• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Výměna tlumičů a stabilizátoru

oragerison

nový člen
8
Je tam dokonce servisní akce na tlumiče a stabilizátory do VIN -111165: :)
Přestože specifikace odpružení byly navrženy za účelem dosažení nejlepší rovnováhy jízdního komfortu, jízdní stability a kontroly nad vozidlem, zjistili jsme, že jízdní komfort v určitých situacích, například na zvlněných vozovkách (kdy dochází k vertikálním pohybům především vzadu), nesplňuje konkrétní očekávání zákazníků:
  1. Optimalizace tlumicí síly předních a zadních tlumičů při nízkých a středních rychlostech
  2. Optimalizace síly pružiny zadního stabilizátoru.
Nevím teda, kde to testovali... :D


Jakože čím vyšší cena, tím větší šance na perfektně odladěné auto? Taková úměra neexistuje a 1,5 mega dneska stojí kde co.
zdravim, jde někde dohledat přesnější číslo VIN pro svolavani na tlumiče a stabilizatory?, díky za info
 
zdravim, jde někde dohledat přesnější číslo VIN pro svolavani na tlumiče a stabilizatory?, díky za info
To není svolávací akce. To si musíš postěžovat, že ti to drncá a když budeš mít posledních šest čísel VIN do uvedeného čísla, tak ti vymění tlumiče.
Na stránkách Mazdy lze dle VIN vyhledat, zda byla nějaká svolávačka na konkrétní vůz.
https://www.mazda.cz/servis-a-prislusenstvi/svolavaci_akce/
Servisní informace tam nejsou.

- závada ze svolávací akce AN019A Systémem sledování (VMC) - nevyřešena, termín řešení neznámý - nejde vyřešit dokud nebude vyřešena závada kamerového systému 360 a tam už druhý měsíc čekáme na řídící jednotku
Jsou tam uvedeny dva důvody: 1) Systém VMC se po zapnutí zapalování nemusí spustit.
2) Systém VMC může přestat fungovat z důvodu falešné detekce vnitřní poruchy.
Ten modul se měl přeprogramovat a pokud i po přeprogramování vykazoval chybu (DTC U2132:00 ve VCM), měl se vyměnit. Aktuálně je (KAAA-66-UU0G pro 4 kamery) nedostupný, což je IMO logické - start výroby, nedostatek součástek.
 
To jsou chmurné zprávy, u mě zatím baterka drží, při cca 3°C dala dojezd 29km na půlku baterky (z 95% na nějakých 50%), níž jsem baterku zatím nenechal spadnout, pravda lehčí trasa bez kopců. Spíše než na EV jedzdím na "udržovací" režim a držím pak tu hladinu akumulátoru kolem poloviny.

Když čtu ty problémy tak mě polévá horko :( Je fakt že jsem jednou zaznamenal to předčasné ukončení nabíjení také (vcelku brzy po připojení, asi půl hodinky po začátku nabíjení a zdaleka nebylo dosaženo požadovaného nabití). Zatím ale tápu jestli nedělám něco špatně.

i-sense se vypíná jakmile trochu naprší nebo nasněží, tak celou dobu bliká na palubce že i-sense není aktivní, celkem otravné, možná to jde vypnout.
 
To není svolávací akce. To si musíš postěžovat, že ti to drncá a když budeš mít posledních šest čísel VIN do uvedeného čísla, tak ti vymění tlumiče.

Servisní informace tam nejsou.
No vložil jsem svůj VIN a píše mi to, že se mně to také týká. Nikdo z Mazdy mě ale nekontaktoval (což se u AP Brno ale nedivím ). Mám jim volat, nebo by se měli sami ozvat? Nic mi teda nedrncá, ale pokud nějak poštelují ty tlumiče a stabilizátory na komfortnější jízdu, tak to bych teda rád provedl.

U baterie tedy pozoruji to samé jak ostatní, od poslední cca třetiny kapacity mám dojezd tak asi 5 -7 km a při režimu Normal se systém přepíná už na motor.
 
