• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Výměna tlumičů a stabilizátoru

Po výměně je podvozek stále houpavý, ale nemá to druhotné zhoupnutí, které rozvlní celé auto. Je to sice malá změna v tuhosti a charakteristice pozvozku (tlumiče, stabík), ale auto se chová diametrálně odlišně.

Před výměnou probíhal půjezd hupem takto:
Průjezd hupem -> zhoupnutí předku, zhoupnutí zadku, přenesení váhy a částečné zhoupnutí předku, vytlačení předku zpět s odlehčením předku a další zhoupnutí zadku, plus ještě jeden dozvuk zhoupnutí zadku. Jako člun na vodě s tím, že při propružení ztrácelo auto směrovou stabilitu a bylo nutné volantem korigovat.

Po výměně:
Průjezd hupem -> zhoupnutí předku, zhoupnutí zadku a jemný dozvuk zhoupnutí zadku. To vše bez přenesení váhy na předek a souvisejících zhoupnutí. Korekce směru volantem není nutná.
 
Pred par dnami som mal moznost vyskusat dalsiu CX60 Takumi 2022 s vin nizsim ako 111164. Na moje prekvapenie mala este o malinko maksi podvozok ako moja Homura po vymene tlmicov. To ma len utvrdilo v tom, ze Mazda montuje inak nastaveny podvozok do Takumi ako do Homuri. Takumi je jednoducho komfortnejsia verzia a Homura je sportovejsie ladena. Nieco ako sport packet od WV. Ale pre mna bol ten sportovy podvozok nevyhovujuci pre toto vozidlo. Ja som nechcel sportove vozidlo.
Testovaciu jazdu pred kupou som mal na Takumi a nikto ma neupozornil na to, ze moze byt rozne ladeny podvozok na Takumi/Homura verzii. Nastastie to Mazda vyriesila vymenou.
 
Pred par dnami som mal moznost vyskusat dalsiu CX60 Takumi 2022 s vin nizsim ako 111164. Na moje prekvapenie mala este o malinko maksi podvozok ako moja Homura po vymene tlmicov. To ma len utvrdilo v tom, ze Mazda montuje inak nastaveny podvozok do Takumi ako do Homuri. Takumi je jednoducho komfortnejsia verzia a Homura je sportovejsie ladena.
Tlumiče se u PHEV liší jen podle VIN viz. tady. Dívám se do EPC:
Takumi AWD PHEV JMZKH0HB801129862 = KBB634011A přední pružina type 7, zadní pružina KS0A28011A type 7
Takumi AWD PHEV JMZKH0HB801115301 = KBB634011A přední pružina type 7, zadní pružina KR9W28011A type 6
Takumi AWD PHEV JMZKH0HBX01112898 = KBB634011A přední pružina type 7, zadní pružina KR9W28011A type 6
Homura AWD PHEV JMZKH0HB601112347 = KBB634011A přední pružina type 7, zadní pružina KR9W28011A type 6
Homura AWD PHEV JMZKH0HBX01109838 = KBB634011A přední pružina type 7, zadní pružina KS0A28011A type 7
Homura AWD PHEV JMZKH0HB601109531 = KBB634011A přední pružina type 7, zadní pružina KR9W28011A type 6
;)
Vzorec mi připadá dost náhodný, existují Takumi i Homura se zadními pružinami type 6 i type 7.
 
Poslední úprava:
ahoj všem co nechali vyměnit tlumiče a stabilizátory. Museli jste oslovit a nechat si schválit reklamaci od importera? Nebo servis Mazda vzal bez problémů. Dodělají i odhlučnění všech dveří bez problému? Pokud má někdo již vyměněné tlumiče je to obrovský rozdíl nebo se s tím mám smířit a jak říkají to si sedne, mám 8500km a je to stále stejně tvrdé. Doporučte servis,děkuji za odpovědi
 
