• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Zvuky ventilátoru v interiéru

mabu

rodinný člen KLANu
758
Občas se svezu M3 (snad jsem ji v podpisu správně popsal, trochu zmatek BM/BL) a cca od třetího roku, si lehce ševelil ventilátor v palubce.
Většinou ho to po pár kilometrech přešlo anebo se to ztratilo v otáčkách motoru atp.
Nicméně v pátém roce (letošní zima) se to projevuje naplno, resp. v 80% při ranním startu až nezdravě vrčí a po ohřevu přejde do ševelení někdy znatelného více, někdy méně.

Máte, prosím, někdo nějakou zkušenost?

Nejjednodušší by bylo někam něco naprášit a tím promazat (?)
Nějak rozebrat, ale komponenty v palubce… nemám tucha (?)
Možná na to využít dojíždějící rozšířenou 3+2 záruku (?)
 
Občas se svezu M3 (snad jsem ji v podpisu správně popsal, trochu zmatek BM/BL) a cca od třetího roku, si lehce ševelil ventilátor v palubce.
Většinou ho to po pár kilometrech přešlo anebo se to ztratilo v otáčkách motoru atp.
Nicméně v pátém roce (letošní zima) se to projevuje naplno, resp. v 80% při ranním startu až nezdravě vrčí a po ohřevu přejde do ševelení někdy znatelného více, někdy méně.

Máte, prosím, někdo nějakou zkušenost?

Nejjednodušší by bylo někam něco naprášit a tím promazat (?)
Nějak rozebrat, ale komponenty v palubce… nemám tucha (?)
Možná na to využít dojíždějící rozšířenou 3+2 záruku (?)
Buď ti tam spadnulo něco okolo kabinovýho filtru na lopatky větráku (velice častá příčina hluku tohodle větráku) a nebo už jde ložisko větráku do kopru (na 2017 moc brzo).

Buď můžeš vyndat kabinovej filtr a kouknout jestli se na lopatkách něco neválí...
nebo odcvakni ten malej plastík pod přihrádkou spolujezdce a tam uvidíš spodek větráku kterej je tam přišroubovanej šroubkama. Stačí ten větrák vyndat a hned uvidíš jestli je něco v lopatkách a nebo si sním můžeš pootočit (nebo rovnou zapnout větrák přes auto) a přitom uslyšíš jestli už ložisko vydává zvuk
 
Ani jsem netušil že se dá tak snadno nahlédnout na větráček. Takže jeho případná výměna do budoucna je asi snadná..

Mazda 3 BN
 
Takže jeho případná výměna do budoucna je asi snadná
Šetřím @Max6 i pro ostatní ;) tedy nápověda stačila a detaily pak třeba na YouTube. Jsou tam různé typy Mazda vozů, ale principiálně a taky časově rozumné bylo toto video. Trocha grifu plus schopnost se rozumně naskládat do prostoru nohou a půl je hotovo (snad) :)
 
@mabu ano, tímto stylem se to dělá u většiny aut (nejenom Mazdy), který mají větrák pod přihrádkou spolujezdce.
 
Stejné i na šestkách a jiných modelech ;)
 
Vaše návody byly bezchybné, děkuji, tj. poměrně snadno rozebráno i jen na ulici.
Našel jsem jen usušeného čmeláka, tím to nebylo samozřejmě :) , nicméně i při běhu na externím zdroji ševelí ložisko ventilátoru :rolleyes:

Tedy buď zkusit prodlouženou záruku, ale pochybuji, však je o opotřebení provozem (?)
Anebo sehnat: HB111BJS7-03, 872700-1530... slušně zajetý či nový ?
Google mi toho ukázal pomálu, nenasměrujete lépe, prosím?
 
Vaše návody byly bezchybné, děkuji, tj. poměrně snadno rozebráno i jen na ulici.
Našel jsem jen usušeného čmeláka, tím to nebylo samozřejmě :) , nicméně i při běhu na externím zdroji ševelí ložisko ventilátoru :rolleyes:

Tedy buď zkusit prodlouženou záruku, ale pochybuji, však je o opotřebení provozem (?)
Anebo sehnat: HB111BJS7-03, 872700-1530... slušně zajetý či nový ?
Google mi toho ukázal pomálu, nenasměrujete lépe, prosím?
Kód ventilátoru pro BM/BN (je stejný i pro modely CX5) je KD45-61-B10

V Mazdě v ČR stojí nový 10995Kč (bez zákaznický slevy) což je nesmysl cena.
Dá se sehnat nový i jinde levněji:

Případně jestli jsi hravý typ,tak by mělo stačit sundat lopatky a pak uvidíš ložisko, který musíš z toho plastu jemně vylisovat a za pár korun koupit nový.
 
