• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Ventily a VCV

Retrin

člen KLANu
98
Zdarec!
Resil nekdo z Vas na 2.5 125kw nastaveni/serizeni ventilu? A dalsi dotaz je variabilnimu casovani…taky resil/delal to nekdo?

Mam najeto 142.000 uvazuju ze bych si na jare do toho pustil (s tatou) spolu s cistenim a kontrolou striku (viz. Muj pripsevek o poskubavani)

Mate nekdo k tomu informace?napriklad vule, na si dat pozor atd atd ? Diky!
 
Tak vůle i postup jsou v servisním manuálu. Já teď budu mít 260tkm a věřím že to nikdo nikdy nedělal, ale vzhledem k penězům co auto sežralo na to kašlu, zvlášť když mě v dalším roce čeká pořízení obou sad gum a komplet desky s kotoučama což vychází cca 35tis Kč
 
Tak vůle i postup jsou v servisním manuálu. Já teď budu mít 260tkm a věřím že to nikdo nikdy nedělal, ale vzhledem k penězům co auto sežralo na to kašlu, zvlášť když mě v dalším roce čeká pořízení obou sad gum a komplet desky s kotoučama což vychází cca 35tis Kč
Aha. Diky ja ty servisni manualy jeste nevidel ,jdu je najit.

Verim😁 ja uz mam doma ty komplet predky EBC brdzy za 10 ale taky to necham na jaro az. 😊
 
Nazdar, ja som pri 130k km dal spraviť vôle ventilov - 7 zo 16 zdvihátok bolo na výmenu. Variabilné časovanie, resp. variátor je súčasťou rozvodov, ktoré mi mechanik pri tých 130k km menil na kompletku tiež.
Jediné trhnutie, ktoré som do výmeny rozvodov cítil, bolo keď som povedzme s ľahšou nohou plynulo akceleroval a autom trhlo pri cca. 3000ot (SVT).
Pri výmene oleja pri 120k km som našiel v oleji hliníkové piliny (asi práve variátor omlátený od povolenej reťaze).
A motor od 4000ot. vyššie nepríjemne kovovo "zvonil" (asi zdvihátka ventilov).
Všetko zmizlo, odvtedy +40 tisíc km a bez problémov.
 
Nazdar, ja som pri 130k km dal spraviť vôle ventilov - 7 zo 16 zdvihátok bolo na výmenu. Variabilné časovanie, resp. variátor je súčasťou rozvodov, ktoré mi mechanik pri tých 130k km menil na kompletku tiež.
Jediné trhnutie, ktoré som do výmeny rozvodov cítil, bolo keď som povedzme s ľahšou nohou plynulo akceleroval a autom trhlo pri cca. 3000ot (SVT).
Pri výmene oleja pri 120k km som našiel v oleji hliníkové piliny (asi práve variátor omlátený od povolenej reťaze).
A motor od 4000ot. vyššie nepríjemne kovovo "zvonil" (asi zdvihátka ventilov).
Všetko zmizlo, odvtedy +40 tisíc km a bez problémov.
Diky za odpoved 😊
 
@no_hits Toľko som za to samozrejme nedal. Tých 20+k stojí variátor u nás. Chlapík vtedy objednával rozvody komplet z JPN a vyšli tuším na nejakych 1200€ (vrátane CLO+DPH). Variátor bol ale najdrahšia položka za nejakých 300? Už si to presne nepamätám.
 
Vim, že když jsem se dival na ceny tak variator stojí tolik co všechny ostatní komponenty rozvodů dohromady
 
Cez Amayama z JPN momentálne diel LF94-12-4X0C za 140€ plus poštovné, CLO, DPH.
Problém je dlhá čakačka (ja som bol aj z tohto dôvodu vtedy bez auta 2 mesiace).
Slovenská Mazda vtedy nacenila diely na 2 násobok aj so zľavou pre "známeho" :)
Ale bolo by to o 4 dni v garáži. :laughing:
 
Back
Top