• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Tažné zařízení na AWD diesel s AdBlue

Solverino

nový člen
15
Zdravím,
procházel jsem fóra, vyhledával a nic nenašel, tak se chci zeptat - řešil jste už někdo tažné zařízení na (zatím poslední) verzi KF, motor je nafta s AdBlue? Na internetu jsem nic moc nenašel, jen informaci, že se liší verze tažného zařízení u verze KF s AdBlue a bez (je tam dole navíc nádrž s močovinou). Prodejce nabízí tažné Bosal (prodávané jako originál Mazda) za asi 27.000,- to mi přijde hodně předražené. Máte někdo dobrý tip? Klidně i někam dojedu... díky předem.

David
 
Přidávám se k dotazu. Také jsem se chystal podobné téma zde založit. Z jara si chci nechat namontovat tažné (primárně pro přepravu kol, protože na střechu té CX-5ky už je to opravdu docela dost vysoko, stačí mi teď v zimě škrábat se do boxu s lyžemi...). Uvítal bych jakékoli zkušenosti, doporučení nebo naopak upozornění. Zatím zvažuji "originál" Mazda a asi i následnou montáž v autorizovaném servisu ale uvítám i jiné tipy případně možnosti instalace. Mimochodem, jak je to se zárukou na vůz, pokud si necháte zrovna takovou věc montovat někde jinde? ;) Ještě doplním, že v mém případě se jedná o benzínový motor, tak pokud bych to tady pak moc plevelil, tak to hodím do samostatného tématu ;)
 
Poslední úprava:
Ja som to riešil na CX-5 v autorizovanom servise, avšak ťažné bolo kvalitné a plne pozinkované zariadenie GALIA (SK výrobca pri Lipt.Mikuláši a jeho cena je len cca 200€ čo je sakra rozdiel oproti 900€ cene origo MAZDA) a elektrická inštalácia bola origo MAZDA. Môj konkrétny autorizovaný servis MAZDA bol zároveň aj oficiálnym montážnym strediskom ťažných GALIA a mechanická časť ťažného zariadenia nemá vplyv na záruku. Tým, že som ale elektrickú inštaláciu použil originálnu MAZDA, neovplyvnil som záruku kvôli zásahu do elektrickej inštalácie, nakoľko origo inštalácia je pripravená na pripojenie cez konektory a naviac je "rozumná" v tom, že pri cúvacích senzoroch rozlišuje že mám v zadu zapojený príves a tak mi zadné senzory zbytočne nepípajú, že je niečo (príves) v ich dosahu. Všimol som si problémy niektorých členov tohto fóra, že pri neoriginálnej el.inštalácii ťažného zariadenia museli pri pripojení prívesu vypínať celý systém senzorov, aby nepípal. Pri originálnej inštalácii pre ťažné zariadenie tento problém nie je. To je moja skúsenosť...
 
tecki: o takové variantě jsem taky uvažoval, tedy koupit si "neoriginál" Mazda (Bosal) a nechat si ho namontovat v Mazdě, na záruku by to nemělo mít žádný vliv, bohužel jsem zatím na nic moc nenarazil, chtěl bych pevné neodnímatelné tažné zařízení
 
To ťažné zariadenie je správne, ale elektrickú časť nekupuj, písal som že treba dať elektriku originál! ;) Kukni vyššie...
 
Originál kabeláž v Mazde stála cca 200€ a práca cca 150€ (práca za montáž ťažného + montáž elektroinštalácie). Podstatné bolo to, že samotné ťažné ma stálo 200€ a nie 600-900€...Na tom som iba ušetril...
 
Poslední úprava:
Originál kabeláž v Mazde stála cca 200€ a práca cca 150€ (práca za montáž ťažného + montáž elektroinštalácie). Podstatné bolo to, že samotné ťažné ma stálo 200€ a nie 600-900€...Na tom som iba ušetril...
V ktorom konkrétnom servise Ti to robili? Ď
 
KOVA Badín pred Banskou Bystricou...sú oficiálnym dealerom a servisom MAZDA...
 
