• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Zimní pneumatiky s nižším indexem rychlosti

milan3

člen KLANu
86
Zdravím, mám v TP 205/60 R16 92V. Letní mám na 18-kách, ale zimní na 16-kách a zjistil jsem, že jsem k autu dostal index H. Chci koupit nové, páč ty Semperity pěkně kloužou :-( Ve V-čku vidím obstojné jen Michelin Alpin 5, ale v Hčku je jich k dispozici víc. nenechával jste si někdo do TP dopisovat i H? Vlastně nechápu, proč tam cpou V, když maximální rychlost psaná v TP je 195 km/h, takže H (210 km/h) je s rezervoou. Jaký je postup na dopsání?
Ještě jedna věc, co jsem našel ve vyhlášce. U zimáků může být i nižší index, ale musí být viditelně napsaná max rychlost pro řidiče a nebo nastavit na palubím počítači. To by se dalo nastavit, co je na volantu to LIM, ale nechápu to, když je maximální rychlost menší ;)
 
Jo, to tam píšou, ale když max rychlost v TP je 195, tak nechápu, proč tam narvali V. Takže i s H by to mělo být OK i bez nálepky přeci.
 
Ta rezerva musí být vždy dostatečně velká aby nedocházelo k nadměrnýmu namáhání na hranici konstrukce (rychlosti). Takhle to mají snad všechny auta/motorky/....
Když budeš dělat pod autem který má 1.8 tuny tak si taky raději pořídíš 3 tunovej zvedák než 2 tunovej.
 
Tak s tím zvedákem, to je jiná. Ale tady se jedná o zimní pneu a navíc ty gumy, když je H, vydrzí určitě víc, než 210 km/h. Čím vyšší index, tím vyšší odolnost vůči zahřívání během jízdy
Nemá někdo typový list k BM? Kolega s Mazdou 6 to někde sehnal a pak nechal dopsat do TP.
 
Dopsat jdou jiné rozměry pneumatik, jiný rychlostní index ti ale AFAIK nikde nezapíšou.
 
A neni to i tak, ze Mazda (ci kterakoliv jina automobilka) neni schopna u pneu s nizsim rychl.limitem garantovat nejake urcite jizdni vlastnosti?
 
To silně pochybuji, jaké? Rychlostní index jen určuje, na jakou max rychlost byla pneumatika navrhována a testována. Tedy by měla vydržet to namáhání po nějakou rozumnou dobu životnosti či nájezdu - na to budou nějaké normy. A tudíž auto pouze nesmí jezdit rychlostí vyšší než je tento index. Ale nevím, neslyšel, nečetl jsem o žádných jiných vlastnostech, které by s tím měly nějak definovaně souviset. Ty může mít každý výrobce jiné i každý jejich model jiné. Takže to by Mazda musela i předepisovat výrobce a typ pneu.
 
Zdravím, mám v TP 205/60 R16 92V. Letní mám na 18-kách, ale zimní na 16-kách a zjistil jsem, že jsem k autu dostal index H. Chci koupit nové, páč ty Semperity pěkně kloužou :( Ve V-čku vidím obstojné jen Michelin Alpin 5, ale v Hčku je jich k dispozici víc. nenechával jste si někdo do TP dopisovat i H? Vlastně nechápu, proč tam cpou V, když maximální rychlost psaná v TP je 195 km/h, takže H (210 km/h) je s rezervoou. Jaký je postup na dopsání?
Ještě jedna věc, co jsem našel ve vyhlášce. U zimáků může být i nižší index, ale musí být viditelně napsaná max rychlost pro řidiče a nebo nastavit na palubím počítači. To by se dalo nastavit, co je na volantu to LIM, ale nechápu to, když je maximální rychlost menší ;)
Rychlostní index zimních pneumatik může být nižší, než uvedený v TP, a pokud jsou zimní pneumatiky otypovány pro vyšší rychlost než je maximální rychlost vozidla, žádná nálepka na palubní desce být nemusí. Ta by musela být jen v případě, že by maximální rychlost vozidla byla vyšší než dovoluje rychlostní index pneumatik.
 
MichalP - takže v daném rozměru se pneumatika bude lišit pouze jiným "vyraženým" písmenem a cenovkou?
 
V podstate ano, jen ta dulezita pismenka jsou dve, presneji jedno cislo - nosnostni index a pismenko rychlostniho indexu. Obe musi byt stejne nebo vetsi nez predepsane, samozrejme s vyjimkou rychlostniho pro zimni gumy, jak popsano vyse. Ale jeste tam muzou byt dalsi pismenka kvuli ochrane rafku, zvysene pevnosti bocnic ci dokonce RF apod pro gumy umoznujici dojezd po defektu. A to automobilky neresi - vyber si co chces. Nektere tedy rady, kdyz maji jejich validacni znaky, ale neni to povinnost.
Nekde tady na foru jsou pismenka vysvetlena nebo jsou tam odkazy. Taky jsem to jiz nekde popisoval, ale ted z Tapa to nenajdu.
Ja treba vybiram gumy bez zesileni a blizko nosnostniho indexu, aby nebyly zbytecne tuhe a nehlucely. Ale netvrdim, ze to tak musi byt.

