• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Startovací kabely a i-ELOOP

P09

výkonný člen KLANu
127
Ahoj, zaujalo mě, že v návodu k mé Mazdě 6 2021 je napsáno, že vozidlo vybavené i-ELOOP nesmí sloužit jako vozidlo s dobrou baterkou, startující jiné vozidlo s vybitou baterkou. Naopak asi ok. Víte někdo důvod? Pouze ochrana aby někdo něco špatně nezapojil, nebo nějaký skutečný důvod a riziko poškození svého vozu? Sranda je, že jsem volal do 2 servisů, jeden nevěděl, druhý že zjistí a druhý den volali, že se nesmí ani startovat přes kabely jiným vozem (což v návodu ale zakázané není). Důvod? Nevědí ?
 
Ahoj, nevěděl jsem o tom, a před časem jsem použil Mazdu ke startování Octávky přes kabely. Nic se nestalo. (Jiná věc je, že se Octávka nenastartovala, protože její diesel potřebuje tak velké startovací proudy, které zřejmě kabely nedokázaly přenést).
 
V návodu pro starší 2018 nic takové vůbec není. A startovat přes kabely se vysloveně může, protože se tam o tom případu zmiňují. Zvláštní...
 
Co je možná důležité je dodržet postup propojování vozidel kabely (viz návod u kabelů), a hlavně v posledním kroku nepřipojovat svorku kabelu přímo na baterku, ale na kostru - přechodový odpor kostry omezí aby protekl velký vyrovnávací proud, nebo přeskočila jiskra.
 
Osobně se domnívám, že je to jen ochrana před fatální chybou zapojení. Ale nevím no, nevidím přímý důvod proč někomu případně nepomoct. Startovat Mazdu jiným autem je dle návodu ok.
 
Back
Top