• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Těsnění škrtící klapky

SkyAcesCZ

nový člen
28
Mazdar,

dá se někde koupit na mazdu 6 GH 2.5i těsnění škrtící klapky nebo jenom originál MAZ LFE213655 za 1202,- kč ?

Díky
 
Nevim zda dat tolik peněz, určitě umí dat Mazda i slevu. Jinak co te vede k výměně?
 
Nevim zda dat tolik peněz, určitě umí dat Mazda i slevu. Jinak co te vede k výměně?
Chystám se ji vyčistit, jelikož mi auto trošku škube, je doporučeno vyměnit těsnění, když už bude dole.

Zatím mi mazda slevu nenabídla, vždy chtěli jen prachy.
 
Vitej mezi námi, máš mazdu a ještě 2.5 - jednoduše - jinou možnost než OEM díl nemáš
 
Vitej mezi námi, máš mazdu a ještě 2.5 - jednoduše - jinou možnost než OEM díl nemáš
No v jednom vláknu tu řešil někdo vířivé klapky a dal tam odkazy na komplet těsnění z ali, ale to se mi čekat nechce, ale pokud není náhrada, tak si budu muset počkat.
 
Alebo ju vycistis bez poskodenia tesnenia, das tam handru, noviny atd. Ten cistic (benzin) sa rychlo odparuje
 
Alebo ju vycistis bez poskodenia tesnenia, das tam handru, noviny atd. Ten cistic (benzin) sa rychlo odparuje
No jo ,ale pokud je špinavá, tak ten hnus nateče pak do motoru, nebo myslíš když ji sundám ?

Já používám čistič brzd bez acetonu a gumky jako nový
A demontujuješ ji ? Na bývalé mazdě jsem nějaké těsnění vůbec neřešil, jelikož tam nebyla guma.
 
Na čištění Škrtící klapky existuje Sprej od Liqui moly který funguje naprosto spolehlive.
napriklad tu
Popripade její alternativa od Motulu
 
1) To těsnění je z takového silikonu (plus minus) a je obvykle úplně v pořádku, nesmáčklé, nepotrhané, netřeba řešit.
2) Bez sundání klapky nemá cenu ji čistit. To, co vidíš bez demontáže je tak 10% bordelu, co najdeš potom zezadu
3) Odpojit baterii
4) Používej ideálně VÝHRADNĚ čističe k tomu určené a i tak bych s nimi šetřil. Osička, na které drží ta samotná kulatá klapka má uložení vedoucí dovnitř do motorku, kde je samozřejmě elektrická část. Zbytek si domysli. Doporučuji zlehka zastříknout, nechat chvíli působit, vzít JEMNÝ štětec a JEMNĚ to manuálně vyčistit tím štětcem + dál ostříknout do čista a vytřít třeba papírovou utěrkou, nebo obětovat "švédskou" mikrovláknovou utěrku. Tu klapku si MUSÍŠ pootevřít ručně. Jinak to prostě nevyčistíš dobře.
5) Po seskládání a zapojení baterie tě čeká adaptační procedura, může být, že ani nenastartuješ (respektive ti to hned zdechne, případně budeš mít volnoběh tak nízký, že to úplně slyšíš a cítíš, jak ten motor chudák trpí). Je obvykle nutné dodržet takový "zasvěcovací" rituál té klapky. Je to zde vypsáno v nějakém vlákně.

V zásadě takto v rychlosti
- vyčistím, seskládám, zapojím akumulátor
- sednu, zapnu zapalování, ale nestartuju. Promáčknu pozvolna plyn až na podlahu, chvilku držím, pozvolna pouštím - takto opakuji já osobně 2x - 3x
- následně start motoru bez klimy, bez světel, bez rádia, prostě NIC - nechat cca 3-5min - může se přidat třeba na 2500ot 2x-3x - koukat kde mám volnoběžné otáčky - pokud to není úplně studený, nakrátko probrnknout plyn nadoraz (ještě než doběhnou otáčky kodví kam - jde o to, polohovat klapku, ne trápit auto v červeným, klapku lze dostat nadoraz a přitom nepřekročit ani 4000ot)
- stále za běhu motoru zapnu vše - rádio, klimu atd. - opět navýšení otáček, zase koukat kde mám volnoběh
- zkušební jízda, během které je nutné přidat plyn na krátkou chvíli naprosto do maxima - abychom si rozuměli, to neznamená mít tam 7000ot/min, to znamená, že jedu třeba do kopce na 4ku 80km/hod a přidám plný kotel = klapka se otevírá do maxima - s otáčkami to nesouvisí - během jízdy vystřídat 2 režimy, kdy nemám zaplé kromě světel nic a pak ten, kdy mám zaplé všechno.

