• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Volant se nevrací do středové polohy

Trevor

nový člen
4
Zdravím,

prosím o radu/nápad/řešení

mám CX30 FWD 150G rv2021 a už 4 měsíce pozoruji, že se mi volant nevrací přesně do středové polohy.

Modelová situace: na rovné silnici zatočím o 30 stupňů pustím volant a volant se vrátí do pozice cca 10 stup. a auto pokračuje v zatáčení odtud musím srovnávat na střed.

Dělá to na obě dvě strany podobně ( na levou trochu horší)
Při vyšších rychlostech stále musím milimetrově korigovat, pokud držím volant přesně ve středové poloze auto jede rovně, při lehkém vychýlení zase koriguji.

Dříve auto jelo jako po kolejích a volant se vracel "jak na pružině" , momentálně mám pocit, že auto naháním mezi čárami.

V autorizovaném servisu nic nenašli (na projížďce jsme nebyli), byl jsem na 3D geometrii a tam bylo vše v pořádku a ani prohození a vyvážení kol nepomohlo.


Je to normální jev (po 20tisíc km) ?

Auto je ještě v záruce a rád bych to znovu řešil v autorizovaném servise.
 
Ahoj, pokud máš pocit že musíš auto pořád jemně korigovat, tak bych zkusil zajet někam jinam na geometrii, ale hlavně bych si nechal zkontrolovat vůli v čepech (obzvlášť v čepech řízení). Tahle jemná vůle se dá kolikrát poznat jen tím, že se čep vyndá z těhlice a zahýbe se s ním rukou. 20000km je ale ultra málo na to aby se čepy vymleli, ale stát se může všechno. Přesně kvůli těmhle jemným korekcím jsem si měnil teď čepy řízení na svým autě, ale to má najeto 170000km a 12 let na krku, přitom při běžným testu (bez vyndání čepů) bylo vše v pohodě. Jak jsem čepy vyndal a zahýbal s nima rukou, tak v některých polohách byla drobounká vůle.

Jako první a nejlevnější variantu než začneš objíždět servisy celý Evropy bych zkusil dát jiný kola - jestli máš zimní tak úplně ideál a zkusit jestli problém je i s nima.
Vždycky je nejlepší začít od tý nejjednodušší a nejlevnější varianty.
 
Max6 -> díky za nápad a radu

geometrie byla měřená jak v autorizovaném servisu tak v servisu kde se na to specializují...předpokládám, že tam problém nebude.
Ty zimáky zkusím taky, ale na kola to taky nevypadá. (včera sem to řešil v pneuservisu)

Nejvíc mě trápí ten volant co se automaticky nevrací přesně na střed a předpokládám, že ta nutnost korekce při vyšších rychlostech s tím souvisí.
Čepy jsou zatím první kandidát. ( pak ještě zbývají tlumiče a jejich vrchní uložení, ale to mi bylo také vyvráceno)

Nikde jsem nic o tomto problému u tohoto auta nenašel.

Lehce doufám, že se tady objeví někdo kdo se s tím setkal a úspěšně vyřešil. Takhle to vypadá na zákopovou válku s autorizákem pokud chci udržet záruku.
Pokud někoho dostanu na projížďku předpokládám, že mi bude tvrzeno, že to je normální chování vozu.
 
Problém s volantem mám taky. Bohužel je to nahodilé a má to souvislost s nižší venkovní teplotou. Problém s nevracením jsem ale zaznamenal pouze v levotočivé zatáčce, druhá strana je OK. Současně s tím začne něco lehce povrzávat v tunelu volantu, je to zvuk připomínající drhnutí něčeho gumového. Většinou, když problém nastane, mám pocit, že volantu musím pomoci do původní polohy trošku větší silou, jak kdyby jsem se pral se servem nebo nějakým asistentem (vypnutí asistentů nepomáhá)... V servisu mi řekli, že jak to začne dělat, mám přijet, jenže když se auto ohřeje, tak problém vymizí a jak známo určitě moc iniciativy v hledání problému nevyvinou...
Co se týče neustálé jemné korekce při vyšších rychlostech, tak zrovna dnes jsem si říkal, že už mě to fakt štve. Kolama to asi není, dělá to jak na zimních (16"), tak na letních (18").
Vím, jen sem si postěžoval a s žádnou radou nepřišel, ale třeba to někoho popostrčí správným směrem :)
 
Back
Top