• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Topení, únik chladící kapaliny

Atherion

člen KLANu
62
Zdravím,
Mazdíř mi úplně přestal topit, ikdyž ručička teploty ukazuje provozní teplotu. V zátěži a vyšších otáčkách pak topit trošku začne, ale jakmile běží na volnoběh, tak během pár vteřin zase fouká studený vzduch. Mizí mi chladící kapalina, ale žádné fleky pod autem nejsou a při vyšší zátěží to vypadá, že se kapalina vypařuje. Z ničeho nic se ale po delší zátěži začal přehřívat, ale stejně foukal ledový vzduch.

Kontroloval jsem víčko oleje a olej je krásně čistý, zbylá chladící kapalina je taky čistá.

Napadá někoho, čím by to mohlo být? Nebo je to jenom termostat a já moc panikařím? :D
 
V první řadě bych zkontroloval hladinu chladící kapaliny v CHLADIČI(kovová zátka),ne jen v plastové expanční nádobě(plastová zátka).Na termostat to nevypadá,nemáš náhodou zamrzlou chl.kapalinu v chladiči nebo v hadicích? Pokud tohle vyloučíš,tak zbývá jen to,že komprese se ti tlačí do chl.okruhu,udělá bublinu a ta se dostane k čerpadlu a jelikož to není kompresor ale čerpadlo,tak přestane cirkulace .Proto to netopí.Při té generálce srovnávali hlavu?Dělali tlakovou zkoušku hlavy?Stejně to tipuji,že máš málo vody,případně ještě po opravě zavzdušněné,nebo fakt zamrzlé.Dolej kapalinu,nechej oddělané víčko chladiče a nechej půl hodiny to bublat na volnoběh.A uvidíš,jestli ti utíkají po zahřátí bubliny.Pokud tohle nepomůže,zadělej víčka,pojezdi a zkontroluj,zda nejsou natlakované hadice.Pokud ano,tak rozborka motoru a udělat vše,jak se má.Kdyby byl termostat vadný,tak by to topilo mín a mín teploty by bylo na budíku.A pokud by se seknul v zavřené poloze,tak by se motor přehříval,ale topení by jelo jako čert,respektivě do té doby,než by vyvřela chladicí kap.
 
Tak jsem ještě celý motor pořádně prolezl i v otáčkách a zjistil jsem, že je asi jenom špatné těsnění reduktoru LPG, přes který kape chladící kapalina pryč. Takže naštěstí zbytečná panika a ve čtvrtek se s tím jede do servisu. Tak snad pak už konečně zlomí Mazdíř rekord a bude fungovat víc než dva týdny. :D

Každopádně moc děkuju!
 
Áno, jakmile to bylo pod tlakem, tak to skoro až cáká. Proto jsem na to nepřišel, když auto stálo.
 
Ahoj,
Mazda nam prestala topit-v plastove expanzce bylo nad max a v chladici malo vody. Nasledovalo odebrani prebytecne vody z plastove zpet do chladice a doliti cca 1,2litru-jeste by to chtelo dolit, ale ted nemam cim. Co je ovsem horsi, tak po startu, ktery mimochodem neni ted vetsinou napoprve (na prvni otoceni se motor prevali a nechce dal, na druhe vetsinou chytne), se bile zakouri z vyfuku. Podle me bez zapachu a ciste barvy-kouri 15-30sekund.
Autem jezdi z 90% manzelka a ta si toho topeni i koure vsimla po vymene baterie.
Je mozne ze by slo tolik vody do valce, ze to treba ani neprotoci celej cyklus??? A podle vseho se to stalo tak najednou???
Mate nekdo nejaky napad?
Diky
M6 GY nafta 105kW

Screenshot_2019-02-16-18-04-08-739_com.miui.videoplayer.png
 
Ahoj. Prosím tě, ráno až přijdeš k autu tak ho nastartuj, dvě minutky ho nech běžet. Pak ho stopni a mrkni na měrku oleje jestli není olej smísený s vodou .... vznikne bílá nebo šedá emulze.
 
