• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika svítí kontrolka baterie

Radek

člen KLANu
52
Ahoj, sice to do tohoto tématu patří je okrajově (Mazdu jsem koupil už loni a dal ji již "skoro" do pořádku (chystám se to sem napsat, ale nějak nestíhám, snad to tento týden vyjde :)). Nyní mě ale potkala další "porucha" a nechci zakládat téma, tak to píšu sem. Abych to urychlil - měnil jsem alternátor (starý již dával při zátěži okolo 13V a nedobíjela se pořádně baterka, tudíž jsem sem tam nenastartoval). Baterku mám novou pár týdnů - 95Ah, 820 A, VARTA. A protože s autem jezdím skoro denně, tak dávat alternátor někam na kontrolu či repas pro mě nebylo reálné. Proto jsem koupil nový (tedy ne úplně, ten stojí ranec, ale renovovaný se zárukou, včetně řemene). Výměna proběhla OK, na diagnostice to dává 14,7V i při zátěži. Jediný problém je ten, že se vždy po chvíli rozsvítí kontrolka baterie na přístrojové desce. A to ať jedu či stojím - na volnoběh - s i bez zátěže. Neřešil někdo z vás podobný problém? Netušíte proč se najednou kontrolka rozsvítila, když předtím nic? Co jsem si zjišťoval, tak v řídící jednotce se nic nenastavuje (mám diesel z roku 2006, 105 KW, tam ještě žádná elektronika na dobíjení prý není). Napadá mě, že se jedině "pohnul" nějaký kabel, kostra...? Nebo se musí někde něco vyresetovat, nastavit? Díky za případné náměty, rady a postřehy.
Radek
p.s. V diagnostice žádná chyba není. Možná v originál diagnostice Mazda by vidět něco mohlo být, i když prý ani tam nic nezjistí - volal jsem do bývalého autorizovaného servisu Mazdy v Dražkovicích, kde jsem už jednou loni byl (při jedné z mých opětovných návštěv autobazaru) a vím, že mají originál diagnostiku, prý je to o hledání.... ? Hmmm - ale co mám hledat? :)

edit Vitus: přesunuto
 
Poslední úprava moderátorem:
doplň si podpis nebo příště raději napiš o jaké auto se jedná, kdo to má hledat :)
 
Tak mám nějaké nové postřehy k mé výměně alternátoru. Kontrolka dobíjení svítí zatím dál, alternátor přebíjí (15,3V) a auto jede. Už mám koupený druhý - 12V - Niparts. Ten co tam mám nyní (místo původního), má parametr 14V. Je to alternativa - Starline (dle Auto Kely, jako "originál" je tam uveden ten Niparts ). Připadá mi to zvláštní, že jsou uvedeny jak 12V, tak 14V. Ale budiž. Každopádně Starline přebíjí. A to je podle mě důvod toho, že mi svítí baterka na palubní desce. Čekal bych, že když mohou být oba - jak tvrdí můj mechanik, co to řešil s Auto Kelly, když jsem mu nevěřil, že i 14V je dobrá volba (čili může být prý 12V, tak i 14V), že to regulátor v alternátoru nějak "vyřeší", popřípadě řídící jednotka? Ale asi se pletu, protože jinak by nesvítila kontrolka. Takže se chci zeptat - nezapomněl jsem někde něco nastavit? Či lze nějakým dalším "regulátorem napětí" řídit výstup z alternátoru tak, aby to dávalo max. 14,6 např.? Jinak cenové postřehy - Niparts v AK stojí 12500,- Kč :) bez registrace, alternativa Starline 7500,- Kč. Niparts jsem koupil na netu za 3800,- Kč a to byl ještě tento týden zlevněn na 3067,- Kč. Docela mazec. To mohl mít kluk XBox :). Takže rekapitulace: Starline už nejde vrátit, neb jsem jej již použil :). Ale jak jinak bych přišel na to, že nefunguje? Mechanik je mi ochoten alternátory zdarma vyměnit (asi za litr slivovice), protože on namontoval to, co je uvedeno, že tam být může a práci odvedl. Starline nechce - co s ním. Takže jej max. můžu prodat za pár korun někomu, komu bude fungovat. Jinak ještě pro info - proč Starline. Protože můj mechanik je jejich smluvní servis a bere od nich veškeré náhradní díly a z toho žije. Sem tam si přinesu své, ale ty řeči o záruce....atd. No, opět jsem se v tom trošku vykoupal :). R.
 
Tak do třetice k alternátoru - a tím tuto eskapádu uzavřu. Nakonec byl řešením alternátor č. 3, který jsem pořídil. Aby to nebylo tak jednoduché, tak jak jsem Starline vyměnil za Nipparts (12V), tak jsem druhý den zase Nipparts měnil za Starline :). Nipparts totiž nedobíjel vůbec. No bodejť by dobílej, když je pro úplně jinou motorizaci. To vše jsem zjistil ale až potom, co jsem se vážně nasral. Zavolal jsem do Mazdy v Brně a tam mi paní řekla číslo alternátoru pro mou motorizaci (dle VIN). Do mé Mazdy patří RF7J18300B. A to byl ten kámen úrazu. Starline byl pro 18300 (ale ani pro A nebo B), Nipparts byl dokonce pro RF5C18300... - úplně jiný motor. Takže jsem koupil Japanparts splňující danou specifikaci a potřetí alternátor vyměnil. Kupodivu to, co mi předtím trvalo půl hodiny, jsem měl za pár minut hotovo :). A že se alternátor vrchem zrovna moc dobře nevytahuje. Jediný problém který nastal byl ten, že ten poslední alternátor měl úplně jiný konektor než ty všechny předtím. Na 3 vodiče. A oválný. Kdežto ty ostatní jen na dva a hranatý. Ale i to se podařilo vyřešit, chtělo to stáhnout schéma připojení alternátoru s popisem vodičů a potom už bylo jasné co a jak zapojit. Ještě byl problém s velikostí těch plechových konektorů (ty původní byly větší), takže jsem udělal přechodku (spojku) - velké na menší. Stříhat kabel mi je sice jednodušší, ale potom by tam byl napnutý a takto je to připraveno i na větší konektory (kdyby bylo někdy potřeba....ale snad už ani ne). Závěrem: alternátor dobíjí jak má, kontrolka na palubní desce nesvítí a já mám 2 alternátory navíc. Starline se mi snad podaří vrátit AK, Nipparts se snažím prodat (za 2 tisíce, stál 3850.....). Poučení: Dopředu si zjistit co vlastně mám koupit a který typ patří do konkrétního auta. Spoléhat se na e-shopy se mi tedy moc nevyplatilo :). PS.: originál alternátor na mou motorizaci v Mazdě stojí cca 18000,- Kč bez DPH..... Proto jsem tak urputně nakupoval na netu....:)
 
Back
Top