• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Zimní kola

Preferuju original mazda kola.

  • ano

    Hlasy: 21 67,7%
  • ne

    Hlasy: 10 32,3%

  • Celkem voličů
    31

topa

člen KLANu
18
Ahoj,

budu kupovat první alu kola a tak jsem se chtěl zeptat na názor popř radu.

1) Mužou být dohromady alu kola s pneu dle techničáku? Popř. máte někdo lepší, nebo jiný typ.

Zápis ve velkém tp: 7 1/2J X 17 ET 50; 225/55 R17 97V

vybral jsem:
pneu: KLEBER krisalp hp3 225/55 R17 101H TL XL FP, zimní pneu (vyhrály 2. místo v dTestu)
alu: BROCK RC24 černá mat 7,5x17" 5x114,3 ET50

Screen Shot 2018-09-30 at 7.17.38 PM.png Screen Shot 2018-09-30 at 7.17.27 PM.png

2) Musím kupovat nějaké speciální ventilky?

Díky
 
Můžou, to se ani nemusíš ptát. Navíc jsi vybral velice dobré gumy(v poměru cena/výkon nejlepší). Rychlostní index H namísto V můžeš na zimních mít, ale nesmíš s tím jezdit v létě. Nevidím důvod ke koupi speciálních ventilků (pokud tedy nemáš snímače tlaku v pneu).
Já mám mít dle TP 16 nebo 15x5,5 ET 40, šířka pneu 185. Na zimu jsem pořídil o palec širší disk a -2 na ET (15x6,5 ET38), a taky dobrý. Zkoušel jsem to, a místa je tam dost, ikdyž jsem si o 10,5mm zkrátil vzdálenost mezi kolem a tlumičem. A ven ta kola povylezla jen nepatrně, já to poznám, protože o tom vím, ale jinak v podstatě jsou ta kola stále pod blatníkem. Jediné z čeho bych snad mohl mít obavy, že bočnice pneu nasazená na širším disku nebude tak pružná, ale zase jdu dolů na 15'' a nahoru s poměrem na 65, takže to nejspíš nebude tvrdší, než to bylo teď v létě na 16kách s poměrem 60.
 
U zimních disků dejte pozor na hodnotu zálisu (ET) v případě, že uvažujete provoz se sněhovými řetězy. Abyste se vešli do podběhu. Člověk nikdy neví. V některých e-shopech je možné si tohle omezení vyfiltrovat.
 
Zdravím,
Mám jeden dotaz na zimní pneu na Mazdu 6 2018ku - sedan, revolution.
Koupil jsem asi dva měsíce zpět, bohužel jsem neuhádal zimní pneu. V TP mám záznam: 7 1/2 X19 ET 45; 225/45 R19 92 W. Ale na zimu bych chtěl tak 16"-17".
Můžu se zeptat, jak to funguje s přidáváním záznamu do TP a kde mi to můžou nahodit? Koukal jsem na mdcr.cz, ale chtěl bych to vysvětlit nějak lidsky, případně se poptat na vaše zkušenosti. Chtěl bych to pokud možno co nejvíc ofiko a přesto co nejjednodušeji :)

Nahodil jsem to tady, abych zbytečně nezakládal nový podobný topic. Snad to nevadí.
Díky za každou radu.
 
Opravdu máš v TP pouze 19ky? Dříve modely GJ/GL měly v techničáku v kolonce "Další záznamy" napsán rozměr 7 1/2J X 17 ET 50; 225/55 R17 97 V...

Pokud potřebuješ napsat jiný rozměr do TP, určitě je tady kolem toho spousta topiků - koupíš kola s typovým listem na tvé auto, přezuješ na nová kola, pojedeš na STK, oni to zkontrolují, typový list potvrdí a zajedeš na dopravku a za 50 Kč si necháš dopsat informaci do TP.
 
Ja budu davat na zimu kola z GH (ktere mi zustali) tak jsem zvedav jak to bude vypadat, jen gumy jeste musim koupit.
Chci asi opet Nokiany, nekdo jiny navrh?

20181012_135043.jpg
 
Včera jsem vyzkoušel na dálnici za deště, jak se chovají nové zimní gumy Kleber krisalp hp3 v rozměru 205/60/16. Jel sem maximálně 140-150 km/hod, předjel pár aut co si netroufli jet víc jak 120 km rychlostí a za mně v pohodě. Jediný co mně nemile překvapilo, že v nově položeným asfaltu na D6 za Velkou Dobrou ve směru na Prahu, byla díra jak když vymetu kanál ve městě.:eek: To fakt tady nikdo neumí udělat rovně kousek nový dálnice?
 
To fakt tady nikdo neumí udělat rovně kousek nový dálnice?
To jako vážně?! Se prober, je rok 2018. A ještě dnes plnohodnotně slouží v Německu a Polsku některé původní úseky dálnic vybudované ještě za Hitlera. Ty technologie a hlavně postupy jsou známy. Ale co by pak ti chudáci cestáři/silničáři dělali, když by klasická silnice vydržela 30 let a 50 při včasné a správné údržbě?
 
Poradíte co dát na zimu na M3? K autu mám doma zimní Dunlop R18 bez alu. Nabízí se srovnání dokoupit jen disky a mít dvě sady 18 ale nevím jestli to na zimu už není příliš. Dále prodat a koupit R16 jenže ty na tomhle autě hodně uberou na kráse. A nebo kompromis a koupit R17 a nechat je zapsat do technicaku ale je otázka jak se to dělá když koupím alu na inzerát bez typového listů? Jinak většina zimního provozu je v Praze a Středočeský kraj a občasný výlet někam dál ale hory téměř vůbec. Díky za vaše názory rady i postřehy z provozu.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Bez typového listu disky neprojdou TK a tím pádem nepůjdou zapsat do techničáku. Koupě na inzerát nejistá, disk může být prasklý nebo ťuknutý. Dvě sady disků: nevýhoda - nákupní cena, lemy disků časem reznou a netěsní. Výhoda - levnější prohození, ale vyvažovat musíš stejně. Být Tebou, asi bych dokoupil značkovou sadu disků, když už máš pneu doma.
 
M6 sedan je fakt nejkrásnější Mazda a to miluji svoji M3.
Ale ten kufr není příliš prakticky na objemné břemena.
Kola pěkná.
Ale na Mazdach lépe vypadají vicepaprskove.
17e952d01a2f3d9c1e8a9e6ab39c27d0.jpg

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Jak která, ale je to zejména věc vkusu. Každému se líbí něco jiného: právě tahle 5paprsková se mi také velmi líbí. Mám stejná, jen jsem si netroufl jít do těch barevných segmentů se svým šedostříbrným wagónem. Zato mám 18". Ale tady jsem překvapen, že i 17" vypadají dobře. Navíc Ronal má perfektní dokumentaci ke svým diskům, takže 18" šly bez problémů zapsat do TP a vybrat si z více rozměrů pro zimáky.
 
Back
Top