• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Zničené turbo

Jaromír Šebesta

nový člen
13
Hoj všem kdo máte 2.2 rok výroby 2013, máte někdo nebo neměli jste problém s turbem? Teď 100450km najeto, 2 mesice po 6ti leté prohlídce - výměny všech, filtru, remenu a olejů, zadřené zníčené turbo, a pravděpodobně i část motoru, ale to se dozvím za 14 dní až se na to bude mít někdo čas podívat. Někdo podobná zkušenost? motor zničeho nic vyběhnul po rozetí do omezovače asi na 30s a pote klapavý zvuk. Prý se rozlézlo turbo a šel olej do spalování.

Díky.Všem za postřehy, jsem z toho dost rozlazený, že je možné aby u tohoto auta pří 100k km byl motor KO.
 
Tak přesně část z tech věci byla dělaná. Na svolavacku. Musím se mrknout co všechno. Myslíš že se to vzít jako reklamaci? Dva měsíce po tomhle se to stalo.
 
Lepe asi poradi jini, kteri se v tom technicky orientuji. Ja jen chtel chtel rovnou odkazat na podobna temata k prostudovani, zda by se tam nenaslo neco zajimaveho.
 
Jo to je super děkuju já to ještě přičtu co vše se dělalo a co ne. Díky moc za odkaz. Mazdu mám fakt rád, ale tohle mě upřímně dost sklamalo, druhá věc je že to všem v servisu přijde normální.
 
Měnili ti vačku v záruce? Pokud ne, turbo mohlo odejít oděrem pilin z vačky.
 
Neměnily pokud vim, měnili vramci svolavacky podtlakové čerpadlo, serizovali vstriky, update PCM a výměna zadní brzdy. Mají měnit vacky?
 
Jestli si turbo cuclo olej a dostalo se to do sání, tak máš smůlu, motor KO. Bohužel bylo velké množství olejové náplně a dle manuálu je napsáno, že pokud se olejová náplň dostane po bod X je potřeba olej neprodleně vyměnit. Pokud tak není učiněno může přijít viz. to co se stalo.
 
Zajímavý je že se to stalo dva měsíce a asi 1000km od výměny oleje, filtru, a všeho v autorizovaném servisu se 4ma plnejma stránkama zelenejch fajfek jak je všechno v pořádku. A mimochodem jen by mě zajímalo jestli je normální před každou cestou kontrolovat hladinu oleje. Jinak rozumím, jen mi nepřijde v pořádku že motor a turbo odejde na autě za 900k po 100k kilometrech... Tímto pro mě Mazda nadobro skončila. Auto je to boží ale po této zkušenosti opravdu nikdy více.
 
Tak to byl problém asi někde jinde. 1000km po výměně oleje to je nesmysl. To bych soudil, že byla velká vůle na turbu a přes ložisko turba letěl olej do sání. Došlo k samozápalu, vycuclo to olej a konec. Jestli nebyla dělaná vačka, tak to jsem na to zvědavý, co na to Mazda řekne. To je na výměnu motoru.
 
V návodu je tuím napsáno, že se má kontrolovat hladina oleje pravidelně. Po jízdě po min. 5 minutách od vypnutí motoru a na rovině.
Auto máš od novoty, nebo jsi koupil teď?
 
Tak pravidelne je s konstantnou periodou. Aj vzdy 29.2. je pravidelne. A zase kontrolovat nove auto kazdy tyzden (alebo nebodaj denne ci dokonca po kazdej jazde) nikto robit nebude.
 
Auto jsem koupil před rokem a půl za tu dobu 2x měněn olej - když jsem ho koupil a teď podruhé, podle elektronické servisky vše sedí auto mělo asi 86k najeto teď má 100450 cca. No mě upřímně přijde taky hloupé kontrolovat olej po každém nastartování (prakticky). Jestli že má Mazda nějaký problem, nechápu tedy proč vysokou hladinu také nehlídá nějaké cidlo. Prijde mi to zaprvé jako alibismus a zadruhé normální past na zákazníka. Ruku na srdce kdo si pročítá manuál. Já když jsem ho kupoval tak jsem koukal na fóra a jediné co jsem se dočetl je že jsou ty motory citlive na olej a pravidelnou vymenu. Tak to menim jak trouba ještě v origo servisu a pak tohle.
 
