• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Vibrace

Petr N

člen KLANu
56
Zdravím, chtěl bych se zeptat. Mám problém s brzdami. Začali se chovat jakoby byl zvlněný kotouč. Při rychlosti nad 70km/h a vyšší při mírném brzdění se auto začne celé klepat a vybrovat. Koupil jsem nové kotouče i destičky a vyměnil jsem je. Při výměně jsem byl opravdu pečlivý. Vše jsem vyčistil a promazal(vodící drážky s plíšky obrousil, čepy i díry vyčistil, válec řádně rozhybal a promazal, veškeré dosedaci plochy vyčistil). Nasadil jsem nové kotouče a nové desky. Problém stále stejný. Můžete mi prosím někdo poradit kde může být ještě problém? Mazda 6 gh-mzr-cd.
Předem díky.
 
Nekonečný příběh napříč všemi Mazdami Co já si s tím užil. Nakonec ani nevím co pomohlo ale už 3 roky mám klid. Já tedy musel ještě převážit kola na Hunteru.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Podívej pokud ano, tak to by ti vibrovalo nad 100km i bez brzdění. Ona je Mazda obecně dost citlivá na správné vyvážení.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tak to nemám. Auto sedí při jízdě úplně skvěle. Jen když šlápnu na brzdu, tak se rozvibruje. A to tak že mi to škube volantem.
 
Pod prdelí bývá od zadních a z volantu zase od předních. Sundal bych kola a znovu je křížem pečlivě dotáhl.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Zdravím, chtěl bych se zeptat. Mám problém s brzdami. Začali se chovat jakoby byl zvlněný kotouč. Při rychlosti nad 70km/h a vyšší při mírném brzdění se auto začne celé klepat a vybrovat. Koupil jsem nové kotouče i destičky a vyměnil jsem je. Při výměně jsem byl opravdu pečlivý. Vše jsem vyčistil a promazal(vodící drážky s plíšky obrousil, čepy i díry vyčistil, válec řádně rozhybal a promazal, veškeré dosedaci plochy vyčistil). Nasadil jsem nové kotouče a nové desky. Problém stále stejný. Můžete mi prosím někdo poradit kde může být ještě problém? Mazda 6 gh-mzr-cd.
Předem díky.
Neměnil jste ložiska na předních kolech?Mně se stalo,že při výměně zkřivili těhlici při vybouchávání toho ložiska.Správně se má ložisko vylisovat.Pomůže buď výměna těhlice nebo přesoustružení kotouče přímo na voze.Dělají to některé servisy.Já jsem zvolil druhou variantu a naprosto v pohodě.
 
Dělaly mi to brzdy na předu po výměně levého náboje. Nechal jsem rozebrat brzdy, vyčistit, promazat, vyvážit kola a nic :D
Tak dlouho jsem se chystal na výměnu kotoučů, až se to srovnalo samo :D teď brzdí bez problému, bez cukání :)
 
Neměnil jste ložiska na předních kolech?Mně se stalo,že při výměně zkřivili těhlici při vybouchávání toho ložiska.Správně se má ložisko vylisovat.Pomůže buď výměna těhlice nebo přesoustružení kotouče přímo na voze.Dělají to některé servisy.Já jsem zvolil druhou variantu a naprosto v pohodě.
No... měnil. Tak to mi připadá že by mohlo být asi ono. Ložisko nešlo ven takže tam nějaké to vybouchavani proběhlo. A presoustruzeni kotouče přímo na autě slyším teda poprvé. Jsem K.V. neznáte někoho kdo to dělá tady poblíž?

Dělaly mi to brzdy na předu po výměně levého náboje. Nechal jsem rozebrat brzdy, vyčistit, promazat, vyvážit kola a nic :D
Tak dlouho jsem se chystal na výměnu kotoučů, až se to srovnalo samo :D teď brzdí bez problému, bez cukání :)
No to mě se to asi už nesrovna. Už to dělá celkem dlouho.
 
Spíš jeslti při zalosování náboje do ložiska nedošlo ke zkroucení toho náboje (když se použije moc velký tlak nebo nesprávný uchycení).
Ať tak nebo tak, tak pokud se to objevilo po výměně ložiska, tak buď máš možnost to udělat celý znovu a koupit nový ložisko i náboj nebo jak psal @Míra nechat kotouč přesoustružit přímo na náboji (autorizáky tuhle mašinu většinou mají). Když to necháš přesoustružit, tak si jen musíš pamatovat, že dokud to neopravíš, tak tohle budeš muset absolvovat s kažnýma novýma kotoučema.
 
Spíš jeslti při zalosování náboje do ložiska nedošlo ke zkroucení toho náboje (když se použije moc velký tlak nebo nesprávný uchycení).
Ať tak nebo tak, tak pokud se to objevilo po výměně ložiska, tak buď máš možnost to udělat celý znovu a koupit nový ložisko i náboj nebo jak psal @Míra nechat kotouč přesoustružit přímo na náboji (autorizáky tuhle mašinu většinou mají).
Ok. Díky. Jdu zjišťovat.
 
Ok. Díky. Jdu zjišťovat.
Tak jsem volal do autorizaku mazda Karlovy Vary. No a tam vůbec netuší o co jde. Prej jestli chci přerovnat kotouče, tak si je mám odnést někomu do garáže nebo do nějaký dílny. Že takové věci se tam nedělají. A to I přesto že jsem mu vysvětlil, že to potřebuji udělat přímo na autě. 🤦🤣

Spíš jeslti při zalosování náboje do ložiska nedošlo ke zkroucení toho náboje (když se použije moc velký tlak nebo nesprávný uchycení).
Ať tak nebo tak, tak pokud se to objevilo po výměně ložiska, tak buď máš možnost to udělat celý znovu a koupit nový ložisko i náboj nebo jak psal @Míra nechat kotouč přesoustružit přímo na náboji (autorizáky tuhle mašinu většinou mají). Když to necháš přesoustružit, tak si jen musíš pamatovat, že dokud to neopravíš, tak tohle budeš muset absolvovat s kažnýma novýma kotoučema.
Každopádně si nejsem popravdě úplně jistý jestli to nedělalo už i před výměnou. Pač minulý rok jsem toho dělal celkem dost.
 