Auto jezdi 3km do skolky a zpatky, takze vylozene couracky, takze tohle je pry celkem normalni-znamej to ma na 2autech s podobnym stylem uzivani...

IMG_20190216_140341.jpg
 
Ok, rano to teda vyzkousim a hodim foto,
zatim diky

Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
 
Takze hlasim, ze to bylo tesnenim pod hlavou...

Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
 
Zdravím Vás, včera som išiel po diaľnici asi 200 km spolu a keď som došiel tak som ráno zbadal pri preventívnej prehliadke ze mi ubudlo asi deci chladiacej zmesy z tej nádobky co je pri chladiči... Išiel som normálne predpisovo 130 a kde tu pri predbiehaní som pridal proste normálna jazda.. Pozeral som ci to niekde tečie alebo tak len no teraz je v celku problém keď je mokro ale nič také podozrivé som nenašiel.. Tak som to dnes dolial a išiel odskúšať na diaľnicu po zahriati som mu dal aj vyššie otáčky a nič žiadny únik ani strata zmesy prešiel som asi 60 km... Vedel by mi niekto poradiť ako zistiť či to není aj niečo horšie ako len nejaké zle spoje alebo ešte v tom lepšom prípade prasknutý chladič? Myslím tým tesnenie pod hlavu alebo prasknutý blok motora a podobne.. Emulziu v oleji som nenašiel, výfuk nekuri na bielo jedna sa o Mazdu 6 benzín 2.0 108 kw a ma 215 tk
Ďakujem vopred za prípadné odpovede :)
 
Zdravím Vás, včera som išiel po diaľnici asi 200 km spolu a keď som došiel tak som ráno zbadal pri preventívnej prehliadke ze mi ubudlo asi deci chladiacej zmesy z tej nádobky co je pri chladiči... Išiel som normálne predpisovo 130 a kde tu pri predbiehaní som pridal proste normálna jazda.. Pozeral som ci to niekde tečie alebo tak len no teraz je v celku problém keď je mokro ale nič také podozrivé som nenašiel.. Tak som to dnes dolial a išiel odskúšať na diaľnicu po zahriati som mu dal aj vyššie otáčky a nič žiadny únik ani strata zmesy prešiel som asi 60 km... Vedel by mi niekto poradiť ako zistiť či to není aj niečo horšie ako len nejaké zle spoje alebo ešte v tom lepšom prípade prasknutý chladič? Myslím tým tesnenie pod hlavu alebo prasknutý blok motora a podobne.. Emulziu v oleji som nenašiel, výfuk nekuri na bielo jedna sa o Mazdu 6 benzín 2.0 108 kw a ma 215 tk
Ďakujem vopred za prípadné odpovede :)

Já bych ještě nepanikařil a zkusil dolít a hlídat. Mohl se ti jenom odvzdušnit radiátory takže ti nic unikat nemusí.
 
Ahoj, možná i mne postihl problém z téhle kategorie. Omlouvám se za dlouhý román. Mám SKYACTIV-G 2.0. Před pěti měsíci jsem vyměnil vadný termostat a dal novou chladicí kapalinu FL22. Ačkoli jsem dodržel postup pro odstranění vzduchových bublin v nové náplni, na podzim mne nefungující topení upozornilo, že něco není v pořádku. Topení začalo hřát po dolití chladicí kapaliny, ale když od té doby sleduji její stav pravidelně před každou jízdou (studený motor), nedokážu si vysvětlit, co vidím. Příklad: chladič plný pod víčko, expanzka do poloviny mezi rysky. Při příští kontrole to samé, ale při následující už hladina pod víčkem chladiče není vidět, zatímco v expanzce je stejná, jako byla. Myslel jsem, že účelem expanzky a ventilů ve víčku chladiče je držet stálou hladinu v chladiči (přetlakem vyteče do expanzky, podtlakem se vrátí zpátky).
1703074654707.png
Hladina pod víčkem chladiče se neobjevila ani po dolití přibl. ¼ litru. Od výměny jsem nalil do chladiče + expanzky už 8 litrů (udávaný objem 7,3 l – expanzka v tom je nebo není?). Motor běží normálně, žere normálně, po startu kouří normálně, není na něm vidět nic zvláštního, kam oko dohlédne. Modrá kontrolka studeného motoru zhasíná po chvíli jako obvykle. V díře, kam se leje olej, i na olejovém víčku zespod čistý olej. Jen na převodovce jsou shora čtyři kaluže, ale ty snad vznikly při sundání víka termostatu a kupodivu se za těch 5 měsíců neodpařily ani nevycákaly. Nevím, jak jinak by se chladicí kapalina na tyhle místa mohla dostat. Hadice i spony nad těmi kalužemi se zdají suché a nepoškozené.
1703074616127.jpeg
V servisu by měli mít zkoušečku těsnosti chladicího okruhu (pumpička + tlakoměr), která se připojí místo víčka chladiče. Mám tam pro jistotu zajet? Může být blbé víčko chladiče? Přece by mělo stačit kontrolovat jen hladinu v expanzce. Hladina v chladiči by se měla o sebe postarat sama. Na jaké úrovni (při studeném motoru) se sama udržuje, když je všechno v pořádku?
 
