• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Systém sledování bdělosti řidiče (DAA)

Vitus

správce
Člen týmu
5 943
pokud někoho z vás taky zajímalo jak funguje tento systém, tak zde je vysvětlení z návodu. Vrtalo mi hlavou, proč se systém neozval skoro 650km a jindy zase po 80km cesty už kvičel, ať si dám kafe. Přitom jsem byl zcela bdělý a odpočatý. A ono to vůbec nesleduje mě, ale kouká to jak si to klikatim v pruzích...

"
DAA je systém, který zjišuje únavu a sníženou pozornost řidiče a který řidiče vybízí k tomu, aby přerušil jízdu a odpočinul si. V době, kdy vozidlo jede rychlostí od asi 65 do 140 km/h mezi čárami vymezujícími jízdní pruh, systém DAA odhaduje celkovou míru únavy a snížené pozornosti řidiče na základ informací získávaných od přední snímací kamery (FSC) a od dalších systém vozidla. Následěn řidiče vybízí prostřednictvím multifunkčního displeje a varovné zvukové signalizace, aby přerušil jízdu a odpočinul si.
Systém DAA používejte pi jízd po dálnicích a rychlostních komunikacích."


Screenshot 2020-01-09 16.43.44.png
 
pokud někoho z vás taky zajímalo jak funguje tento systém, tak zde je vysvětlení z návodu. Vrtalo mi hlavou, proč se systém neozval skoro 650km a jindy zase po 80km cesty už kvičel, ať si dám kafe. Přitom jsem byl zcela bdělý a odpočatý. A ono to vůbec nesleduje mě, ale kouká to jak si to klikatim v pruzích...

"
DAA je systém, který zjišuje únavu a sníženou pozornost řidiče a který řidiče vybízí k tomu, aby přerušil jízdu a odpočinul si. V době, kdy vozidlo jede rychlostí od asi 65 do 140 km/h mezi čárami vymezujícími jízdní pruh, systém DAA odhaduje celkovou míru únavy a snížené pozornosti řidiče na základ informací získávaných od přední snímací kamery (FSC) a od dalších systém vozidla. Následěn řidiče vybízí prostřednictvím multifunkčního displeje a varovné zvukové signalizace, aby přerušil jízdu a odpočinul si.
Systém DAA používejte pi jízd po dálnicích a rychlostních komunikacích."


Zobrazit přílohu 25705

Proto jsem to hned vypl :D
 
Já taky, nechápal jsem jeho počínání. A myslel jsem, že ještě sleduje, jak držím volant a jestli s ním hýbu, a vypne se tedy též. Ale kdepak, hlídač volantu je tu s námi pořád :rolleyes: Jen mám aspoň dobrý pocit, že je trochu samoučící, neotravuje tolik, jako dříve. Volant držím různě, podle potřeby dát odpočinout jedné či druhé ruce, a podle chutě či provozu, někdy pevněji, někdy lehce, někdy jednou rukou, někdy oběma, ale to asi nerozlišuje, pozná zřejmě jenom tlak na věnec. Asi mu je celkem jedno, jestli koriguju směr či nikoli. A zpočátku mě při lehkém držení buzeroval mnohem častěji než v poslední době :)
 
Moje podezření se potvrzuje. I když mi to bylo trochu divné, když nemám hlídání pruhů. Myslel jsem, že je tam na to ve vyšší výbavě další kamera (u někoho jsem na srazu určitě viděl, že toho tam měl u zpěťáku schováno víc). Pravidelně se mi ozývá když sjíždím z D5 na okruh směrem na letiště, nebo potom na sjezdu z okruhu, protože si tam ty zatáčky pokud nic nejede trochu zkracuju :)
 
Back
Top