Ne, postupoval jsem viz první strana. Řešil to prodejce a zároveň servis AutoPalace Spořilov. Nepřišel jsem s tím, že chci vyměnit podvozek, ale s konkrétními problémy, které mi ten podvozek způsoboval a jízdní vlastnosti jsem označil za nebezpečné (oprávněně dle mého soudu). Po diskuzi nad řešeními jsem byl nepřímo upozorněn, že to Mazda řeší jiným nastavením podvozku a že by se to případně dalo zkusit. Tak jsem souhlasil a výsledkem byla výměna tlumičů, stabilizátorů a uložení (drnčení na nerovnostech). Tlumení zadních dveří řešili opět na základě mé stížnosti na zvuk při zavření zadních dveří, že to zní jak plechovka u auta za 1.6mio... Vše jsem poslal písemně e-mailem a následně to prošel s technikem při předání. Vše bylo zapsáno do reklamační listiny s body k řešení.
 
díky za rychlou odpověď, mám auto též z Autopalace Spořilov jedno z prvních Homuru, tak dám vědět jak jsem dopadl, dávám auto až 22.10 do servisu mají prý plno
 
takže dnes cesta z AutoPalaceSpořilov, domů cca. 100km, provedena výměna předních a zadních tlumičů pérování, zadních stabilizátorů a vytlumení všech dveří. Pocity, pneu Bridge. tlak 2,6 stále letní. Auto měkčí a myslím, že se na tom podíl i vyměněné zad. stabilizátorů. Při zavření dveří už není kovový, prázdný zvuk jak u laciného auta. Myslím i méně hluku do kabiny. Nechal jsem si ještě zkalibrovat převodovku. Auto mě umyli, navoskovali jo a výborné kafe dali. Náhradní auto mě zapůjčili na dva dny. Takže za mě velké poděkování panu Śťovíčkovy ze servisu no a další servisní roční prohlídka pouze v AutoPalaceSpořilov, teď máme s manželkou konečně prémiové auto
 
Tak to rád slyším, dostal jsi od pana Šťovíčka stejnou péči jako já (do puntíku stejné věci se dělali na mé "Můře"). Také ho musím pochválit před nastoupenou jednotkou!
 
To jsem rád, že to čtu. Příští týden tam jedu na roční prohlídku, měli by měnit kardan, vyladit převodovku, vytlumit dveře. Tlumiče a stabilizátory měnili už v červnu. Tak uvidíme.
 
Zdravím

také jsem po výměně tlumičů a stabilizátoru co se jízdních vlastností týče je to jak již zde někdo psal úplně jiné auto. Bohužel co se komfortu týče je to stejně udrncané auto jako dříve. Pokud jedu po horši komunikaci roztřese se v autě snad úplně všechno a člověk má pocit že tam snad musí i něco odpadnout. Máte to stejně nebo se to zlepšilo?
 
Zdravím

také jsem po výměně tlumičů a stabilizátoru co se jízdních vlastností týče je to jak již zde někdo psal úplně jiné auto. Bohužel co se komfortu týče je to stejně udrncané auto jako dříve. Pokud jedu po horši komunikaci roztřese se v autě snad úplně všechno a člověk má pocit že tam snad musí i něco odpadnout. Máte to stejně nebo se to zlepšilo?
Mám stejné pocity... Tlumiče a stabilizátor mně měnili v létě, velkou změnu jsem nezaznamenal. Ta nastala až teď, kdy jsem přezul na zimní kola, která jsou 18 palců, zatímco letní jsou dvacítky. Myslím, že ta velká kola nejsou vhodná k tomu podvozku. Na osmnáctkách to tak neskáče, jízdu si víc užívám.
 
@hugobruno Zase kdyby to bylo do měkka, stěžovali byste si na to, že se to naklání, houpe, není to stabilní a tak podobně. Je to extra velké SUV a moose test myslím zvládá dobře, na to, jak to má úzké pneu. Tvrdé odpružení je u SUV daň za malé náklony při vysokém těžišti. Kup si na to 18" balóny a budeš spokojený. Nebo to vyměň za X3/X5/Touareg na vzduchu.
Á @pavelbo přesně podotknul = 18" a je to OK. Nebo si kupte 19" nějaké aftermarket.
 