Takto provedeno by mělo stačit najet fakt jen pár km - určitě ne 50. 10-15km bohatě stačí.

Čištěním NEDEMONTOVANÉ klapky se dostaneš akorát do fáze, že ti bude auto chcípat na volnoběh a stejně bys to musel nějak (viz výše) adaptovat, resumé je, že jsi nevyčistil nic, klapku jsi rozhodil, utratil prachy za sprej, hodinu se s tím mordoval a výsledek čistá NULA.

Osobně mám vyzkoušen jako dobře fungující sprej na čištění klapek výrobce MOTUL a funguje to pro mé potřeby jak si představuju.
 
1) To těsnění je z takového silikonu (plus minus) a je obvykle úplně v pořádku, nesmáčklé, nepotrhané, netřeba řešit.
2) Bez sundání klapky nemá cenu ji čistit. To, co vidíš bez demontáže je tak 10% bordelu, co najdeš potom zezadu
3) Odpojit baterii
4) Používej ideálně VÝHRADNĚ čističe k tomu určené a i tak bych s nimi šetřil. Osička, na které drží ta samotná kulatá klapka má uložení vedoucí dovnitř do motorku, kde je samozřejmě elektrická část. Zbytek si domysli. Doporučuji zlehka zastříknout, nechat chvíli působit, vzít JEMNÝ štětec a JEMNĚ to manuálně vyčistit tím štětcem + dál ostříknout do čista a vytřít třeba papírovou utěrkou, nebo obětovat "švédskou" mikrovláknovou utěrku. Tu klapku si MUSÍŠ pootevřít ručně. Jinak to prostě nevyčistíš dobře.
5) Po seskládání a zapojení baterie tě čeká adaptační procedura, může být, že ani nenastartuješ (respektive ti to hned zdechne, případně budeš mít volnoběh tak nízký, že to úplně slyšíš a cítíš, jak ten motor chudák trpí). Je obvykle nutné dodržet takový "zasvěcovací" rituál té klapky. Je to zde vypsáno v nějakém vlákně.

V zásadě takto v rychlosti
- vyčistím, seskládám, zapojím akumulátor
- sednu, zapnu zapalování, ale nestartuju. Promáčknu pozvolna plyn až na podlahu, chvilku držím, pozvolna pouštím - takto opakuji já osobně 2x - 3x
- následně start motoru bez klimy, bez světel, bez rádia, prostě NIC - nechat cca 3-5min - může se přidat třeba na 2500ot 2x-3x - koukat kde mám volnoběžné otáčky - pokud to není úplně studený, nakrátko probrnknout plyn nadoraz (ještě než doběhnou otáčky kodví kam - jde o to, polohovat klapku, ne trápit auto v červeným, klapku lze dostat nadoraz a přitom nepřekročit ani 4000ot)
- stále za běhu motoru zapnu vše - rádio, klimu atd. - opět navýšení otáček, zase koukat kde mám volnoběh
- zkušební jízda, během které je nutné přidat plyn na krátkou chvíli naprosto do maxima - abychom si rozuměli, to neznamená mít tam 7000ot/min, to znamená, že jedu třeba do kopce na 4ku 80km/hod a přidám plný kotel = klapka se otevírá do maxima - s otáčkami to nesouvisí - během jízdy vystřídat 2 režimy, kdy nemám zaplé kromě světel nic a pak ten, kdy mám zaplé všechno.

Takto provedeno by mělo stačit najet fakt jen pár km - určitě ne 50. 10-15km bohatě stačí.

