• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Upozornění na únavu řidiče

Roman23

člen KLANu
41
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jak funguje systém na hlídání únavy řidiče, který po určité době pípne a ukáže mi na displeji kafe a že je čas na přestávku. Na můj vkus mi to pípá dost často (rozhodně méně než za dvě hodiny od startu či poslední zastávky). Nejde o zásadní problém, jen mě to zajímá :). A vždy se leknu, protože to pípnutí je skutečně hlasité, ale to se dá pochopit...
 
Mne to pípalo niekedy po pol hodine, niekedy ani po 3 hodinách.. Vypol som to a nechýba mi to. Myslím že by to malo byť napojené na systém držania v pruhu a keď musí často zasahovať, tak to berie ako únavu, ale neviem.

Viac mi vadí, keď na rovnej ceste vyskočí hlásenie, aby som držal volant a musím zatočiť hore-dole aby to bolo ticho. Tiež je to otravné.
 
Stejně jako @myscho , ani po několika měsících to nedávalo pokoj a zbytečně rušilo. Takže také vypnuto.
Co se týče držení volantu, mám trochu pocit, že je systém samoučící, protože po čase to otravuje jen sporadicky, tj. na dálnicích tak sumárně zhruba po 250 - 350 km jízdy, tedy třeba každou třetí jízdu , podle okolností. A mám pocit, že v tom nehraje tolik roli točení volantem, byť také, jako tlak na volant - asi je tam nějaký tenzometrický či tlakový senzor, který zjistí, že volant jen lehce přidržuju a nevisím na něm oběma rukama.
 
Díky. Přiznám se, že jsem nevěděl, že to jde vypnout. Asi tak udělám. Pokud to reaguje na to, že zasahuje hlídání pruhů, asi by to bylo vysvětlení, protože po dálnicích, kde jsou teď opravy, často přejíždím krajnici, abych jel v "novém" pruhu, takže se mě to snaží vrátit. To držení volantu se mi neděje, držím ho sice někdy jednou rukou, ale v místě, kde to asi chytá senzor (na 9.hodině). Vím, že někdo říkal, že drží na dalnici volant jednou rukou na volantu v dolní části a pak ho to právě prudí, aby chytil volant.
 
Hlidani pruhu mam trvale vypnuto a stejne me to obcas na kafe a prestavku upozorni, jen v tom to nebude ?
 
Hlidani pruhu mam trvale vypnuto a stejne me to obcas na kafe a prestavku upozorni, jen v tom to nebude ?
Je to údajně ve stylu řízení. Aspoň u BP to tak je. Systém se pustí nějak po 20-30 minutách a sleduje, jestli se nemění váš styl jízdy (Škubání za volant, brzdy, plyn apod) + tam samozřejmě je kamera, která ale netuším, jak funguje.
 
Hlidani pruhu mam trvale vypnuto a stejne me to obcas na kafe a prestavku upozorni, jen v tom to nebude ?
Já si myslím, že to pruhy hlídá nezávisle na tom, jestli máš hlídání pruhů zapnuté nebo ne. Já hlídání pruhů ani nemám ve výbavě, přesto mazda pravidelně piští v zatáčce ve sjezdu z D5 směrem k letišti když přejedu krajní čáru abych chytnul apex ;).
 
á hlídání pruhů ani nemám ve výbavě, přesto mazda pravidelně piští v zatáčce ve sjezdu z D5 směrem k letišti když přejedu krajní čáru abych chytnul apex
Že by ve výbavě Revolution nebylo hlídání pruhů? No opravdu, v ceníku M3 2017 je až v TOP. U M6 2017 je už v Revolution. Ale evidentně tam kamera je, když je tam rozeznávání značek a přední SCBS - nebo tam je i radar? Takže na pozadí opravdu pruhy hlídat může. Ale s varováním o přejetí čáry, když to mám deaktivované, jsme se dosud nesetkal.
 
Myslim ze to hlidani unavy nejakym zpusobem skutecne sleduje styl jizdy a napr. pohyb uvnitr pruhu, i kdyz mam LKA vypnute. Taky mi prijde, ze sleduje ten uchop volantu, nikoliv jen "prave ted", ale poslednich x minut. Kdyz jsem jezdil denne stejnou dlouhou trasu do/z prace, misto, kde me upozorni na odpocinek, se odlisuje, a docela to koreluje s tim, jak moc se opravdu citim unaveny a venuji rizeni. Obvykle se mi tedy nezobrazilo za celou cestu domu (kolem 65km, necela hodina), a nebo se mi typicky zobrazi cca po 35 - 45 minutach na ruznych mistech po sjeti z dalnice; od toho ta moje domnenka, ze to hlavne sleduje presnost vedeni auta v pruhu, kde na dalnici je velka rezerva, ale na okresce to hned vnima moje pripadny priblizovani se pruhum a obecne mene klidnou jizdu s vice (mymi) korekcemi a (nejspis) castejsi prehmatavani a volnejsi uchop volantu.

Jen takova na okraj — kdo nekdy zazil defekt za jizdy, nebo nejaky necekany vyskok zvirete pod auto, ten drzi volant vzdy alespon jednou rukou na spravne poloze i na uplne rovince :)
 
Back
Top