@Jirkav pokud je tam někde díra nebo netěsnost, tak se ztratí ten podtlak co má tahat vodu Z expanzky DO chladiče při chladnutí vody. Proto může být chladič prázdný a pořád expanzka plná. Ale ano, může to dělat i víčko chladiče.

Ta kaluž tam po 5 měsících ježdění nemá co dělat. Hledal bych problém tam. Respektive není problém tu kaluž vystříkat obyčejnou nebo destilovanou vodou a potom sledovat jestli po pár dnech ježdění zase nezezelená.
 
Díky Max6 za odpověď. Dnes jsem prohlížel auto co nejdůkladněji shora i zespod. Tím jsem přinejmenším zjistil, že únik není starší než 2 měsíce. V říjnu jsem totiž měnil olej v převodovce a takového bordelu, co jsem dnes našel na plastovém krytu a tepelném štítu za ním, bych si přitom dozajista všiml.
1703189791292.jpeg
V kontrastu s tím je, že jsem vůbec nenašel ani náznak, odkud by zelená chladicí kapalina mohla téci nebo stříkat. Celý motor vypadá zespod úplně suchý (naštěstí!). Převodovka je mokrá, ale jen na dvou místech – jedno jsem vyfotil včera a druhé je tady:
1703189810579.jpeg
Všechno nad těmi dvěma mokrými místy, kam byl přístup, jsem prohlédl a osahal. Nic. Zbývá jen prostor pod baterií, kterou jsem zatím nevyndával. Je pod ní vůbec nějaká část chladicího nebo topného systému? Už mne napadá jen znovu pod to vlézt a nechat nastartovat motor.
 
Zároveň po 10 letech je docela nebezbečný měnit tuhle kapalinu. Byť ta FL22 je opravdu kvalitní, tak po týhle době v ní může už vznikat "vodní kámen", kterej ti odrovná těsnění. Teda potom ta nová kapalina začne tu usazeninu z těsnění rozpouštět a ty poškozený těsnění začnou téct.
Zlatá slova. Pohledem zespod při běžícím motoru jsem objevil, že kapalina uniká kolem krytu termostatu. Žádný ze tří šroubů, kterými je připevněn, není volný. Termostat jsem měnil v červenci. Ještě v říjnu byl chladicí okruh těsný, teď teče jako Dunaj. Tohle místo jsem samozřejmě podezříval od začátku, ale myslel jsem si, že by musely být vidět nějaké stopy po chladicí kapalině na převodovce v místě, kam její kapky ze spodní strany krytu termostatu dopadají. Žádné tam nejsou.
Zbývá splašit nové těsnění, které tam snad je (o vánocích hračka), a zopakovat si demontáž krytu termostatu.
 
Namontovaný nový termostat byl TH24782G1 (Gates). Těsnění na něm už bylo. Koupit a namontovat znova ten samý asi není nejlepší nápad. Nemá někdo tip na vyzkoušený výrobek do mé CX-5 (VIN JMZKEK97600103667)?
 
Back
Top