Hned po kupe CX5 (22D110KW) som si dal namontovat TZ AutoHak a sluzi uz 3.rok, bez nejakych problemov. Jediny problem bol, ze objednali z Nemecka zle kable (no hold nove auto vtedy) a ked to zistili, tak musel som pockat par dni, kym prisli nove kable. Cele to vyslo do 440 eur tusim, robili to Autocar Senec. Detaily si uz nepamatam, preco som sa rozhodol pre Autohak, ale bola tam moznost nejakej vymeny (nejaka cast TZ), ktore poskytuju len Poliaci.
 
Tak nakonec jsem koupil klasiku Bosal - Oris vč. originál eletriky a nechal namontovat přímo v Mazdě (celkem za všechno cca 12.500,-) - zatím spokojenost. Mohu doporučit.
 
Varianta koupit neorigo tažné a orig. elektriku + montáž řešit v Mazdě se mi celkem zamlouvá. Orig. elektriku lze koupit jen v Mazdě nebo lze i jinde? Zapojí to v mazdě i když budu mít neorigo tažné i neorigo elektriku? Jde mi o to, že dávat skoro 5k za svazek kabelů mi příjde celkem dost.
 
Origo elektriku musíš kúpiť v Mazde kde ti ju aj so zárukou namontujú bez straty záruky, má to logiku...Mechanická časť ťažného zariadenia nemá vplyv na záruku auta, takže treba oceniť prístup toho servisu Mazda, ktorý je vôbec ochotný namontovať mechanickú časť ťažného ktoré nie je originál Mazda. Ja som z opýtaných 5 autorizovaných servisov dostal kladnú odpoveď len od jedného servisu, ktorý bol zároveň aj certifikovaným montážnym strediskom neoriginálneho ťažného zariadenia (u mňa to bolo celopozinkované ťažné GALIA vyrábané na SK). Pokiaľ je auto nové a v záruke, takéto riešenie je asi rozumným kompromisom a ďalej by som už nešiel (neautorizovaný servis, neautorizovaná elektrika a neznačkové ťažné ktoré nie je od Mazdy)... Jednoznačne najväčšia položka je aj tak práve mechanická časť ťažného u Mazdy ktorá stojí pri odnímateľnom ťažnom takmer 850-1100€, že origo elektrika stojí o 50€ viac by som už neriešil. Navyše origo elektrika vie automaticky vypínať aj senzory vzadu keď zapojíš príves, pri neoriginálnej elektrike ti stále počas jazdy senzory hlásia poplach a musí preto vypnúť celý systém senzorov, samotné zadné sa nedajú vypínať.
 
Poslední úprava:
Tak nakonec jsem koupil klasiku Bosal - Oris vč. originál eletriky a nechal namontovat přímo v Mazdě (celkem za všechno cca 12.500,-) - zatím spokojenost. Mohu doporučit.
Kde konkretne si prosim kupoval to tazne s elektrikou a kde sis to nechal namontovat? Jde mi o to, ze mnou osloveny autorizak se zatim cuka s tim montovat neco jineho nez je original (byt by to melo byt jen to tazne, elektrika bx pak uz byla origo Mazda).
 
Zdravím,
potřebuji poradit, na Mazdičce CX-5 KE nejsou parkovací senzory ani kamera, ale přesto ne tedy vždy, ale když jsem zapojil káru a na něm skutra asi po ujetí cca 1km se při zastavení a stal jsem na brzdě ozvaly ze zadní části vozu nějaký tóny pipani cca 6x za sebou. Pak už celou dobu nic. Dnes se mi to ozvalo zase. Žádný výstrahy červený trojúhelník nic takového.
Nevíte co to bude, je to zvuk ze zadní části .
Díky za info.
 
Back
Top