Odesláno z mého SM-A320FL pomocí Tapatalk
 
Rychlostní index zimních pneumatik může být nižší, než uvedený v TP, a pokud jsou zimní pneumatiky otypovány pro vyšší rychlost než je maximální rychlost vozidla, žádná nálepka na palubní desce být nemusí. Ta by musela být jen v případě, že by maximální rychlost vozidla byla vyšší než dovoluje rychlostní index pneumatik.

Tady píšou totéž.
https://www.autojournal.cz/lze-jezdit-s-nizsim-rychlostnim-indexem-zimnich-pneumatik-nez-uvadi-tp/
 
Ahojte potrebujem obut pneu na zimu a v technicaku je nezmyselny udaj rychlostneho indexu V. Tento parameter dost zuzuje vyber v ramci rozmerov na cca 4 druhy. Na webe som sa docital ze je mozne obut na zimu o jedno cislo nizsie ako letne. Kedze letne 18 maju index W tak predpokladam ze pod V ktory je urceny pre pre 16 asi nemozem ist. Je to dost zvlaste to oznacenie kedze konstrukcna rychlost nedosahuje ani H. Zaroven som sa sa docital ze tato vynimka plati iba pre SR a v zahranici mozu pokutovat. Nehovoriac o poistovniach ktore mozu kratit skodovu udalost. Je mozne zapisal legalnou cestou nizsi rychlostny index do technicaka?
 
Rychlostní index zimních pneumatik
U zimních pneumatik může být jejich rychlostní index nižší, než je uvedeno v TP. Rychlost jízdy však musí být přizpůsobena této nižší hranici. Maximální konstrukční rychlost, při použití takových zimních pneumatik, by dle vyhlášky 341/2002 Sb. měla být vyznačena v zorném poli řidiče.
 
Ahoj tieto informacie som sa docital aj ja, no je to nejednoznacne. Ak to neuznavaju okolite krajiny a hrozi tam pokuta tak je to cele na dve veci. Idealne by bolo doplnit do technickeho preukazu ako alrernativu pneu s nizsim indexom. Ak by doslo k skodovej udalosti tiez je otazne ako by poistovna reagovala. Plati totiz ze jedina oficialne platna hodnota je v technickom
 
V poslední době se navíc setkáváme s řidiči, kteří se bojí dát pneumatiky s nižším rychlostním indexem, aby jim v případě nehody pojišťovna nekrátila plnění. Pojišťovna nemůže jentak krátit plnění, že máte na automobilu nižší rychlostní index, pokud to nebude v přímé konfrontaci s nehodou. Například, když budete stát na křižovatce a někdo do Vás zezadu nabourá,nebo dojde k nehodě třeba v 80 km/h, tak Vám nemůže pojišťovna krátit plnění za to, že máte pneumatiky do 190 Km/h, když máte maximální rychlost 210 Km/h. Mohla by to krátit v případě, že by ta rychlost byla překročena nad konstrukční rychlost pneumatiky. Ale i to už je problém druhotný, protože primárně by se pojišťovna točila na tom, že byla překročena maximální dovolená rychlost na komunikaci. U nás tedy maximálně 130 km/h v případě jízdy na dálnici.
 
Ja som kupoval zimné pneumatiky spolu s autom (v decembri) a mám index T. Letné mám tuším H alebo V.

Nehody nad 130km/h tuším neuhradí poisťovňa ani na neobmedzenom úseku v Nemecku (lebo je tam odporučená 130).
 
Vsetky argumenty su logicke, obratil som sa na predajcu a poistovnu. Dam vediet ak ich odpoved bude v rozpore z logikou.
 
Není lepší nejprve prohledat fóra a přečíst si, co už tu bylo několikrát popsáno, např. zde ?
 
Není lepší nejprve prohledat fóra a přečíst si, co už tu bylo několikrát popsáno, např. zde ?
Ahoj temu som otvoril kedze nieje uplne jednoznacna. Nikde som nenasiel odpoved ci je mozne zapisat do technicaka iny rychlostny index. Nebudem zaroven obuvat nieco co splna normy v SR no vramci EU to je na pokutu. Najhorsie natom je ze pri rozmere 205/60 je v ponuke vela produktov no akonahle nahodim index V tak sa vyber zuzi na dve znacky.
 
Back
Top