Čištěním NEDEMONTOVANÉ klapky se dostaneš akorát do fáze, že ti bude auto chcípat na volnoběh a stejně bys to musel nějak (viz výše) adaptovat, resumé je, že jsi nevyčistil nic, klapku jsi rozhodil, utratil prachy za sprej, hodinu se s tím mordoval a výsledek čistá NULA.

Osobně mám vyzkoušen jako dobře fungující sprej na čištění klapek výrobce MOTUL a funguje to pro mé potřeby jak si představuju.
Jen te ještě trochu upravim. Pokud bude sundavat škrtící klapku tak tu kalibraci provadis protože jsi smazal nastavení.
BTW tak osika ma od spalovací komory a elektronikou těsnění takže pokud ho doopravdy něčím ostrým neposkodis tak nemá šanci tam cokoliv zatéct.
Vetsi problem muže nastat ale v elektronice protoze pokud mas starší auto tak se začnou lámat kabely u vstupu konektoru nebo samotny konektor.
 
K tomu smazani/rozhozeni obvykle proste dojde...A to bud odpojenim, nebo tim, ze to clovek neodpoji a hrabe se v tom, nebo kombinace + "cisti" tu klapku jen z pristupne strany a neprovede demontaz.

S tim utesnenim klapky - ja to radim tak, aby to bylo na jistotu. Ty auta maji dnes skoro 12...14let. A to tesneni neni vecne. Klapka NEJDE koupit v nahrade a original, pokud je nekde vubec dostupny stoji pokud je mi znamo 16 000Kč. Takze to proste radim pro jistotu tak, aby to bylo s minimalnim rizikem.

Napsat nekomu, ze muze pouzit cistic na brzdy za tretinovou cenu sice jde. A pouzit taky jde. Ale nikomu to radit nebudu apod.
 
Ta adaptacia po vycisteni bude v realnom svete presne naopak ako to bolo popisane vyssie, kedze klapka kvoli bordelu umelo otvarala viac na volnobeh, jak ju vycistis budes mat volnobeh trochu vyssi po starte, sadnes a jazdis, auto sa to nauci behom 5-10 minut jazdy v roznych rezimoch. Domaci kutili vyberaju celu klapku a cistia ju mimo auta, ja som ju odpojil od hadice airboxu, od sania, vsade naokolo narval handry hlavne do diery od sania a do motora kam bude vytekat cistic, vezmes staru zubnu kefku a za 15 minut mas hotovo, len s tym hriadelom opatrne. Dolezite je odpojit bateriu. Ak ju budes celu demontovat musis poodpajat kabelaz elektroniky, ktora je stara a vychnuta a lahko ju poskodis, je tam aj pcv hadica a z egr ventilu a vsetky tie spoje maju riziko poskodenia pri odpajani, preto ja som ju nechal na aute pri cisteni. Cistic dobry maju v autokelly napriklad nejak Drosenklappen reiniger alebo tak.
 
Ta adaptacia po vycisteni bude v realnom svete presne naopak ako to bolo popisane vyssie, kedze klapka kvoli bordelu umelo otvarala viac na volnobeh, jak ju vycistis budes mat volnobeh trochu vyssi po starte, sadnes a jazdis, auto sa to nauci behom 5-10 minut jazdy v roznych rezimoch. Domaci kutili vyberaju celu klapku a cistia ju mimo auta, ja som ju odpojil od hadice airboxu, od sania, vsade naokolo narval handry hlavne do diery od sania a do motora kam bude vytekat cistic, vezmes staru zubnu kefku a za 15 minut mas hotovo, len s tym hriadelom opatrne. Dolezite je odpojit bateriu. Ak ju budes celu demontovat musis poodpajat kabelaz elektroniky, ktora je stara a vychnuta a lahko ju poskodis, je tam aj pcv hadica a z egr ventilu a vsetky tie spoje maju riziko poskodenia pri odpajani, preto ja som ju nechal na aute pri cisteni. Cistic dobry maju v autokelly napriklad nejak Drosenklappen reiniger alebo tak.
JJ jak jsem uváděl To jsou dva čističe primo na to. Bud Liqui Molly Drosselklappen Reiniger nebo pod stejným názvem od Motulu.
 
Back
Top