Auto jsem koupil před rokem a půl za tu dobu 2x měněn olej - když jsem ho koupil a teď podruhé, podle elektronické servisky vše sedí auto mělo asi 86k najeto teď má 100450 cca. No mě upřímně přijde taky hloupé kontrolovat olej po každém nastartování (prakticky). Jestli že má Mazda nějaký problem, nechápu tedy proč vysokou hladinu také nehlídá nějaké cidlo. Prijde mi to zaprvé jako alibismus a zadruhé normální past na zákazníka. Ruku na srdce kdo si pročítá manuál. Já když jsem ho kupoval tak jsem koukal na fóra a jediné co jsem se dočetl je že jsou ty motory citlive na olej a pravidelnou vymenu. Tak to menim jak trouba ještě v origo servisu a pak tohle.
Mluviš mi z duše i když mě tento problém nepotkal. Myslím si, že většina obyčejných lidí (tím se nechci nikoho dotknout) ani netuší, co měrka oleje je a co by na ní měli kontrolovat.Tohle je moc hloupý alibismus na problém, který tyto motory měly - suplovat něco, co se dalo vyřešit jinak. Ještě jsem si nikdy nevšiml na parkovištích, že by někdo otvíral kapotu a něco kontroloval, natož hladinu oleje. Všichni víme jaké problémy tyto motory měly i když mě to díky dlouhým trasám a častým výměnám oleje napotkalo na bývalé GJ a už jsme taky měl motor po úpravě rolen. Vím, že není úplně jednoduché hned něco ve výrobě změnit, ale čidlo hlídající hladinu oleje, či čehokoli jiného obvzvláště po těchto roblémech tam už dávno mohli dát. Bohužel v automotiv se řeší i centové úspory :(. Pokud tam čidlo na horní hladinu oleje je, tak se Mazdě omlouvám.
 
Neměnily pokud vim, měnili vramci svolavacky podtlakové čerpadlo, serizovali vstriky, update PCM a výměna zadní brzdy. Mají měnit vacky?

V rámci této svolávačky ne, to ti teď dělali správně. Vačka se dělala v rámci záruky u nového auta. Měli by ti to zjistit v autorizáku. To měli myslím doslova, Carstar našli u mě kulový tak jsem týden nespal, že jsem si koupil ojetý šrot ale v Jeremiášový mi našli, že mám vačku měněnou. Co se týká kontroly oleje, určitě není myšleno před každou jízdou a tenhle blbej systém přívstřiku nafty kvůli vypálení DPF má i třeba Ford nebo Subaru (nespálená nafta způsobuje to navyšování množství a ředění oleje) a je potřeba na to prostě občas kouknout. Já holt vyrostl na třech socialistických škodovkách, takže tyhle věci dělám už skoro automaticky. Jen mě tak napadá, že přes veškerý pokrok ta auta zas tak moc nepokročila v tom smyslu, že bych čekal, že se v dnešní době už i nic nebudu starat a auto si řekne. Tak neřekne.
 
Je jedno zda máš DACIA nebo MAZDA nebo BMW, prostě na někoho ten Černý Petr vždy musí přijít a teď přišel na tebe (Turbo). Bohužel při té kvantitě se to vždy musí někomu pokazit a pokud si někdo myslí, že když je to MAZDA nebo BMW, že to bude vše OK do 200 nebo 300 tisíc, tak je prostě naivní blázen.
 
Jedno to určitě není, systém (kontroly) kvality je samozřejmě jinde u Dacie a jinde u BMW. Samozřejmě že se někdy pokáká všechno, ale u Dacie tomu jdeš hodně naproti. A beru ty značky jen jako příklad.
 
O BMW nebo Volvu bych ve spojení s kvalitou nemluvil. Osobně znám jednoho, a přes otce druhého majitele, co se museli rok dohadovat se zastoupením kvůli opakované reklamaci motoru, než jim vrátili peníze. U Porsche si o tomhle člověk taky přečte na zahraničních fórech taky docela často, zvlášť třeba u Panamery ;).

Prostě někdy se někomu něco nepovede, a pak to není spolehlivé. Stává se to i v nejlepších rodinách, a problémy s reklamacemi jsou také i v těchto nejlepších rodinách (viz třeba ten medializovaný český případ, jak měl někdo vadný motor (?) tuším v 911 (?) a servis to nedokázal vyřešil a auto dlouhé měsíce nebylo provozuschopné... bez kompenzace), takže bych to prostě označil za smůlu.