V K.V. nevím kdo to má nebo nemá. Vím že to má třeba Autopalace Spořilov v Praze a za srovnání jednoho kotouče kdysi dávno chtěli 500Kč. Ale to je hodně let nazpět a nevím jak dneska

Jedná se o tenhle soustruh
Jj už jsem na to koukal 👍👍👍

Jj už jsem na to koukal 👍👍👍
No asi budu muset zajet do Prahy. Tady v okolí zatím nikdo. Téměř všichni ani netuší a slyší prý poprvé.
 
Každopádně si nejsem popravdě úplně jistý jestli to nedělalo už i před výměnou. Pač minulý rok jsem toho dělal celkem dost.
Ten náboj klidně mohl být "ohnutý" už před výměnou ložiska. Za ty léta určitě dostal hodně ran od vozovky. Na GH je to taková už klasika. Pokud začnou házet kotouče a dají se nový kotouče, který začnou házet do cca 5000-10000km znova, tak to bývá ten náboj.
Jediná vyjímka je, že by to začalo kopat okamžitě po výměně brzd (hned po výjezdu z dílny). To by pak značilo špatnou montáž.

Samozřejmě je na místě kontrola čepů (co drží těhlici a řízení), kontrola disků a pneu, , kontrola brzdového systému atd... než se začně utrácet za větší opravy - jde se tou nejjednoduší a nejlacinější cestou. Ale u GH občas stačí přeměřit úchylkoměrem samotný náboj (pokud není moc orezlý což by znemožňovalo odečet úchylky) a je to hned jasný.
 
Ten náboj klidně mohl být "ohnutý" už před výměnou ložiska. Za ty léta určitě dostal hodně ran od vozovky. Na GH je to taková už klasika. Pokud začnou házet kotouče a dají se nový kotouče, který začnou házet do cca 5000-10000km znova, tak to bývá ten náboj.

Samozřejmě je na místě kontrola čepů (co drží těhlici a řízení), kontrola disků a pneu, , kontrola brzdového systému atd... než se začně utrácet za větší opravy - jde se tou nejjednoduší a nejlacinější cestou. Ale u GH občas stačí přeměřit úchylkoměrem samotný náboj (pokud není moc orezlý což by znemožňovalo odečet úchylky) a je to hned jasný.
Ok. Budu se do toho muset vrhnout. Vezmu z práce hodinky se stojánkem a změřim házivost kotouče a pak i toho náboje. Doufám že to odhalim co nejdřív. Ale jak znám majdu tak ta potvora bude chtít vše. Sundá mi i kalhoty potvora jedna. 🙄🤣
 
No @Max6 bude pamatovat.
3 roky zpět jsem řešil stejnou záhadu a premereni bylo vše v naprosté toleranci. Takže já u náboje ani kotouče hazivost neobjevil.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
No @Max6 bude pamatovat.
3 roky zpět jsem řešil stejnou záhadu a premereni bylo vše v naprosté toleranci. Takže já u náboje ani kotouče hazivost neobjevil.

Samsung S22 256GB Tapatalk
U GH je to trochu jinak. Je tam jiná konstrukce náboj/ložisko a halvně úplně jiný tolerance pro házivost, protože GH má lepší uchycení těhlice na předním kole, takže tam to měření bývá objektivnější než třeba u BN
Spíš tam bude problém v tom, že ty auta už jsou dost starý což dává předpoklad, že ten náboj může být dost orezlý a to může znesnaďnovat měření pomocí úchylkoměru.
 
No @Max6 bude pamatovat.
3 roky zpět jsem řešil stejnou záhadu a premereni bylo vše v naprosté toleranci. Takže já u náboje ani kotouče hazivost neobjevil.

Samsung S22 256GB Tapatalk
No paráda teda. Takže to dooadne pokus/omyl a budu mít komplet nový podvozek. Uvidím no. Budu to muset nějak vyzjistit. A doufat že to najdu

U GH je to trochu jinak. Je tam jiná konstrukce náboj/ložisko a halvně úplně jiný tolerance pro házivost, protože GH má lepší uchycení těhlice na předním kole, takže tam to měření bývá objektivnější než třeba u BN
Spíš tam bude problém v tom, že ty auta už jsou dost starý což dává předpoklad, že ten náboj může být dost orezlý a to může znesnaďnovat měření pomocí úchylkoměru.
Takže to vypadá začít asi tím nábojem. Dát nový. A asi rovnou i ložisko. Když už to budu sundavat.
 
@Petr N to asi ne. Nejdřív bych to změřil a pak se uvidí. Případně to můžeš nechat slíznout na tom soustruhu, jen je pak naprd že až ty kotouče sjedeš, tak u nových kotoučů to budeš muset znova nechat stočit.
Na tom náboji by jsi neměl naměřit (podle servisní příručky) házivost větší než 0,05mm, ale za sebe říkám že jak na náboji bude házivost větší než cca 0,02-0,03 tak už je to špatně. Ono to pak i poznáš, když dáš nový ložisko s novym nábojem a přeměříš to, tak ty hodinky se takřka nehnou.
 
Back
Top