizací.
 
Moje dlouhodobá spotřeba na BL 1.6 benzín je 6,6 l/100 Km. Město (hlavně jízdy do práce, ale celkem málo rozjezdů - po radiále), jedničky, okrsky a okrajově dálnice (do 130Km/h). Nejezdím jako důchodce, zároveň ani brzda-plyn. Občas ve stoupacích pruzích motor vytočím a "vyženu pavouky z výfuku", jinak plynule s ostatní dopravou. Myslím, že 77kW (spolu s celkem dlouhými kvalty) je takový dolní limit, není to na závodění, ale pro běžné ježdění na našich silnicích to stačí. Na druhou stranu mi tato varianta příjde (při procházení nejen tohoto fóra) jako jedna z nejspolehlivějších motorizací.
S tím naprosto souhlasím ,měl BL 77 Kw 2012 a měl jsem to stejně,jezdil jsem hlavně po městě a tam se dalo jezdit bez problemů za 6,5 l přes zimu do 7l,dálkovou trasu na Slovensko hlavně okresky,hory, dálnice minimum 300km průměr 5,8l a nazpět 6 l,takže 600 km na nádrž,a jěště jsem měl dojezd 90km,myslí že super.Jeli jsme ve třech výkon stačil ,protože klima byla vypnutá bylo, chladno,s klimou by ta spotřeba byla asi vyšší.
 
S tím naprosto souhlasím ,měl BL 77 Kw 2012 a měl jsem to stejně,jezdil jsem hlavně po městě a tam se dalo jezdit bez problemů za 6,5 l přes zimu do 7l,dálkovou trasu na Slovensko hlavně okresky,hory, dálnice minimum 300km průměr 5,8l a nazpět 6 l,takže 600 km na nádrž,a jěště jsem měl dojezd 90km,myslí že super.Jeli jsme ve třech výkon stačil ,protože klima byla vypnutá bylo, chladno,s klimou by ta spotřeba byla asi vyšší.
Ano, se spotřebou jsem taky spokojen. Spíš mi ohledně toho zmíněného dojezdu trošku vadí jiná věc a tou je podle mě příliš velká rezerva paliva, kterou má Mazda nastavenou. Nevím, jak vám ostatním (a jak u jiných modelů), ale mně v okamžiku, kdy se rozsvítí oranžová tankovací kontrolka a dojezd ukáže tuším 80Km, tak na benzínce natankuju cca 40 - 41l, přičemž dle manuálu má nádrž objem 55l. Přiznám se, že jednou jsem při vědomí této skutečnosti tedy jel až do nuly (+ pár km s nulou) a natankoval jsem tuším cca 45 - 46 l Tedy s oficálně prázdnou nádrží a nulovým odhadovaným dojezdem bych v klidu najel dalších 100Km a stále by ještě zbylo. Já samozřejmě rozumím tomu, že výrobci aut to nastaví vždy raději na stranu bezpečnou, ale u Mazdy mi to přecijenom příjde trochu moc a zbytečně to omezuje využitelný dojezd. Pokud tedy manuál nelže a nádrž má opravdu 55 :)
 
Taky s tím počítám, že má nádrž 55 litrů podle údajů výrobce. I když jsem už několikrát jel na dojezd 0 ještě několik kilometrů, tak po dotankování nádrže jsem zjistil, že tam ještě bylo pár litrů.
Dá se tedy i orientovat podle toho jakou ukazuje palubní počítač průměrnou spotřebu.
Např.: Při průměrné spotřebě 7 litrů na 100km a nádrži 55 litrů, benzin vystačí na 785 km. (55/7=7,85×100=785)
 
Zdar Mazďáci, před rokem jsem koupil svou první Mazdu: M3 BL 1.6 MZR. Tak taky přihodím zkušenost.
Dlouhodobá spotřeba 6,9 v mém užívání (předchozí majitel měl 7,2) dle pal.počítače i mých záznamů.
Dnes jsem tankoval při dojezdu 8 km a ukázalo to dojezd 950 km...jsem čuměl. Ta "Šmoulinka" na nádrž dala 200 km po středočeském kraji, Praha -> Harrachov -> Jablonné v Podještědí -> Praha -> Kolín a zpět a pár pojížděček. A to vše po okrskách, dálnice je pro mě nudná.
Přesněji v číslech: 694 km za 43,39 litru => 6,25 litru / 100 km.
Dlouhé trasy jí prostě sedí a když na to člověk stále nešlape a využívá profilu tratě (ale občas si i pár zatáček užije v druhé polovině spektra otáček), tak z ní vypadnou krásná čísla. A to na letních 205/50 R17.
Jinak jak už tu padlo, i při nulovém dojezdu je evidentně v nádrži jestě několik (docela dost) litrů.
 
Back
Top