Osobně mám bohaté zkušenosti třeba s drahými laptopy a stolními počítači Apple (cenová hladina 100 tis+), audio Bose a Bang & Olufsen, zesilovače NAD a Cambridge Audio, foťáky i objektivy Leica... Je úplně jedno, že to jsou značky považované nebo prodávané jako "prémie", opakované a významné konstrukční vady nebo špatná kontrola kvality se u některých jejich výrobků a modelů, zejména v prvních výrobních letech, vyskytuje úplně stejně, jako u nejlevnějších laptopů od Aceru nebo objektivů od Sigmy, Tokiny nebo Tamronu. Někdy mám pocit, že snad i víc. Z toho co mám čerstvé, ono je to vážně taky k breku, muset se dohadovat s Leicou v Německu (přímo výrobce a jejich podpora), jestli je normální, že na objektivu potřetí za pět let vypadne šroubek pod integrovanou sluneční clonou, který zablokuje její pohyb a poškrábe jí zevnitř... opravitelné jen u nich, několik set EUR, měsíc pryč... arogance výrobce a jejich oficiální podpory je úplně stejná, jakou popisujete u Mazdy, která ale aspoň nestojí x-násobek obyč aut.

U zcela nových modelů aut a motorů se tomu špatně předchází, řešení je kupovat časem prověřenou ojetinu s motorem, jehož citlivá místa prověřil zub času, nebo nové auto, ale v pozdních výrobních datech, kdy výrobce obvykle problémy postupně vychytává. Víc se asi udělat nedá a i tak je pořád šance, že dojde k výjimečné nebo vzácné poruše, které by sebelepší výstupní kontrola nebo konstrukční řešení nezabránilo, protože ji může způsobit třeba materiálová vada jedné z desítek tisíc součástí.
 
Poslední úprava:
Jedno to určitě není, systém (kontroly) kvality je samozřejmě jinde u Dacie a jinde u BMW. Samozřejmě že se někdy pokáká všechno, ale u Dacie tomu jdeš hodně naproti. A beru ty značky jen jako příklad.

No, tohle je slovo do pranice a osobně to vidím hodně jinak, né-li opačně. Nedávno jsem kupoval domácí kino, dle výše zmíněné logiky bych měl jít pro Sony či Technics. Kupodivu, po přečtení recenzí a poslechu v několika prodejnách, jsem si odnesl zcela jinou značku (výběr měl finanční limit). Podobně jsem nedávno došel k tomu, že Mazda není špatnou volbou, jako asi hodně lidí zde. Asi na té Dacii něco bude... A to si rád za kvalitu připlatím a rozhodně nešetřím na špatném místě.

Dělám pro hodně klientů a hodně značek a dnes je to velká loterie co se týká poměru kvalita/značka a někdy i jen v kvalitě. V logice příkladu bych mohl za sebe říci, že často je lepší levné Beko jak drahý Bosch, prostě si nedovolí tolik přirazit, chtějí dlouhodobě získat klienty/podíl na trhu, a zákazník jen získá. Někdy zase všichni výrobci mají shodný, dovážený, produkt (solární panely, sanita apod.), jen každý má jinou cenovku a jinak ho pozicuje, například dle síly své značky či marže, kdo jde pak čemu naproti? Naprostou ironií je, že často konkurenční značky spolupracují nebo rovnou mají společného majitele (TPCA, bílé zboží apod.) a to pak bych to nechtěl soudcovat už vůbec. Pokud se vrátím ke kvalitě, například aut, tak se podívejme na svolávací akce, kde např. i Mercedes má přímo prokleté série a to si jejich majitelé připlatili hodně solidně. Ostatně podobný případ jsou třeba poslední TOP verzi Apple Macbook (i9 nebo r.v.2015 apod.) a asi by se našly i další příklady, kdy si lidé připlatí a trpí.

V reálu i moji klienti velice často přiznávají, že jejich produkce je jen o značce, marketingu a cenové politice, případně distribuční síti. Říct, že je dnes něco obecně lepší než druhé, to bych si vůbec netroufl a myslím, pokud se podržíme zmíněného BMW, že majítelé Fxx tu spolehlivost a kvalitu také vidí mnohem střízlivěji a možná majitelé Dacie nadávají méně. A když už jsme na fóru Mazdy, taky by se něco našlo... a vůbec nechci připustit tu logiku, že je to cajk, protože Mazda je horší BMW.
 
Back
Top