Je tam dokonce servisní akce na tlumiče a stabilizátory do VIN -111165: :)
Přestože specifikace odpružení byly navrženy za účelem dosažení nejlepší rovnováhy jízdního komfortu, jízdní stability a kontroly nad vozidlem, zjistili jsme, že jízdní komfort v určitých situacích, například na zvlněných vozovkách (kdy dochází k vertikálním pohybům především vzadu), nesplňuje konkrétní očekávání zákazníků:
  1. Optimalizace tlumicí síly předních a zadních tlumičů při nízkých a středních rychlostech
  2. Optimalizace síly pružiny zadního stabilizátoru.
Nevím teda, kde to testovali... :D


Jakože čím vyšší cena, tím větší šance na perfektně odladěné auto? Taková úměra neexistuje a 1,5 mega dneska stojí kde co.
zdravím, asi jsem z toho jelen, moje vinko končí 501106653 takže patřím do té možné výměny nebo ne? kde jste dohledali že zrovna do 111165 je možná výměna? na mé vinko mi to píše svolávačku jen na dotažení táhel, dík za nějaké info
1670420536289.png
 
Poslední úprava moderátorem:
zdravím, asi jsem z toho jelen, moje vinko končí 501106653 takže patřím do té možné výměny nebo ne? kde jste dohledali že zrovna do 111165 je možná výměna? na mé vinko mi to píše svolávačku jen na dotažení táhel, dík za nějaké infoZobrazit přílohu 43601
já jsem s výše uvedenými kódy už navštívil servis. Hodina a bylo hotovo. Ale co mě překvapilo, v Mazdě tvrdili, že jsou tři akce a podepisoval jsem papíry na tři SSP. Ale co bylo to třetí už nevím.
 
zdravím, asi jsem z toho jelen, moje vinko končí 501106653 takže patřím do té možné výměny nebo ne? kde jste dohledali že zrovna do 111165 je možná výměna? na mé vinko mi to píše svolávačku jen na dotažení táhel, dík za nějaké infoZobrazit přílohu 43601
No, to teda jsi. Tvoje VIN končí na 106653, takže je nižší než 111165, což je první auto, u kterého byla změna ve výrobě provedena. To jsme nikde nedohledali, takové je znění příslušné servisní informace. Ještě jednou opakuji, to není žádná svolávací akce nebo servisní kampaň, to se provádí jen když si zákazník stěžuje na jízdní vlastnosti. Nemá to žádný vliv na bezpečnost (svolávací akce) nebo funkčnost (servisní kampaň) vozidla, jen na uživatelský (ne)komfort.
já jsem s výše uvedenými kódy už navštívil servis. Hodina a bylo hotovo. Ale co mě překvapilo, v Mazdě tvrdili, že jsou tři akce a podepisoval jsem papíry na tři SSP. Ale co bylo to třetí už nevím.
AN018A (přeprogramování EPS), AN019A (přeprogramování nebo výměna VMC) a AN020A (utažení spojovacích tyčí stabilizátoru)

No vložil jsem svůj VIN a píše mi to, že se mně to také týká. Nikdo z Mazdy mě ale nekontaktoval (což se u AP Brno ale nedivím ). Mám jim volat, nebo by se měli sami ozvat? Nic mi teda nedrncá, ale pokud nějak poštelují ty tlumiče a stabilizátory na komfortnější jízdu, tak to bych teda rád provedl.
Sami od sebe ti to dělat nebudou. Tlumiče se neštelují, montují se nové spolu s novým zadním stabilizátorem.
 
Poslední úprava:
ahoj, info k výměně tlumičů? Máme CX 60 a chová se jak kostitřas, zkoušel někdo oslovit servis k výměně tlumičů, pokud ano, jak to probíhalo a jaký je výsledek. Mrzí mě, že jsem kupoval zajíce v pytli, bylo mě řečené, že japonci než dají Mazdu do prodeje tak pořádně odzkouší. Ten podvozek není dobrý nato, že tam je náprava a uložení prémiových aut. Za ty peníze tam měli být adaptivní tlumiče.
 