@hugobruno Zase kdyby to bylo do měkka, stěžovali byste si na to, že se to naklání, houpe, není to stabilní a tak podobně. Je to extra velké SUV a moose test myslím zvládá dobře, na to, jak to má úzké pneu. Tvrdé odpružení je u SUV daň za malé náklony při vysokém těžišti. Kup si na to 18" balóny a budeš spokojený. Nebo to vyměň za X3/X5/Touareg na vzduchu.
Á @pavelbo přesně podotknul = 18" a je to OK. Nebo si kupte 19" nějaké aftermarket.
Zdravím

CX 60 ve výbavě Humura a Takumi se ve standardu dodává s 20 kolama není to můj rozmar a na tyto kola má být podvozek odladěn a myslím si že většina majitelů od rodinného SUV opravdu nečeká nulové náklony a sportovní podvozek tvrdý tak že se bojíš přejet každou malou nerovnost protože dostaneš nepříjemnou ránu do zad a rachotí u toho celé auto. Taky bys asi nebyl rád pokud by sis nechal od firmy postavit dům na klič a zjistil že ti zatíká střechou a firma by ti na to řekla Podívej kup si plachtu a je vyřešeno. Pak bys v zimě zjistil že topení je poddimenzované a nestíhá Vám vytopit dům a firma by ti řekla Podívej pokud se ti to nelíbí tak prodej a přestěhuj se . To není řešení. Já dal Mazdě nějaký finanční obnos a za tento obnos jsem měl dostat plně funkční a odladěné auto s fungujícími asistenty a fungující příplatkovou výbavou. Bohužel Mazda pustila do prodeje s nějakého důvodu auto které má spoustu problémů a ty nejsou vyřešené ani rok po prvních prodejích.

jenom namátkou vyjmenuju ty hlavní které mazda sama uznala

-škubající převodovka
-nebezpečný podvozek
-špatný kardan
-vrzající přední náprava
a spousta dalšího

Moose test zvládla Mazda dobře ale je to trošku zavádějící informace 1 na videu nafta já mám PHEV. 2 moose test neukazuje tak úplně kvalitu a odladění podvozku ale jde o souhru podvozku a stabilizačního systému. 3 na videu 20 kola jak by se auto chovala se zmiňovanýma 18 těžko říct.
 
Zdravím

CX 60 ve výbavě Humura a Takumi se ve standardu dodává s 20 kolama není to můj rozmar a na tyto kola má být podvozek odladěn a myslím si že většina majitelů od rodinného SUV opravdu nečeká nulové náklony a sportovní podvozek tvrdý tak že se bojíš přejet každou malou nerovnost protože dostaneš nepříjemnou ránu do zad a rachotí u toho celé auto. Taky bys asi nebyl rád pokud by sis nechal od firmy postavit dům na klič a zjistil že ti zatíká střechou a firma by ti na to řekla Podívej kup si plachtu a je vyřešeno. Pak bys v zimě zjistil že topení je poddimenzované a nestíhá Vám vytopit dům a firma by ti řekla Podívej pokud se ti to nelíbí tak prodej a přestěhuj se . To není řešení. Já dal Mazdě nějaký finanční obnos a za tento obnos jsem měl dostat plně funkční a odladěné auto s fungujícími asistenty a fungující příplatkovou výbavou. Bohužel Mazda pustila do prodeje s nějakého důvodu auto které má spoustu problémů a ty nejsou vyřešené ani rok po prvních prodejích.

jenom namátkou vyjmenuju ty hlavní které mazda sama uznala

-škubající převodovka
-nebezpečný podvozek
-špatný kardan
-vrzající přední náprava
a spousta dalšího