Kód ventilátoru pro BM/BN (je stejný i pro modely CX5) je KD45-61-B10
Díky moc, omrknu to. Já nový tipoval na 5-6kKč, ale tohle předčilo všechna má očekávání vlastně násobně.
Jsem tedy dost mimo (anebo oni ?)
Ložisko si pak dám cvičně třeba, bude lepší mít "v zádech" funkční set, kdyby se tzv. ucho utrhlo :)
Opakované poděkování za čas i know-how.
 
@Max6 ještě jedno S.O.S si dovolím, než něco pohnojím...
Můj demontovaný ventilátor (první foto) explicitně neukazuje směr otáčení, ale jistá ID čísla jsou vidět.
Když jsem podle těchto čísel našel foto na webu eBay (druhé foto), tak směr otáčení je naznačen ve směru hodinových ručiček.
Nicméně když jsem ještě chvilku lozil a hledal dle Tvého KD45-61-B10, tak jsem našel NRF druhovýrobu, a jakkoli velké množství indicií kompatibility sedí, tak je tam v popisu najednou směr otáčení proti smyslu otáčení hodinových ručiček ?
eBay odkazy od Tebe výše pak nekomentují směr vůbec.

Vysvobodíš mě, prosím, nějak jsem znejistěl a nerad bych zakufroval? :rolleyes:

Moje M3_demont.jpg Mazda3_fan z webu ident.jpg
 
Zapoj si ten tvůj origo ventilátor a koukni jakým směrem se točí. Ať ten ventilátor bude od Mazdy,TYC,NRF nebo třeba od JZD Sluštice,tak z důvodu konstrukce kónusu u lopatek musí posílat vzduch od středu ven/do boku a podle toho se bude točit.
Díly hledej podle OEM kódů - KD45-61-B10
Zbytečně to řešíš...
 
Dobře... mě se totiž ráno ozvalo i jedno vrakoviště a jejich fotka (máznuté jsem dostal již) má šipku taky opačně...

vrakoviště_.jpg
 
Již delší dobu jsem měl náhradní ventilátor poslaný od kluků z vrakoviště a o víkendu byla chvilka se M3 trochu pověnovat.
Výměna šla hladce, v interiéru jsou již jen očekávané hluky a žádné kňourání ložiska ventilátoru… paráda, moc díky za trpělivé vedení ;)
 
Pokud v autě sedím v naprostém tichu tak slyším nepatrne bzuceni ventilátoru. Vnímám to jako přirozenou vlastnost pač ventilátor je k uchu blíže než v jiných vozech který ho mají v útrobách palubní desky. Tady je výhoda snadné výměny ale netuším zda to nepatrné selesteni je vada nebo vlastnost. V jiné trojce jsem to nezkoumal.

Mazda 3 BN
 
Šum vířeného vzduchu je pravidelný, měkký a zní podobně v M3 či M6. Cokoli navíc, u naší M3 zmíněné ševelení ložiska, ihned ruší, po čase až otravuje. Moje trpělivost přetekla, když intenzita zvuku navíc začala reagovat na teplotu :rolleyes:
Demontáž je snadná, stav případného znečištění uvidíš neprodleně a připojení na externí zdroj ukáže zbytek... tedy řekl a měl pravdu @Max6 ??
 
Mám problem se šumem od dnešního rana... Nad 70 km mi něco svisti v pravé mřížce větrání... Čím rychleji jedu tím je zvuk intenzivnější... Když prepnu větrání na vnitřní cirkulaci zvuk se ztratí... Jako kdyby něco stalo v cestě nasavanemu vzduchu... Zítra se vracím za slovenská a když na to nepřijdu nebudu zřejmě 500 km vetrat... Cx5 kf benzín... Nevylučují suché listí nebo kus izolační deky z přední kapoty kterou mám na 1 místě poskozenou od kuny... Akorát nevím kde přesně hledat... Zda pod plasty pod čelním sklem nebo za kastlikem spolujezdce
 
Poslední úprava:
Tak začni jako já, kontrola filtru a pak ventilátoru. Až tohle bude čisté a zvuk bude trvat, bude se řešit dál... zkušenější Ti jistě pak řeknou další.
Mě tam takto jednou pod náporem rychlosti vibroval dobře zaseklý nos/nažka z javoru o_O
 
Já na to přijdu... . mám od kuny rozdrbanou tu decku..na dálnici jsem tomu náklaďák nevylučují že kousek vlny se uvolnil a někde uvnitř v proudící vzduchu to vlaje...V každém případě deka půjde pryč kámoš má servis objednal mi 10mm izolaci samolepicí desku s al folii...tu snad kuny nenacnou
 
Back
Top