Takže u mě řešení kauzy "PODVOZEK a TLUMIČE": V začátku (auto mám od prosince) teda k vylepšení jízdních vlastností, kdy jsem taky měl pocit, že jezdím v kostitřadu, pomohlo sníženi tlaku v pneu (v servisu nafoukáno dle doporučení 2,6-2,7 , já jsem upustil na 2,4 a vlastnosti podvozku se opravdu hodně vylepšily...).
Po dvou dalších návratech do servisu (vrzající přední náprava, kterou jednou promazali, dle návodu od Mazdy, cože pomohlo na cca týden, a k tomu intenzivní pocit, že takto se nechová podvozek "prémiového" auta, zvláštní chování při propružení přes nerovnost...) mi včera technik oznámil, že objednali nové tlumiče a jak přijdou, tak mi je vymění...
 
určitě dej vědet, jestli se chová podvozek znatelně lépe, já mám VIN701105486, asi jedno z hodně prvních, auto jsem kupoval v Autopalace Spořilov a po tel. domluvě nemají problém tlumiče vyměnit
 
Moje auto mělo mít vyřešeno již z fabriky, ale nebylo tomu tak. Podvozek byl tragický a po stížnosti u dealera Autopalace Spořilov mi byl vyměněn kompletně celý podvozek včetně stabilizátorů i uložení.

MÁM TEĎ ZCELA JINÉ AUTO!

Konečně se to nehoupe jak motorový člun, divně to nedrnčí při předjíždění drobných nerovností. Stabilita se zlepšila. Je to nyní auto s premiérovým "feel".
 
musím reagovat na tvoji odpověď, protože mám auto také z Autopalace Spořilov, tak mě bylo řečeno, že se ještě nikdo neozval ohledně trvrdého podvozku a že ještě nikdy neměnily pružiny a že si to po 10000km sedne neboli změkne. Můžeš nějak přesněji specifikovat co všechno měnili, píšeš že je to jiné auto, už tomu ani nechci věřit, je to jako se spotřebou 1,5 na 100km. Žádal jsi importera o výměnu nebo rovnou servis na AutoSpořilov?
 
Řešil jsem to přes dealera. Klasicky jsem si dohodl termín (měl jsem naplánovanou delší dovolenou) předem vše sepsal do e-mailu a detailně popsal chování co to dělá a co by to dělat mělo. Chování podvozku jsem označil za nebezpečné, neboť opravdu nebezpečný byl. Moje primární stížnost byla na směrovou stabilitu na dálnici a při bočním větru. Dále na nebezpečné chování při propružení zadní nápravy.
 
Po staznosti u dealera mi minuly tyzden tiez vymenili predne a zadne tlmice a tiez zadny stabilizátor. Auto sa sprava vyrazne lepsie, komfortnejsia jazda a uz ziadne podskakovanie zadnej napravy, ci kopance od zadu. Auto sa sice teraz trochu viac naklapa v zakrutach, ale nic co by ma vyrusovalo, skor pred tym to bolo take neprirodzene tuhe v zakrutach, ako motokara.
 
Má niekto auto vyrobené s VIN číslom vyšším ako 111164 - posledné šesťčíslie? Vie mi potvrdiť, alebo vyvrátiť či pretrváva problém s tlmičmi a stabilizátormi alebo je odstránený? Vám všetkým čo to riešili v servise, mali ste vyrobené autá v spomínanom intervale?
 
Ja mam 9813 a vymenili mi tlmice. Mal som nahradne vozidlo s vin okolo 6500, technik tvrdil ze tam je povodny podvozok a ten nevykazoval divne spravanie, respektive sa spraval ako moj po vymene. Ine vady to vozidlo malo, takze by som aj technikovy veril ze to vozidlo bolo v konfiguracii v akej zislo z vyrobnej linky. Technik mi vravel ze nie vsetky CX60 vin nizsim ako 111164 maju vadne spravanie. Mozno je rozdiel vo vybave Takumi/Homura. Ja mam Homura, nahradne vozidlo bolo Takumi.
Inak pri silnejsiom bocnom vetre na dialnici je aj po vymene menej stabilne ako passat. Ale to je asi dan za vyssiu zastavbu(SUV).
 

Podvozok CX60. V tomto teste zobrali auto na okruh a v jednej šikane sa auto správalo veľmi nebezpečne. Registrovali ste aj vy podobné správanie na svojej CX60?
 
Tak tohle je přesně chování toho prvního podvozku. Rychlé zhoupnutí "kód hnědá".
Áno, je to ťažko opisatelné, preto je video autentické. Zvažujem kúpu auta a tento fakt ma odrádza. Bol som na testovacej jazde s dieslom a mam pocit ze som tam to nesprávne správanie podvozku stále cítil. Máš už vymenené tlmiče? Toto správanie podvozku je už odstránené? Je to diametrálne odlišné?
 
Back
Top