Moose test zvládla Mazda dobře ale je to trošku zavádějící informace 1 na videu nafta já mám PHEV. 2 moose test neukazuje tak úplně kvalitu a odladění podvozku ale jde o souhru podvozku a stabilizačního systému. 3 na videu 20 kola jak by se auto chovala se zmiňovanýma 18 těžko říct.
Dávám @hugobruno za pravdu! Přesně vyjmenoval závady a nedodělky, mě ještě zlobí bezdrátové nabíjení (funguje, nefunguje, pořád dokola, ještě to hlásí na displeji...). Ve čtvrtek to dávám na roční prohlídku (současně najeto téměř 20tis. km), tak očekávám, že ty závady odstraní. Vlastně celý rok na něco čekám... Těším se, že budu moci napsat, že to konečně jezdí podle představ, převodovka necuká, kardan nehučí, plechový zvuk dveří změknul a nepřipomíná Škodu 120L, přední náprava nevydává divné zvuky... Je toho docela dost.
 
Tiez som pred tyzdnom prezul na zimne 18". Auto je citelne komfortnejsie. Hluk ktory sa po prejazde priecnej nerovnosti prenasa do kabiny je nizsi, ale zelal by som si este nizsi :) Zacinam sa pohravat s myslienkou prejst aj na letne 18".
Ja naozaj velmi ocenujem snahu predajcu riesit problemy, ktore to auto ma. A verim, ze v dakej dohladnej dobe sa im podari vsetko vyriesit.
 
Tak jsem absolvoval roční prohlídku, kardan vyměnili, dveře vyplnili, přední nápravu promazali. Jen převodovka řadí dál jako žák autoškoly. Cuká to jak při přeřazování nahoru, tak i podřazování. Nenechám se odbýt a budu dál požadovat úpravu softwaru nebo vyladění převodovky. Uvidíme...
 
To jsou chmurné zprávy, u mě zatím baterka drží, při cca 3°C dala dojezd 29km na půlku baterky (z 95% na nějakých 50%), níž jsem baterku zatím nenechal spadnout, pravda lehčí trasa bez kopců. Spíše než na EV jedzdím na "udržovací" režim a držím pak tu hladinu akumulátoru kolem poloviny.

Když čtu ty problémy tak mě polévá horko :( Je fakt že jsem jednou zaznamenal to předčasné ukončení nabíjení také (vcelku brzy po připojení, asi půl hodinky po začátku nabíjení a zdaleka nebylo dosaženo požadovaného nabití). Zatím ale tápu jestli nedělám něco špatně.

i-sense se vypíná jakmile trochu naprší nebo nasněží, tak celou dobu bliká na palubce že i-sense není aktivní, celkem otravné, možná to jde vypnout.
Ahoj, stejný pocit s poléváním horka zažívám taky. Velké zklamání. Kdyby se jednalo o jeden problém, který by se odstranil a bylo hotovo. Bohužel, to auto fakt není dotažené. Aby člověk stále nad něčím přemýšlel a laboroval jak něco obejít, ošetřit a pod. Někde jsem četl, že pokud máš auto v záruce a servis ti není schopen opravit závadu do 35 dnů, můžeš odstoupit od kupní smlouvy. Pokud by to byla pravda, okamžitě bych to udělal. Jak jsem již jednou psal na výměnu převodovky řízení čekám již od 12.10. dnes je 21.12. a nic se neděje. Tuším pěkný úlet a možné reklamace při případném prodeji vozu.
 
Hm, co myslíte tím že je podvozek HOUPAVÝ ? Kdybych neměl střechu a nebyl bych připoutaný, tak bych normálně vyletěl z auta skoro jak při katapultáži ... dělá to když je nějaká nerovnost, třeba vyvýšená kanál nebo ten vyvýšený přejezd a nebo naše super zvlněná D1 v Ostravě, kde z MAZDA 6 GL jedu normálně a trochu to poznám, ale furt sedím .... pak jsem si neuvědomil, že už jedu v novém debilní SUV i když jsem zpomalil dle značení a jasného vidění přede mnou zvlněné dálnice a najednou jsem byl málem mimo auto venku, zadržely mě zmíněné pásy a střecha :-( .... trochu přeháním, ale prostě je to pěkně na houby ty tlumiče, houpe se to a i nižší rychlosti na nerovnostech větších.
 
Back
Top